02-18-2013, 09:51 PM
yasy نوشته: [SUP]تو تاپیك آیا قران كتاب است آنارشی جان چند بار دیدم گفتی كه قرآنی كه با جمع آوری ار روی پوست گیاهان و بز و تو زمان خلیفه ی سوم جمع آوری شده بعد از قرآن سوزی ها كتاب نیست و اینا
میخواستم ببینم توی كتاب های تاریخی معتبر اصلا شخصی به نام محمد بوده؟
كلا این عوام فریبی ها از زمان خود محمد بوده یا اصلا همچین فردی وجود خارجی نداشته و بعد ها داستان سرایی كردند؟
[/SUP]
یاسی جان چنین شخصیتی به احتمال قریب به بقین وجود داشته با توجه به اینکه منابع متعدد تاریخی در مورد این فرد و سرگذشتش مطلب نوشتن...اما در باب قرآن سوزی :
[URL="http://www.sonnat.net/article.asp?id=2666&cat=129"]اولین قرآن سوزی تاریخ اسلام سنت،سنت نبوی،پاسخ به شبهات،نقد عقاید اهل سنت،شرحی بر تاریخ تحلیل نشده اسلام
[/URL]
نقل قول:آتش زدن قرآن کریم، آن هم نه یک جلد بلکه تعداد زیادی قرآن در عصر خلیفه ی سوم اهل سنت، “عثمان بن عفان“ و به فرمان وی، اتفاق افتاده است. بنابه معمول، گزارش تاریخی مان را به معتبرترین کتب اهل سنت، مستند می نماییم. در کتاب صحیح بخاری که مهم ترین منبع مدعیان پیروی از سنت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است، چنین آمده است:
طبق فرمان “عثمان“ یک نسخه قرآن نوشته شد و سپس از روی آن نسخه هایی نگاشته شد و برای بلاد فرستاده شد. سپس “عثمان“ دستور داد تا غیر از آن قرآن، تمام قرآن های موجود – چه قرآن هایی که بر روی یک برگ نوشته شده بود، یا قرآن هایی که به صورت کتاب درآمده بود – جمع آوری و سوزانده شود. (1)
چرا بعد از رحلت پیامبر و در زمان یکسان کردن مصحف ها، همه قرآن های دیگر را سوزاندند؟
نقل قول:حادثه قران سوزی در زمان خلیفه سوم اتفاق افتاد و بعد از اینکه یکسان سازی قران ها انجام شد بقیه قران ها با دستور خلیفه سوم سوزانده شد که به همین جهت به عثمان لقب حراق المصاحف یعنی سوزاننده کتاب ها رو دادند .
که در مورد این اتفاق این روایت در صحیح بخاری نقل شده است که:
(حذیفة بن یمان وقتی از فتح ارمنستان و آذربایجان بازگشت نزد عثمان آمد و نگرانی خود را از اختلافات شامیان در قرائت قرآن برای او بیان كرد و به عثمان گفت: امت را دریاب ! پیش از آنكه مانند یهود و نثاری در كتاب خود با همدیگر اختلاف پیدا كنند. عثمان كسی را نزد حفصه فرستاد كه صُحُف را نزد ما بفرست تا آنها را در مصحف بنگاریم و به تو بازگردانیم. حفصه آن صحف را نزد عثمان فرستاد. عثمان، زیدبن ثابت، عبدالله زبیر، سعیدبن عاص و عبدالرحمان بن حارث را دستور داد كه آنها را در مصاحف بنویسند.
عثمان به آن سه نفر كه از قبیله قریش بودند گفت: اگر در مورد كلمهای بازیدبن ثابت اختلاف پیدا كردید، آن را بر طبق لهجه قریش بنویسید كه قرآن به لهجه قریش نازل شده است . همین كار را كردند و وقتی مصحفها آماده شد، عثمان صحف را به حفصه بازگردانید و به هر سرزمین یكی از آنها را فرستاد و دستور داد كه تمام صحیفهها و مصاحف دیگر را بسوزانند)
این حادثه به گونه ای بود که مورد اعتراض بسیاری از اندیشمندان و بزرگان قرار گرفت از جمله آیت الله خوئی در تفسیر بیان صفحه 258 در این زمینه می نویسد :
( آنچه سبب ایراد و انتقاد از عثمان گردیده، مساله سوزاندن قرآنهاست كه هم خود بدان مبادرت ورزید و هم به سایر بلاد اسلامی این دستور را صادر نمود. عدهای از مسلمانان بخاطر این اقدام به وی اعتراض كردهاند تا آنجا كه او را حراق المصاحف (سوزاننده قرآنها) نام نهادهاند .)
دیگه سند از این واضح تر که قرآن کتاب نبوده و نیست و یک جور سر هم بندی هست فقط؟ چندین مدل قرآن داشتیم و شیعیان باید ممنون باشن از عثمان که بقیه رو از بین برد و یک مدل باقی گذاشت تا مسلمین امروز نیمچه آبرویی حداقل داشته باشن...