نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 11 رای - 4.91 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاتوق شب نشینی

Aquarius نوشته: دوست گرامی چرا اعصاب خورد؟؟ الان كه شما گفتید باعث شد من بعد از این بیشتر توی خواندن تاریخ مراقب باشم؛ممنون.
سپاس از شما E032
اعصاب خردکن برای قربانیان احتمالی منظورم بود، چون ریشه‌یابی دشواری‌های احتمالی که به کُل زندگی‌شان شکل داده را در سقوط اخلاقی جامعه‌ای که لابد پیشتر خیلی بهتر بوده دیدن خبطی‌ست که قطعا به قربانیان آینده لطمه خواهد زد، حتما متوجه منظورم می‌شوید؟ درست مثل فمینیستها که وقتی می‌گویند مورد تجاوز قرار گرفتن مردها و سپس تحقیر و بی‌اعتنایی مطلق نسبت به ایشان بخشی از «مردسالاری»ست زیرا هرگز نمی‌توانند بپذیرند که در نظام سنتی در برخی عرصه‌ها مردان دست پائین‌تر را دارند و ممکن است که به راستی جایی هم تبعیضی منحصربفرد برپاد ایشان وجود داشته باشد که تز «مردسالاری» قادر به توضیح آن نیست.. و با ارتکاب این اشتباهات در بازشناسسی دلایل اصلی شرایط موجود به خطا می‌روند و عملا راه برای تداوم آنرا می‌گشایند.
پاسخ

Ouroboros نوشته: چیزی که بسیار بیش از داستان مطروحه برای من باورکردنی نیست لحن مردستیز این پست است
باور نکردنی یا غیر قابل درک؟؟؟

شراب اولی تر ...
پاسخ

iranbanoo نوشته: باور نکردنی یا غیر قابل درک؟؟؟
اندکی از هر دو،
در آن جمله‌ شما نخست پیش‌ انگاشته‌اید که اولا تنها مردان تجاوز می‌کنند(که دروغ است)، که ثانیا «حدی» لازم است که مردان بدون دانستن آن بطور طبیعی و خودانگیخته تجاوز خواهند کرد، که ثالثا مردان به نحوی در سرزنش شدن قربانیان تجاوز جنسی(که اگر بپذیریم برای زنان هم وجود داشته)نقش داشته‌اند و که رابعا تغییرات کنونی جامعه‌ی ایران که چیزی بجز «فاجعه‌ی مطلق» نیستند به نحوی در بهبود این شرایط نقش مثبتی ایفا کرده‌اند. اینکه چطور می‌شود در یک جمله اینهمه نفرت و اشتباه منطقی جا داد را من نه باور می‌کنم و نه درک، پس بله، اندکی از هر دو!
پاسخ

Ouroboros نوشته: ندکی از هر دو،
در آن جمله‌ شما نخست پیش‌ انگاشته‌اید که اولا تنها مردان تجاوز می‌کنند(که دروغ است)، که ثانیا «حدی» لازم است که مردان بدون دانستن آن بطور طبیعی و خودانگیخته تجاوز خواهند کرد، که ثالثا مردان به نحوی در سرزنش شدن قربانیان تجاوز جنسی(که اگر بپذیریم برای زنان هم وجود داشته)نقش داشته‌اند و که رابعا تغییرات کنونی جامعه‌ی ایران که چیزی بجز «فاجعه‌ی مطلق» نیستند به نحوی در بهبود این شرایط نقش مثبتی ایفا کرده‌اند. اینکه چطور می‌شود در یک جمله اینهمه نفرت و اشتباه منطقی جا داد را من نه باور می‌کنم و نه درک، پس بله، اندکی از هر دو!
تفسیر قرانی میکنید!
سخن از اینکه فعل تجاوز به تنهایی در کدام گروه است که نبود.اما بله تغییرات کنونی در جامعه ی ایران از شدت این تجاوزات کاسته.نکند عاملش را باید رویکرد های ج.ا بدانیم؟
در داستانی که شیرین آورد به زن تجاوز شده(ترسیده آن را بیان کند تا زمان باردار شدنش)باردار شده(نتیجه ی تجاوز دیگری را به تنهایی به دوش کشیده),کودکش را سر راه گذاشته(حق داشتن آن را برای خود قائل نبوده),گوشه یر شده و از جامعه طرد شده(سرزنش اجتماعی متوجه قربانسیت)
اما مرد داستان(متجاوز)با افتخار با نامزدش(حتی این زن با وجود اطلاع از عمل مرد حاضر به زندگی با اوست!!) ازدواج کرده و به روی مبارک هم نیاورده که بر سر زندگی یک زن,یک کودک و خانواده اش چه بلایی اورده!
اگر ان زن نسبت به حق و حقوقش آگاهی کافی میداشت و اگر قانونی و حدودی وجود داشت چرا باید به این فاجعه ختم میشد؟
برای شما این غیر قابل درک است که ترس یک زن از تجاوز و اثراتش را به عنوان یک کنترل کننده برای او نمیدانید.
هر کسی از ظن خود شد یار من.....!

شراب اولی تر ...
پاسخ

امیر تو خبلی حساسیت الکی داری به کلمه مردسالاری. بسیاری از مشکلات فرهنگی ما به خاطر مردسالاری هست و حتی برای مردان هم صرفا یه چیز خوب نیست. چون مجبورن همیشه مردی و قدرت مردانگیشون رو اثبات کنن تا پذیرفته بشن. مجبورن در بسیاری مواقع خود واقعیشون رو انکار کنن و یه تصویر الکی از خودشون بسازن. غیر از اینکه بیخودی مسولیت سنگین زندگی هم به عهدشون هست. نمیشه کسی رو مقصر قلمداد کرد که چرا اینطور شده. روند رشد جوامع در طول تاریخ اینطور پیشرفته و ادیان هم باعث شدت گرفتنش بوده. شما شاکی هستی که جوامع مردسالار رو مقصر میدونن. مگه غیر از این هست؟ فمنیستها علیه مردان مبارزه نمیکنن علیه جوامع مردسالار مبارزه میکنن. مردان بسیاری هم ممکنه قربانی جامعه مردسالار بشن. دین اسلام یه دین کاملا مردسالارانه و زن ستیزانه هست. شاهد بازی یا همون بچه بازی در دین اسلام کاملا یه موضوع عادی هست. که خدا هم تو بهشت به مردان مومن وعده داده. اتفاقا سعدی هم خیلی شاهد بازی میکرده. یعنی تجاوز به پسر بچه ها کاملا نتیجه فرهنگ . مردسالارنه هست.
پاسخ

Ouroboros نوشته: درود آنارشی جان، خوبی شما دوست قدیمی؟ E414

این داستان که شیرین بازگفت به هرحال برای یک نفر حقیقت دارد(حتی اگر برای دوست او هم رخ نداده باشد)و صحبت کردن درباره‌ی صحت آن از همین نظر چندان موضوعیتی ندارد، بالاخره کسی، جایی مورد سوء استفاده‌ی مشابهی قرار گرفته و دارد با آسیبهای ناشی از آن زندگی می‌کند. حرف دوست دیگرمان هم که می‌گوید در «ایران تا قبل از سال فلان از این خبرها نبود» به طرز اعصاب‌خُردکنی اشتباه است و چیزی بجز نوستالژی روزگار باصفای قدیمی که هرگز به راستی وجود خارجی نداشته نیست. بچه‌بازی و اذیت و آزار جنسی کودکان(بطور خاص پسران)در ایران سابقه‌ای بسیار قدیم دارد و تا حدی در این کشور گسترده و وسیع بوده که علی‌اکبر دهخدا آنرا دلیل اصلی عقب‌ماندگی ایران می‌دانست!

در نظام سنتی هر دو جنس به یک اندازه برای انکار جایگاه جنسی خود تحت فشار قرار می‌گیرند و «مرد واقعی» و «زن نجیب» به یک اندازه با واقعیت آنچه مرد و زن هستند یا دستکم آنچه می‌خواهند که باشند در تضاد است، بخشی از این قاعده که برای نجات جوامع بشری پیش از پیشرفتهای کنونی تکنولوژی ضروری بوده، آنست که مرد باید در همه حال قادر به دفاع کردن از خود، و از آن بسیار مهمتر دیگرانی که مسئول امنیت آنهاست بوده باشد، و پیرو این اصل مردی(هر مردی، حتی یک پسربچه)که فاقد این توانایی بوده و خود مورد تجاوز قرار گرفته، دو چندان بی‌ارزش خواهد بود زیرا هرگز قادر به برآوردن نقشی که جامعه برای او در نظر گرفته نیست.

چیزی که بسیار بیش از داستان مطروحه برای من باورکردنی نیست لحن مردستیز این پست است:

نام کاربری رو هم که عوض کردی، نمیدونم چی خطابت کنم !! من خوبم و بعد از مدتی گرفتاری برگشتم برای ادامه مبارزه...شما خوبی؟
متوجه هستم اما به طور کلی گفتم شاید اون دوست دیگرمون هم با توجه به جزییات عجیب ماجرا براش سو تفاهم پیش اومده و صد البته که این مورد به طور خاص اهمیتی نداره !
پاسخ

پست‌ کاربر Aquarius به علت اطلاعات دقیق دادن از زندگی‌ شخصی‌ به همراه پست‌هایی‌ که آن‌ها را نقل قول کرده بودند حذف شدند ، لطفا در نوشته‌های خود هیچ چیزی ننویسید که ۱% هم بشود با آن هویت شما را تشخیص داد ، مخصوصاً اگر در ایران هستید.

Theodor Herzl

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ

چرا پست من حذف شد؟؟ اینجور پست ها رو باید كجا طرح كنم؟؟ یعنی حرف من از دید مدیرا بد بود پس چرا دوست ما راسل دید اما پاكش نكرد پس كی پاكش كرد؟؟:e108:

پاسخ

Russell; نوشته: درود دوست گرامی.
باید سعی کرد تحمل کرد تا راه فراری پیدا شود،تا جای ممکن هم دست خود را آلوده نکرد و اگر امکان کمک مخفی هم هست کمک کرد ولی با ابراز مخالفت علنی خود را بیهوده نابود نکرد.
این نظر من است.
بله خب ، کلا نباید مخالفت علنی خود را جایی بیهوده نابود کردE402

هنگامی که کسی آگاهانه افکار تو را نمی فهمد
خودت را برای توجیه خسته نکن . . .
پاسخ

Aquarius نوشته: چرا پست من حذف شد؟؟ اینجور پست ها رو باید كجا طرح كنم؟؟ یعنی حرف من از دید مدیرا بد بود پس چرا دوست ما راسل دید اما پاكش نكرد پس كی پاكش كرد؟؟
من پست رو حذف کردم ، چون از خودتان اطلاعات دادید ، اینجا برای حفظ امنیت کاربران ، پست‌هایی‌ که اطلاعات شخصی‌ کاربران را افشا کند حذف میشوند

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 12 مهمان