نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سوال هایی در مورد یهودیت

Theodor Herzl نوشته: ولی‌ در یهودیت چیزی مثل ارتداد در اسلام نداریم ، کسیکه یهودی است نمیتواند یهودیت خود را از نظر دینی از دست بدهد!

در موردش بیشتر توضیح میدی ؟
پاسخ

Anarchy نوشته: در موردش بیشتر توضیح میدی ؟
یک نفر که از مادر یهودی متولد شده باشد ، اگر مثلا مسیحی‌ یا مسلمان بشود ، جایگاه او از نظر دینی هنوز یک یهودی است ، و اگر تصمیم گرفت که دین غریبه را کنار بگذارد و دوباره زندگی‌ یهودی پیش بگیرد احتیاج گرویدن به یهودیت ندارد ، ولی‌ در اسلام کسی‌ که مثلا مسیحی‌ میشود برای بازگشت به اسلام باید به اسلام دوباره بگرود و شهادتین بگوید!

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ

Theodor Herzl نوشته: ولی‌ در اسلام کسی‌ که مثلا مسیحی‌ میشود برای بازگشت به اسلام باید به اسلام دوباره بگرود و شهادتین بگوید!

اگر زنده بماند!

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ

Theodor Herzl نوشته: یک نفر که از مادر یهودی متولد شده باشد ، اگر مثلا مسیحی‌ یا مسلمان بشود ، جایگاه او از نظر دینی هنوز یک یهودی است ، و اگر تصمیم گرفت که دین غریبه را کنار بگذارد و دوباره زندگی‌ یهودی پیش بگیرد احتیاج گرویدن به یهودیت ندارد ، ولی‌ در اسلام کسی‌ که مثلا مسیحی‌ میشود برای بازگشت به اسلام باید به اسلام دوباره بگرود و شهادتین بگوید!

پس یعنی تغییر دین مجازات نداره برای یهودی ها ؟
پاسخ

Anarchy نوشته: پس یعنی تغییر دین مجازات نداره برای یهودی ها ؟
در تورات برای بسیاری چیز‌ها مجازات مرگ در نظر گرفته شده مثل کار کردن در روز شنبه حتی! برای کفر هم مجازات مرگ هست ولی‌ اکنون نزدیک به ۲۰۰۰ سال است که هیچ کدام از آن احکام اجرا نشده است. یهودیت رفرم که معتقد به binding بودن احکام تورات نیست و معتقد هست که احکام با تغییر زمان نیز تغییر میکنند ، در یهودیت ارتدوکس نیز به علّت عدم وجود شورای سنهدرین و معبد امکان دینی اجرای این احکام نیست. در یهودیت امروز اتفاقی‌ که می‌‌افتد این هست که شخص دیگر توانائی ازدواج با یهودی را ندارد تا زمانی‌ که در دین غریبه هست یا اینکه نمیتواند در کنیسه تورات را بخواند یا اینکه در قبرستان یهودی دفن شود! ، همین!

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
آخرین ارسال توسط solo
06-07-2016, 10:52 AM

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان