نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سوال هایی در مورد یهودیت
#61

mmns2001 نوشته: ذره ای انصاف هم خوب است انسان داشته باشد
انسان چیزی را که نمی داند نباید بیان کند هم میهن
شما که خودتان مدیر سینما در تالاری هستید چند پست از بنده در مورد سینما دیده اید که نظر داده ام با وجودی که شاید خود در همان تالار دانسته باشید که در این زمینه بنده حداقل مطالعاتی داشته ام و البته میتوانم نظراتی تا حدی معقول هم ارایه دهم ولی همواره از بحثهایی که در ان تخصص کافی ندارم پرهیز میکنم
ولی این مهمل بافی گویا عرف شده هر کس هر چیز را نمی داند در مورد ان سخن می راند
همه کس همه چیز را نداند

خب الان این پست شما رو متوجه نشدم ربطش به پست قبلی من چی بود
من گفتم شما ثابت کن که علمای اسلام از اسلام درکی ندارند و شما درک دارید

در ضمن این بحث شما در مورد سینما اینطور برداشت کردم که من مطالعات سینمایی نداشتم
ولی باید بدونید که بنده هم مطالعات سینمایی داشتم و هم کلاس ها و دوره های تخصصی فیلم نامه نویسی و تدوین و فیلم برداری رو گذروندم
و شغل فعلی من هم تدوین و ساخت کلیپ یا مستند هست
پس خواهشا اگر میبینید اونجا به طعنه های شما و اشکال های شما جواب نمیدم چون اونجا تالاری هست برای سرگرمی و فعالیت من
و از کنار تمام این طعنه ها با خنده میگذرم
مثل همون بحثی که گفتید وقتی بتونی فیلم رو حرفه ای یا هنری ببینی
خب این اشکال شما هم من رو و هم همکارم رو به خنده انداخت و تعجب میکرد که چرا جواب شما رو نمیدم
ولی من با خنده گذشتم چرا که میخوام اونجا فعالیت از دلخوشی خودم داشته باشم
نه حوصله بحث و جنجال

شما عادت دارید همه چا به جای پرداختن به ادعا و صحبت های مورد بحث به شخصیت و فعالیت و دانش طرف مقابل بپردازید و از بحث منحرف بشید
و به فخر فروشی ادامه بدید و بقیه رو بی ارزش در نظر بگیرید
از این کارتون دست بردارید

زندگی چرخش واژگان است ، یکی به جرم تفاوت تنهاست ، یکی به جرم تنهایی متفاوت .
پاسخ
#62

من بی‌خدا هستم دوست عزیز و تورات و تلمود هیچ کدام ارزش روحانی ارزش من ندارند. من چندین منبع لینک کردم که می‌گوید در دین یهودیت تورات و تلمود ارزش روحانی برابر دارند. تورات زبانی هم نیم ساعت مطالعه داشته باشید باید بدانید چیست. صهیونیسم هم یک جنبش سیاسی هست و نه فرقه مذهبی‌

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#63

Theodor Herzl نوشته: من بی‌خدا هستم دوست عزیز و تورات و تلمود هیچ کدام ارزش روحانی ارزش من ندارند. من چندین منبع لینک کردم که می‌گوید در دین یهودیت تورات و تلمود ارزش روحانی برابر دارند. تورات زبانی هم نیم ساعت مطالعه داشته باشید باید بدانید چیست. صهیونیسم هم یک جنبش سیاسی هست و نه فرقه مذهبی‌

نخیر گویا مرغ شما یک پا دارد
صهیونیز یک فرقه از یهودیان تندرو بوده در مسایل دینی که البته این فرقه بسیار کهن است اگر اشتباه نکنم در همان قرون ابتدایی مسیحیت پدیدار گشت شما چیزی از تاریخ یهودیت نمی دانید
همان کتابهایی که معرفی کردم توضیح میدهند
البته کتب تحقیقی راجب تاریخ یهود و برسی های تورات و تلمود بسیار زیاد هست
پاسخ
#64

mmns2001 نوشته: نخیر گویا مرغ شما یک پا دارد
صهیونیز یک فرقه از یهودیان تندرو بوده در مسایل دینی که البته این فرقه بسیار کهن است اگر اشتباه نکنم در همان قرون ابتدایی مسیحیت پدیدار گشت شما چیزی از تاریخ یهودیت نمی دانید
همان کتابهایی که معرفی کردم توضیح میدهند
البته کتب تحقیقی راجب تاریخ یهود و برسی های تورات و تلمود بسیار زیاد هست

عزیزم مجبور نیستی روی چیزی که ازش اطلاع نداری پا فشاری کنی !

صهیونیسم - WiKi

نقل قول:صهیونیسم یا صیونیسم(به انگلیسی: Zionism)‏ یک جنبش سیاسی و ملی‌گرای یهودی ست که در اواخر سده ۱۹ میلادی شکل گرفت. عمده‌ترین هدف جنبش صهیونیسم، تشکیل کشوری برای یهودیان بود. این جنبش بر منابع تاریخی و مذهبی‌ تکیه دارد که یهودیان را به سرزمین اسرائیل ارتباط می‌دهد. این سرزمین همان فلسطین یا آنچه برخی آن را امروزه اسرائیل می‌نامند، می‌باشد که قوم یهود از حدود ۳۲۰۰ سال پیش تا سال ۲۰۰ میلادی (که امپراتوری روم آن‌ها را پراکنده کرد) در آن سکونت داشتند.

پیشینه تاریخی :

نقل قول:قوم بنی‌اسرائیل (که خود به ۱۲ قوم تقسیم می‌شود) بازماندگان قبایلی هستند که ابتدا در حدود ۴۰۰۰ سال پیش در جنوب بین‌النهرین ساکن بوده‌اند، بعد به سرزمین کنعانیان(فنیقیه‌ای‌ها) و سپس به مصر مهاجرت کرده‌اند. در مصر مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و با ظهور موسی در حدود ۳۳۵۰ سال پیش، به دین موسی گرویدند و طی مهاجرتی معروف توسط وی دوباره به سرزمین کنعان انتقال داده شدند. این قوم در حدود ۳۰۰۰ سال پیش اولین دولت خود را در همان سرزمین بنیان نهادند.[نیازمند منبع] بعدها در اثر هجوم بیگانگان و جنگ‌های داخلی ۱۱ قوم دیگر از بین می‌روند و یا به عنوان برده در قوم یهودا ادغام می‌شوند. افرادی را که امروزه به بنی‌اسرائیل منسوب می‌کنند، در واقع بازماندگان قوم یهودا هستند.[نیازمند منبع]

در سال ۵۹۷ پ.م. که بخت‌النصر امپراتور بابل سرزمین یهودیه را به تصرف درآورد، بسیاری از مردمان آن را که توان کاری داشتند به اسارت به بابل برد که در آن هنگام پایتخت کلدانی محسوب می‌شد. سرزمین یهودیه به صورت یکی از ایالات دور افتاده امپراتوری بابل درآمد. سرانجام امپراتوری قدرتمند بابل به دست کوروش بزرگ در سال ۵۳۸ ق.م. گشوده شد. ساتراپ بابل بخشی از امپراتوری هخامنشی گردید. کوروش بزرگ به یهودیان امکان داد به سرزمین خویش باز گردند، شماری از آنان به سرزمین ایران کوچ کردند.

از سال ۷۰ میلادی و پس از شکست یهودیان در شورش بزرگ*[۶] و تخریب اورشلیم توسط امپراتوری روم، و همچنین شکست دیگر در شورش بارکخبا*[۷] در سال ۱۳۵ میلادی که به پراکنده شدن بخشی از یهودیان در دیگر نقاط امپراتوری منجر شد، بازگشت این عده از یهودیان مهاجرت کرده به سرزمین مادری پس از حدود ۱۹۰۰ سال، همواره دغدغه این یهودیان مهاجرت کرده به بقیه دنیا٬ به صورت آرزو بوده‌است. به علت نتایج مصیبت بار این شورش‌ها، چنین جنبش‌های مردمی که برای بازپس گیری حاکمیت ملی و بر اساس تأثیرات دینی به وجود آمده بودند، به جنبش‌هایی تبدیل شدند که در آنها توکل به مشیت الهی، با این فرض که خواست خدا بر این است که این سرزمین در نهایت به قوم برگزیده یهود برسد، جایگزین عناصر انسانی «رستگاری توسط مسیح» شده‌است. با وجود اینکه قومی‌گرایی یهودی در دوران باستان بیشتر جنبهٴ مذهبی داشته‌است، با این حال مطرح شدن دوبارهٴ بازگشت به سرزمین مادری در بین یهودیان را باید مدیون برپایی ایدئولوژیکی و سیاسی صهیونیسم دانست. با این حال یهودیان حتی بعد از شورش «بارکخبا» نیز در اقلیت‌های کوچکی به طور مستمر در سرزمین فلسطین زندگی می‌کرده‌اند و برای این حضور مدارک تاریخی زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، تلمود اورشلیم در قرن‌های پس از این شورش تالیف شده‌است. ابداع کنندهٴ «علامات مصوت‌های عبری» نیز در قرن پنجم، در یکی از اجتماعات یهودی فلسطین زندگی می‌کرده‌است.

پراکندگی آرام و تدریجی حضور یهودیان در فلسطین به علل گوناگون روی داد. از جمله شکست در شورش بارکخبا توسط آدریان (امپراتور وقت روم)، گشودن فلسطین در سال ۶۰۰ میلادی توسط اعراب، جنگهای صلیبی در سده ۱۱ و پس از آن، و همچنین بی کفایتی امپراتوری عثمانی از سدهٔ ۱۵ به بعد، که به واسطهٴ آن، زمین، به شدت حاصلخیزی خود را از دست داد و اقتصاد به معنای واقعی صفر شد.
نقل قول:

Zionism is a form of nationalism of Jews and Jewish culture that supports a Jewish nation state in the territory defined as the Land of Israel.


منبع کتاب دانشنامه ناسیونالیسم جلد 2 (Academic Press) صفحه 271 تا 286، نوشته Alexander John Motyl به شماره ISBN 0-12-227230-7 .
خرید کتاب : Encyclopedia of Nationalism, Two-Volume Set: Alexander J. Motyl: 9780122272301: Amazon.com: Books

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#65

من فکر می‌کنم ایشان فریسی‌ها رو با صهیونیست‌ها اشتباه گرفته. در دورهٔ معبد دوم یعنی‌ از زمانی‌ که کورش یهودی‌ها رو از بابل آزاد کرد تا تخریب معبد دوم در ساله ۷۰ میلادی ، یهودی‌ها به ۲ گروه فریسی و صدوقی تقسیم می‌شدند . یهودیت ارتدکس امروزی یهودیت فریسی هست ، صدوقی‌ها به خدا باور داشتند ولی‌ به زندگی‌ پس از مرگ و بهشت و جهنم اعتقادی نداشتند

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pharisees

Sadducees - WiKi

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#66

من از یکی از دوستانم شنیدم که گفت در یهودیت نخستین بهشت و جهنمی در کار نبوده و نهایت تهدیدی که خدا میکرده مرگ بوده و پس از آزاد شدن یهودیان توسط کوروش و آشناییشان با دین زرتشتی تحت تاثیر این دین بهشت و جهنم را به دینشان اضافه کردند! آیا این صحیح است؟ آیا در تورات کنونی سخنی از بهشت و جهنم آمده است؟
پاسخ
#67

دلیل مهاجرت یهودیان به یثرب چه بوده است؟

ادعای قرآن و بعضی از احادیث مبنی بر اطلاع یهود از محل ظهور پیامبر اخر الزمان و حضور آنها در این محل جهت یاری او، چه مقدار صحت دارد؟
پاسخ
#68

Theodor Herzl نوشته: صدوقی‌ها به خدا باور داشتند ولی‌ به زندگی‌ پس از مرگ و بهشت و جهنم اعتقادی نداشتند

ظاهرا شما اطلاعاتتان در مورد یهودیت بیشتر از بقیه کاربران سایت هست جواب سوال های بنده را میدانید؟ :

من از یکی از دوستانم شنیدم که گفت در یهودیت نخستین بهشت و جهنمی در کار نبوده و نهایت تهدیدی که خدا میکرده مرگ بوده و پس از آزاد شدن یهودیان توسط کوروش و آشناییشان با دین زرتشتی تحت تاثیر این دین بهشت و جهنم را به دینشان اضافه کردند! آیا این صحیح است؟ آیا در تورات کنونی سخنی از بهشت و جهنم آمده است؟
پاسخ
#69

m@hdi نوشته: من از یکی از دوستانم شنیدم که گفت در یهودیت نخستین بهشت و جهنمی در کار نبوده و نهایت تهدیدی که خدا میکرده مرگ بوده و پس از آزاد شدن یهودیان توسط کوروش و آشناییشان با دین زرتشتی تحت تاثیر این دین بهشت و جهنم را به دینشان اضافه کردند! آیا این صحیح است؟ آیا در تورات کنونی سخنی از بهشت و جهنم آمده است؟
بر خلاف مسیحیت و اسلام زندگی‌ پس از مرگ بخش بسیار نا چیزی از دین یهودیت است ، یهودیت بیشتر به زندگی‌ دنیوی و انجام کارهای نیک‌ در جهان اهمّیت میدهد تا زندگی‌ پس از مرگ. در یهودیت ۳ چیز هست که دنیایی که خواهد آمد که به یک دوران مسیحایی در روی زمین اشاره می‌کند ، باغ عدن به عنوان بهشت و sheol به عنوان جهنم! البته اینها تعلیمات ارتدکس است و شاخه‌ها و تعلیم‌های متفاوت دیگری نیز هست ، اما این عقیده بهشت و جهنم از قبل از کورش در دین یهودی بوده است.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#70

کوشا نوشته: دلیل مهاجرت یهودیان به یثرب چه بوده است؟
از زمان دوران معبد اول سلیمان یهودی‌ها به جاهایی که امروزه عربستان است برای زندگی‌ مهاجرت کردند که زندگی‌ خوبی‌ هم داشتند که محمد آمد و آنها را قتل عام کرد.



کوشا نوشته: ادعای قرآن و بعضی از احادیث مبنی بر اطلاع یهود از محل ظهور پیامبر اخر الزمان و حضور آنها در این محل جهت یاری او، چه مقدار صحت دارد؟
بله گویا موساد هم یک تیم مخصوص برای ترور امام زمان به محض ظهور آماده کرده است!!!

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
آخرین ارسال توسط solo
06-07-2016, 10:52 AM

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان