نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا سنگسار در اسلام هست؟
#1

با سلام

اسلامگرایان اعتقاد دارند که سنگسار با اینکه در قرآن نیامده در اسلام هست چرا که در احادیث آمده و بین شیعه و سنی تواتر دارد. اما این وسط یک جای کار میلنگد. کسانی که مرتکب زنای محصنه میشوند ابتدا 100 ضربه شلاق میخورند و سپس سنگسار میشوند. اما در آیه 25 سوره نساء آمده است که کنیزانی که مرتکب زنای محصنه میشوند حدشان نصف زنان آزاد است. علمای اسلام میگویند که منظور این است که کنیزانی که مرتکب زنای محصنه میشوند حدشان 50 ضربه شلاق است. مشخص است که این مغلطه است چرا که سنگسار را نمیشود نصف کرد! و برای اینکه تناقضی پیش نیاید میگویند منظور در آن آیه این بوده که فقط آنها را 50 ضربه شلاق بزنید. معلومه که مجازات زنای محصنه چیز دیگری بوده و اسلامگرایان آن را تبدیل به سنگسار کرده اند. نظر شما چیست؟

با تشکر
پاسخ
#2

مسجد هم در قرآن نیامده، همه‌ی اسلام محدود به قرآن نیست.
پاسخ
#3

agn0stic نوشته: با سلام

اسلامگرایان اعتقاد دارند که سنگسار با اینکه در قرآن نیامده در اسلام هست چرا که در احادیث آمده و بین شیعه و سنی تواتر دارد. اما این وسط یک جای کار میلنگد. کسانی که مرتکب زنای محصنه میشوند ابتدا 100 ضربه شلاق میخورند و سپس سنگسار میشوند. اما در آیه 25 سوره نساء آمده است که کنیزانی که مرتکب زنای محصنه میشوند حدشان نصف زنان آزاد است. علمای اسلام میگویند که منظور این است که کنیزانی که مرتکب زنای محصنه میشوند حدشان 50 ضربه شلاق است. مشخص است که این مغلطه است چرا که سنگسار را نمیشود نصف کرد! و برای اینکه تناقضی پیش نیاید میگویند منظور در آن آیه این بوده که فقط آنها را 50 ضربه شلاق بزنید. معلومه که مجازات زنای محصنه چیز دیگری بوده و اسلامگرایان آن را تبدیل به سنگسار کرده اند. نظر شما چیست؟

با تشکر

دستورات اسلام تشکیل شده از :

قرآن
حدیث
سنت

پایه اسلام تشکیل شده از :

توحید
نبوت
معاد

هر کس سه اصل پایه ای اسلام رو قبول داشته باشه و به دستورات اسلامی عمل کنه مسلمان نامیده میشه .

شیوه نماز خواندن ، روزه گرفتن ، مسجد ، سنگسار و خیلی احکام دیگه در قرآن نیامده برای همین در این موارد رجوع میشود به حدیث و سنت . مراجع تقلید هم در حقیقت با توجه به احادیث و سنت احکام رو صادر میکنند .
مثلن هیچ کجای قرآن نیامده که گوشت ماهی ای که پولک ندارد حرام است ! یا در قرآن ما چیزی مبنی بر حرام بودن شراب نداریم ، وودکا و ویسکی و کونیاک هم که اون موقع اختراع نشده بودند هنوز E00e

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#4

آخه در آیه 25 سوره نساء اومده حکم کنیز نصفه. سنگسار رو که نمیشه نصف کرد.
پاسخ
#5

agn0stic نوشته: آخه در آیه 25 سوره نساء اومده حکم کنیز نصفه. سنگسار رو که نمیشه نصف کرد.

سنگسار شامل حال کنیز نمیشه :

نقل قول:بنا بر نظر فقیه شیعه محمد بن مکی (شهید اول) در لمعه، در اسلام سنگسار در صورت وقوع زنای محصنه اعمال می شود. یعنی وقتی که شخص زناکننده دارای همسر دائمی باشد به گونه‌ای که هرگاه بخواهد با همسر خود نزدیکی کند مانعی در کار نباشد و با این حال تن به زنا داده باشد.

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#6

نقل قول:
سنگسار شامل حال کنیز نمیشه

بله اما منظور من کنیزی هست که به ازدواج مرد مسلمان درمیاید. آیه 25 سوره نساء:

و هر كس از شما از نظر مالى نمى‏تواند زنان [آزاد] پاكدامن با ایمان را به همسرى [خود] درآورد پس با دختران جوانسال با ایمان شما كه مالك آنان هستید [ازدواج كند] و خدا به ایمان شما داناتر است [همه] از یكدیگرید پس آنان را با اجازه خانواده‏شان به همسرى [خود] درآورید و مهرشان را به طور پسندیده به آنان بدهید [به شرط آنكه] پاكدامن باشند نه زناكار و دوست‏گیران پنهانى نباشند پس چون به ازدواج [شما] درآمدند اگر مرتكب فحشا شدند پس بر آنان نیمى از عذاب [=مجازات] زنان آزاد است این [پیشنهاد زناشویى با كنیزان] براى كسى از شماست كه از آلایش گناه بیم دارد و صبر كردن براى شما بهتر است و خداوند آمرزنده مهربان است

سنگسار رو که نمیشه نصف کرد. پس حکم اصلی چیز دیگری بوده.
پاسخ
#7

agn0stic نوشته: بله اما منظور من کنیزی هست که به ازدواج مرد مسلمان درمیاید. آیه 25 سوره نساء:

و هر كس از شما از نظر مالى نمى‏تواند زنان [آزاد] پاكدامن با ایمان را به همسرى [خود] درآورد پس با دختران جوانسال با ایمان شما كه مالك آنان هستید [ازدواج كند] و خدا به ایمان شما داناتر است [همه] از یكدیگرید پس آنان را با اجازه خانواده‏شان به همسرى [خود] درآورید و مهرشان را به طور پسندیده به آنان بدهید [به شرط آنكه] پاكدامن باشند نه زناكار و دوست‏گیران پنهانى نباشند پس چون به ازدواج [شما] درآمدند اگر مرتكب فحشا شدند پس بر آنان نیمى از عذاب [=مجازات] زنان آزاد است این [پیشنهاد زناشویى با كنیزان] براى كسى از شماست كه از آلایش گناه بیم دارد و صبر كردن براى شما بهتر است و خداوند آمرزنده مهربان است

سنگسار رو که نمیشه نصف کرد. پس حکم اصلی چیز دیگری بوده.

نقل قول:از عایشه نقل شده است (سنن ابن ماجه جلد دوم صفحه 39 چاپ کراچی / مسند امام احمد جلد 6 صفحه 269 چاپ بیروت) :

وقتی آیات مربوط به رجم (سنگسار) و "رضع کبیر" نازل شده بودند، آنها را بر روی کاغذی نوشته بودند و زیر بالین من قرار داشت. بعد از وفات پیغمبر، درحالی که ما مشغول به سوگواری برای پیغمبر بودیم یک بز آن قطعه کاغذ را خورد.

سوای اینکه خود این موضوع گند میزنه به معجزات عدد قرآن که پیشتر در باره اش بحث کردیم موضوع سنگسار از زمان خود محمد بوده .

نقل قول:در نهج‌البلاغه علی خطاب به خوارج می‌گوید (خطبه 127) :

شمشیرهایتان بر دوشتان قرار دارد، بر سالم و ناسالم فرود می‌آورید، و گناهکار و بی گناه را با هم مخلوط می‌کنید، و حال اینکه می‌دانید پیامبر صلّی اللّه علیه وآله زناکار همسردار را سنگسار می‌کرد سپس بر جنازه‌اش نماز می‌خواند و ارثش را به اهلش می‌سپرد... و زناکار بی‌همسر را تازیانه می‌زد، آن گاه قسمت هر دو را از غنیمت می‌پرداخت و حق داشتند زنان مسلمان را به همسری بگیرند...


نقل قول:عبدالله بن عمر روایت می‌کند (صحیح بخاری، جلد۲، کتاب۲۳، شماره۴۱۳) :

یک یهودی زن و مردی را از میان خودشان آورد که با هم رابطه نامشروع داشتند. پیامبر اسلام دستور داد این ۲ را در نزدیک قبرستان مسجد سنگسار کنند.الشیبانی روایت می‌کند من از عبدلله ابن ابوجعفر پرسیدم «آیا رسول خدا مجازات سنگسار را انجام می‌داد؟»، پاسخ داد «بلی»، پرسیدم «قبل از نزول سوره نور، یا بعد از آن»، گفت «نمیدانم».الشعبی روایت می‌کند بعد از اینکه علی زنی را در یک روز جمعه سنگسار کرد، گفت «من او را طبق سنت رسول الله سنگسار کردم.»

نقل قول:جابر بن عبدالله نقل کرده است (صحیح مسلم، بخش ۶، کتاب ۱۷، شماره ۴۲۱۶) :

رسول الله (ص) فردی از بنو اسلم و یهودی را با زنش سنگسار کرد.

و اما منظور از نصف عذاب چیست ؟

نقل قول:ترجمه خرمدل :

و اگر کسی از شما نتوانست با زنان آزاده‌ی مؤمن ازدواج کند، می‌تواند با کنیزان دخترمؤمن خودتان ازدواج نماید. خداوند آگاه از ایمان شما است. (از ازدواج با کنیزان مؤمن سرپیچی نکنید، چرا که) برخی از برخی هستید (و شما و ایشان در برابر دین یکسان می‌باشید)، لذا با اجازه‌ی صاحبان آنان با ایشان ازدواج کرده و مهریّه‌ی ایشان را زیبا و پسندیده و برابر عرف و عادت (به تمام و کمال) بپردازید. کنیزانی را برگزینید که با عفّت و پاکدامن باشند و زناکارنباشند و برای خود دوستانی (نامشروع) برنگزینند. اگر پس از ازدواج، از ایشان زنا سر زد، عقوبت ایشان نصف عقوبت زنان آزاده (یعنی: پنجاه تازیانه) است. ازدواج با کنیزان به هنگام عدم قدرت برای کسی از شما آزاد است که ترس از فساد داشته باشد (و بترسد به مشقّتی دچار شود که به زنا منتهی گردد). و اگر شکیبائی ورزید (و از ازدواج با کنیزان خودداری کنید و بتوانید عفّت خود را مراعات دارید) برای شما بهتر است. و خداوند دارای مغفرت و مرحمت فراوان است.

ترجمه انصاریان :

و از شما کسی که به سبب تنگدستی نتواند با زنان آزاد مؤمن ازدواج کند، با کنیزان جوان با ایمانتان [ازدواج کنید و اظهار ایمان از سوی کنیزان در جواز ازدواج با آنان کافی است]. و خدا به ایمان شما [که کدام ظاهری و کدام حقیقی و واقعی است] داناتر است. [آزاد و کنیز در اصل و نسب و در رابطه ایمانی] از یکدیگر، [و اعضای یک پیکرید]، پس با کنیزان با اجازه صاحبانشان ازدواج کنید، و مهریه آنان را به طور شایسته و پسندیده به خودشان بپردازید. [جواز این ازدواج مشروط به آن است که کنیزان] پاکدامن باشند نه زناکار و نه گیرندگان دوست پنهانی. پس هنگامی که به ازدواج درآمدند، اگر مرتکب کار زشت شوند، بر آنان نصف مجازاتی است که بر زنان آزاد است. این [جواز ازدواج با کنیز] برای کسی از شماست که از مشقت [غریزه جنسی و دچار شدن به زنا] بترسد، و شکیبایی کردن برای شما بهتر است؛ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.

ترجمه آیتی :

هر كس را كه توانگرى نباشد تا آزادزنان مؤمنه را به نكاح خود درآورد از كنیزان مؤمنه‌اى كه مالك آنها هستید به زنى گیرد. و خدا به ایمان شما آگاه‌تر است. همه از جنس یكدیگرید. پس بندگان را به اذن صاحبانشان نكاح كنید و مهرشان را به نحو شایسته‌اى بدهید. و باید كه پاكدامن باشند نه زناكار و نه از آنها كه به پنهان دوست مى‌گیرند. و چون شوهر كردند، هرگاه مرتكب فحشا شوند شكنجه آنان نصف شكنجه آزادزنان است. و این براى كسانى است از شما كه بیم دارند كه به رنج افتند. با این همه، اگر صبر كنید برایتان بهتر است و خدا آمرزنده و مهربان است.

ترجمه قمشه ای :


و هر که را توانایی آن نباشد که زنان پارسای با ایمان (و آزاد) گیرد پس، از کنیزان مؤمنه که مالک آن شدید به زنی اختیار کند. خدا آگاه‌تر است به (مراتب) ایمان شما که شما اهل ایمان بعضی از جنس بعضی دیگرید (و همه مؤمن و در رتبه یکسانید)، پس با کنیزان مؤمنه با اذن مالکشان ازدواج کنید و مهر آنها را به طرز پسندیده بدهید، کنیزانی که عفیف باشند نه زناکار و رفیق و دوست‌باز، پس چون شوهر کردند چنانچه عمل زشتی از آنها سر زند بر آنها نصف عذاب (یعنی حدّ) زنان پارسای آزاد است. این حکم درباره کسی است که بترسد مبادا به رنج افتد، و صبر کردن برای شما بهتر است، و خدا بخشنده و مهربان است.

ترجمه خرمشاهی :

و هرکس از شما که توانائی مالی نداشته باشد که با زنان آزاد مؤمن ازدواج کند [بهتر است‌] با ملک یمینهایتان، از کنیزان مؤمن، ازدواج کند، و خداوند به ایمان شما داناتر است، همه از یکدیگرید، پس با اجازه سرپرستشان با آنان ازدواج کنید و مهرهایشان را به وجه پسندیده به ایشان بدهید [در حالی که‌] پاکدامنان غیر پلیدکار باشند، و دوست‌گیران نهانی نباشند، آنگاه چون ازدواج کردند، اگر مرتکب ناشایستی [زنا] شدند، مجازات آنان به اندازه نصف مجازاتی است که بر زنان آزاد مقرر است، این حکم [ازدواج با کنیزان‌] برای کسی از شماست که از آلایش گناه بترسد، و شکیبائی [و پاکدامنی‌] پیشه‌کردن برایتان بهتر است، و خداوند آمرزگار مهربان است‌

ترجمه صادقی تهرانی :


و هر کس از شما، از نظر مالی (یا حالی) نمی‌تواند زنان (آزاد) پاکدامن باایمان را به همسری (خود) در آورد، پس با دخترانی باایمان که مالک آنان هستید (ازدواج کنید). و خدا به ایمان شما داناتر است. همه‌ی آزادانتان و زرخریدانتان از (جنس و پیوند) یکدیگرید؛ پس آنان را با اجازه‌ی مالکان و خانواده‌شان به همسری (خود) در آورید و مهریه‌هاشان را به طور پسندیده به آنان بدهید در حالی‌که پاکدامن باشند نه زناکاران و نه دوست‌گیران پنهانی. پس چون به ازدواج (شما) در آمدند، اگر مرتکب فحشایی شدند، در این صورت بر آنان نیمی از عذاب [:مجازات] زنان آزاد است. این (پیشنهاد زناشویی با کنیزان) برای کسی از شماست که از تعب عزوبت بیم دارد و صبر کردن برای شما بهتر است. و خدا پوشنده‌ی رحمتگر بر ویژگان است.

ترجمه فولادوند :

و هر كس از شما، از نظر مالى نمى‌تواند زنان [آزاد] پاكدامن با ایمان را به همسرى [خود] درآورد، پس با دختران جوانسال با ایمان شما كه مالك آنان هستید [ازدواج كند]؛ و خدا به ایمان شما داناتر است. [همه‌] از یكدیگرید. پس آنان را با اجازه خانواده‌شان به همسرى [خود] درآورید و مَهرشان را به طور پسندیده به آنان بدهید [به شرط آنكه‌] پاكدامن باشند نه زناكار، و دوست‌گیران پنهانى نباشند. پس چون به ازدواج [شما] درآمدند، اگر مرتكب فحشا شدند، پس بر آنان نیمى از عذاب [=مجازات‌] زنان آزاد است. این [پیشنهاد زناشویى با كنیزان‌] براى كسى از شماست كه از آلایش گناه بیم دارد؛ و صبر كردن، براى شما بهتر است، و خداوند آمرزنده مهربان است.

ترجمه مجتبوی :

و هر كس از شما كه توانگرى و فراخدستى ندارد تا با زنان [آزاد] پاكدامن و با ایمان ازدواج كند، از كنیزان با ایمان كه مالك آنید [به زنى گیرد]، و خدا به ایمان شما داناتر است، برخى‌تان از برخى دیگرید- همه یكسان و برابرید-. پس آنان را با اجازه كسانشان به زنى گیرید و كابینشان را به شیوه‌اى نیكو بدهید، در حالى كه پاكدامنان باشند نه زشتكاران- زناكاران- و نه دوست‌گیران به پنهانى. و چون شوهر كنند اگر زشتكارى- زنا- كنند بر آنهاست نیمى از شكنجه‌اى كه بر آزادان است. این- ازدواج با كنیزان- براى كسى از شماست كه از رنج و فشار [عزوبت و از گناه زنا بر خویشتن‌] بترسد، و اینكه شكیبایى و خوددارى كنید براى شما بهتر است، و خدا آمرزگار و مهربان است.

ترجمه معزی :

و آن کس که توانائی مالی ندارد از شما که کابین کند زنان آزاد با ایمان را پس از آنچه در ملک یمین شما است از کنیزکان با ایمان و خدا داناتر است به ایمان شما یک به یک (یا بعضی از شما از بعضی است) پس ازدواج کنید با آنان به اذن خانواده‌های آنان و بدیشان دهید مزدهای ایشان را به خوبی حالی که خویشتن نگهدارندگانند نه زناکاران و نه یارگیرندگان پس گاهی که شوی کردند اگر فحشائی آوردند بر ایشان است نصف آنچه بر زنان آزاد است از شکنجه این برای کسی است از شما که رنج عزوبت را ترسد و صبرکردن بهتر است برای شما و خدا است آمرزنده مهربان‌

ترجمه مکارم شیرازی :

و آنها که توانایی ازدواج با زنان (آزاد) پاکدامن باایمان را ندارند، می‌توانند با زنان پاکدامن از بردگان باایمانی که در اختیار دارید ازدواج کنند -خدا به ایمان شما آگاه‌تر است؛ و همگی اعضای یک پیکرید- آنها را با اجازه صاحبان آنان تزویج نمایید، و مهرشان را به خودشان بدهید؛ به شرط آنکه پاکدامن باشند، نه بطور آشکار مرتکب زنا شوند، و نه دوست پنهانی بگیرند. و در صورتی که «محصنه» باشند و مرتکب عمل منافی عفت شوند، نصف مجازات زنان آزاد را خواهند داشت. این (اجازه ازدواج با کنیزان) برای کسانی از شماست که بترسند (از نظر غریزه جنسی) به زحمت بیفتند؛ و (با این حال نیز) خودداری (از ازدواج با آنان) برای شما بهتر است. و خداوند، آمرزنده و مهربان است.

نیک که بنگرید میبینید که گفته شده این اجازه صادر شده برای ازدواج با کنیزان برای کسانی است که حشری هستند ولی در عین حال هم نمیخواهند گناه کنند ! پس میتوانند با کنیز ازدواج کنند ولی اگر نکنند و صبر کنند بهتر است .
یعنی کماکان کنیز را همسر به حساب نمیاورد و فقط اجازه ای صادر شده برای همخوابگی . نصف مجازات هم میشود هر چیزی غیر از مرگ ولی از آنجایی که این کار بر زنی که برده نیست هیچ مدله تحمل نمیشود اشد مجازات که سنگسار باشد برایش در نظر گرفته میشود .

همچنین نباید فراموش کرد که قرآن پر است از اشتباهات و فراموشکاریهای محمد و عایشه و علی و ابوبکر و عثمان ! که میتوانید 60 مورد از آنها را اینجا بخوانید :

همه چیز در باره تازینامه: نسخه قابل چاپ

نتیجه : سنگسار بوده ، به بدترین شکلش هم بوده - خود محمد هم انجامش میداده .

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#8

گویا باز کاربر agnostic نمونه ای در آیات قرآن یافتند که نشان دهنده زمینی نبودن و الهی بودن این کتاب هست. E056
پاسخ
#9

پس باید این رو به تناقضات قرآن اضافه کنیم
پاسخ
#10

این مسلمانانی که می‌گویند فقط قرآن ، من حاضر هستم پول آگهی‌ را بدهم در کیهان بزنید ، حدیث و فقه مهم نیستند در اسلام ، ببینید چگونه چوب در آستین شما میکنند!E00e

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان