نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اسرار عبرانی‌ها و یهودیت
#1

بزودی مطالبی‌ را در اینجا خواهم نوشت که مغز شما سوت خواهد کشید. اینکه دین یهودیت چگونه یک کپی از ادیان کنعانی است و چگونه یهوه یک بت بوده است! اینها اسرار مگو یهودیت است که با هر رابی یا حتی کشیش مسیحی‌ در این مورد صحبت کنید یا اظهار بی‌ اطلاع می‌کند یا کاملأ آنها را نفی می‌کند.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#2

مورد اوّل.


۱- خدای اسرائیل یا یهوه از کجا آماده است؟


یک نکته جالب که خیلی‌‌ها نمی‌دانند این هست که تا قبل از معبد اول یهود چند خدایی در بین قوم اسرائیل یک norm بوده است ، برای همین هست که بار‌ها خدا می‌گوید خدایی دیگر در کنار من نگیرید که در ۱۰ فرمان نیز این هست، تک خدایی یا monotheism از بعد از معبد اول norm شده است. حالا این یهوه از کجا می‌‌آید؟ جالب است بدانید که که یهوه همیشه نام خدای اسرائیل نبوده است ، در ابتدا خدا ( אל ) El خطاب می‌شده است. El یک نام کلی‌ برای خدا در عهد عتیق هست ، ولی‌ به عنوان اسم خاص نیز به کار میرود مثلا در تورات و جریان خروج از مصر این El هست که یهودیان را از آنجا نجات میدهد و ابراهیم نیز با El دیدار می‌کند ، حالا این El کیست؟ El نام خدای بزرگ و رئیس خدایان در میان کنعانی‌ها بوده است که قبل از قوم اسرائیل در سرزمین کنعان زندگی‌ میکردند ، یهودی‌ها نیز این خدا را پرستش میکردند ، ولی‌ در جایی در تورات این خدا خود را از El به یهوه تغییر نام میدهد ، در کتاب خروج اینگونه فصل ۶ آیه‌های ۲ و ۳ اینگونه آماده است: " من خودم را به ابراهیم ، اسحاق و یقوبب به عنوان خدای قادر معرفی‌ (El Shadai) کردم ، ولی‌ آنها من را با نام یهوه نمی‌‌شناختند!".


در اینجا خدا نام خود را از El به یهوه تغییر میدهد. لازم به ذکر است که مدارک باستان شناسی‌ کاملی در مورد این El خدای کنعانی‌ها و بت او موجود است!

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#3

[ATTACH=CONFIG]1355[/ATTACH]


فایل‌های پیوست
.jpg 407 EL 01.jpg اندازه 707.78 KB  تعداد دانلود: 1,476

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان