03-03-2011, 01:30 PM
marpitoon نوشته: ببینید مهم اینه که توی قرآن چی گفته ما چطور میتوانیم کتابی که تحریف شده را قبول کنیم ودر آیه 16 سوره نساء در مورد مجازات خلاف زن ومرد مجرد میگه ومیگه اونها رو آزار بدهید یعنی جریمه ای چیزی نه چیزی که از اسلام زده بشوند آیا دین نو پائی که تازه داره پا میگیره چطور میتونه با مجازات های سخت در مورد اون آداب ورسوم قبیله ای یک دستور سخت بده دینی که دین رحمت است هرگز چنین کاری نمیکندبا سلام دوباره
دین اسلام در شروع کارش در مدینه هواخواه چندانی نداشت و با اینکه هنوز در قدرت باطن خود رو نشون نداده بود ولی باز هم موفقیت چندانی نداشت.ریشه های و شرایط اجتماعی و سیاسی و نظامی در شکل گیری و گسترش اسلام شدیداً موتر بوده داشت.بنابراین نوپا بودن اون نشون نمیده که باید احکام انسانی رو لزوماً در اون زمان داشته.همونطور که قبلتر هم نشون دادم حکم قصاص هم که ایرادات اخلاقی به اون وارد هست در قرآن بصراحت آمده که باز هم این استدلال شما رو رد میکنه.
اینکه اسلام چطور دینی است باید تا حصول نتیجه بحث صبر کرد،چون موضوع بحث ماست،در حقیقت اینکه شما میگویید "دین رحمت است" و از آن نتیجه میگیرید پس نباید در آن سنگسار باشد مغالطه مصادره به مطلوب است.
نقل قول: در ضمن گفتم آیه قرآن در مورد سنگسار زن برای من بیار ید نه روایت وحدیث واستناد به کتب دینی دیگر در آیه 15 سوره نساء در مورد زن شوهر دار است و آیه 16 مال افراد مجرد کجا توی این 2 آیه در مورد سنگسار گفته شما میگید که قرآن با استناد به کتب دیگر دینی این فرمان را داده پس چطور فرمانی به این مهمی رو میتونه توی کتاب خودش نیاورده باشد ودر این مورد آیه 38 سوره انعام میگه ما از هیچ چیز فر گذاری نکردیم در این کتاب یعنی فقط به این کتاب توجه کنید نه چیز دیگر ..
در این استدلال شما یک مقدمه ناپیدا مطرح شده که خود نیاز به اثبات دارد و بدید من به سادگی قابل ابطال است،اینکه قرآن باید کامل باشد و دلیل شما هم اینست که خود قرآن گفته مشخص است که دلیل مورد قبولی نیست.در قرآن احکام زیادی نیامده مانند احکام نماز و ... که مسلمانان از جمله خود شما آنرا اجرا میکنید.
در قرآن آیات علط بسیار است،حتی آیاتی در قرآن درباره نوبت خوابیدن محمد با زنانش و مشکلات حانودادگیش (اگر بشود نام آنرا خانواده گذاشت)،نیامدن احکام لازم برای مسلمانا که جدای خود را دارد.
نقل قول: آیا میشود به این روایات اعتماد کرد انسان وهر چی بخواهد می گویدمسلمانان سعی در استخراج تمام سوالات اساسی انسان از تاریخ 1400 سال پیش دارند و معتقدند که حقایقی در بیابانهای عربستان آشکار شده که باید بیابند و به آن عمل کنند،برای من نوعی خود گفته مهمتر است تا اینکه آیا سخن واقعاً گفته فلان فرد است یا خیر.
اما باید اضافه کنم که بسیاری از این روایات در کتبی است که درباره آن دوره ارزش تاریخی دارند.
مطالعه این نوشتار را هم توصیه میکنم:
http://www.zandiq.com/articles/0000000072.shtml
نقل قول:در اینم مورد یک همچین چیزی میگه که اگر مسئله ای پیش آمد بین زن وشوهر به شوهر میکگه بیخود غیرت به خرج نده اول ببین 4 نفر این عمل را تایید میکنند یا نه به حکم خدا رو اجرا کن چون اگر ین شاهد ها نباشند مسئله ای نباید از طرف شوهر صورت بگیرد قرآن میخواهد بنیان زندگی را محکم کند با یکسری چیز ها مثلا اومده یکنفر حرفی زده واون شوهر غیرتی شده وزن را مجازات کرده در صورتی که بر شهادت یکنفر نمی توان صحه گذاشت شاید حرف او از روی دشمنی بوده یک نمونه اش را به چشم خودم دیدم که زنی لباسهای خود را پهن میکرد وشورت اوو بیرون بود ویکی از همسایه های رنگ او را دید پس از مدتی بین شوهر او همسایه درگیری در گرفت وهمسایه برای تلافی گفت من با زن تو آره نشانه به آن نشان که رنگ فلان بوده مرد که غیرتی شده زن خود را شبانه دار زد در صورتی که هیچ چیز نبود حالا فهمیدی چرا میگه چهار نفر...چند نکته یادآوریش ضروریست.اول اینکه اصلاً اتاق خواب مردم مکان خصوصی آنهاست و اینکه دو انسان عاقل و بالغ با اختیار خود با هم خوابیده یا نه به حکومت ربطی ندارد.
دوم اینکه درباره عبارت "قرآن میخواهد زندگی را محکم کند" تشکیک جدی وجود دارد.به نظر من عبارت اینکه قرآن (محمد) میخواسته سلطه خود و مردان را بر زنان تحکیم کند مناسبتر است.
و مهمتر از همه اینکه قبول اینکه در قرآن حکمی آمده که هیچگاه قابل اثبات و استفاده نیست(که چنین نیست و استفاده میشده و همچنان میشود) خود نشان از وجود سحنان بیهوده و بیمعنی در قرآن است.
"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" —Ezra Pound