Jooyandeh نوشته: عیسی، از لحاظِ مادّی، طبیعتاً قادر مطلق نبود. امّا، او تنها این نبود؛ بلکه، در شخصیتش، تجسم کلام خالق خداست.
حالا که عیسی یا مرده یا برگشته بالا و خدا کسی رو این پایین نداره! جواب سوال چی میشه در حال حاضر؟ خدا و عیسی و روح القدس رو هم میتونن این سنگ رو خلق کنن ؟!
Jooyandeh نوشته: <font color="black">
آفرینش عملی مادّی نبوده است. بلند کردن یک سنگ عملی مادّی است.
ولی در بلند کردن این سنگ مادی, خدا توانایی ندارد؟
Havadar_e_Democracy نوشته: حالا که عیسی یا مرده یا برگشته بالا و خدا کسی رو این پایین نداره! جواب سوال چی میشه در حال حاضر؟ خدا و عیسی و روح القدس رو هم میتونن این سنگ رو خلق کنن ؟!
خدا همهچیز را بهواسطهیِ کلام خالق خودْ خلق نموده است.
تقسیم خدا و یا اعمال به مادی و غیر مادی تاثیری در پرسش ایجاد نمیکند.قدرت خدا مطلق فرض شده.
البته این ادعا هم که آفرینش (عملی که تاکنون دیده نشده) غیر مادیست(که امر غیر مادی هم تاکنون مشاهده نشده) ادعایست بی سند و حداقل واضح است که مورد قبول دو طرف نیست.
sonixax نوشته: آیا خداوند میتواند سنگی خلق کند که خود نتواند آن را بلند کند ؟
استدلال کنید
بله میتواند!
یا
خیر نمیتواند!
نقل قول:سوال مشکل منطقی دارد!
خیر ندارد! خالق منطق خداست! علم خدا برخلاف علم انسان کامل است.. پس منطق خدا هم برخلاف منطق ناقص انسان کامل است.. پس میتواند سنگی را خلق کند که خودش هم نتواند بلندش کند(یا نمیتواند!) این سوال در عین منطقی بودن قدرت مطلق خداوند رو زیر سوال میبرد و ضعف خدای مطلق رو آشکار میکند!
Russell نوشته: به هيچ وجه متناقض نيست.اين گزاره كه هر سنگي قابل بلند كردن هست اشتباه هست.به شما بگند ميتوني يه سنگي رو بلند كني بدون سوال كردن ميگي آره؟يا اول ميپرسي چقدره وزنشه و با نيروي خودت مقايسه ميكني؟در مثل كه مناقشه نيست.
مساله اينه كه هر چه قدر جرم بيشتر باشه نيروي لازم براي به حركت در آوردن يك جرم هم افزايش پيدا ميكنه.
حالا كسي كه مدعيه هم در افزايش جرم و هم در افزايش نيرو مطلقاً بدون محدوديت هست اين براش يه سوال منطقيه.
مگه قراره من بلند کنم که شما از من می پرسید؟ من از شما یک سوالی دارم: یک سنگ چقدر میتونه سنگین باشه؟
Jooyandeh نوشته: خدا همهچیز را بهواسطهیِ کلام خالق خودْ خلق نموده است.
لطفا فارسی صحبت کن که ما هم بفهمیم!!! شما جواب این سوال رو بخوای بدی چی میدی بالاخره؟
جناب مزدک خطا می کنند. در پرسش آخرشون این خطا روشنه:
نقل قول:پس آیا كسی پروانه ندارد بگوید كه دروغگوست؟
پروانه دارد بگوید دروغگوست، ولی منطقن نمیتونه بگه مطلقن دروغگوست. خطای این برهان که جناب مزدک مثال زدند یک خطای منطقی نیست. چرا که اگر کسی مطلقن دروغگو باشه، اگر چه این رو خودش نمیتونه بیان کنه، ولی شخص دیگری میتونه بگه. مثلن من میتونم بگم شخص الف مطلقن دروغگوست. در اینصورت منظور رو رسوندم. ولی در مورد پرسشی که در جستار مطرح شده، خطا در تناقض آمیز بودن پرسش هست.