نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جوانمردی چیست و جوانمرد کیست؟
#11

Mehrbod نوشته: درست نخواندید:

In mathematical logic, a logical system has the soundness property if and only if its inference rules prove only formulas that are valid with respect to its semantics.



پس میبینید محتوا و معنی (= semantics) نیز بایستی درست (true) باشند و تنها ساختار منطق (logical form) کار نمیکند.

چرا اتفاقا آن را هم خوانده ام اما هنوز گویا نگرفته اید بنده چه گفته ام! بنده عرض کردم همین محتوا و معنی را با منطق نمی توان سنجید! برای نمونه اینکه پنگوئن ها نمی توانند پرواز کنند را آیا می توان از طریق منطقی سنجید؟ خیر! چون منطق می گوید یک پرنده چون پر دارد و از لحاظ ساختار بدنی قادر به پرواز است باید پرواز کند!پس ما از طریق منطق نیست که به گزاره ی درست و حقیقی "پنگوئن ها نمی توانند پرواز کنند" می رسیم!برای درک بهتر بهتر است کتاب زیر فصل 2، آن بخشی که مربوط به منطق است را مطالعه نمایید که صریحا در آنجا همین نکته گفته شده است و نیازی به بحث اضافی نیست!
An Introduction to Philosophical Analysis
by
Hospers
در جستار"بهترین ابزار برای درک حقیقت چیست؟" هم به حد کافی راجع به منطق با دوستی که بوارونه ی شما منطقی بودند بحث کردم که می توانید به آن مراجعه کنید!
بهترین ابزار برای درک حقیقت چیست؟

و دیگر اینکه بقیه حرفهای بنده طبق روال همیشگی لاپوشانی شدند و بالاخره معلوم نشد آنکه باید گویا تر سخن بگوید کیست! و اینکه چگونه خوانندگان اینجا از یک طرف مطالب اینجا برایشان سنگین و سخت است و از طرف دیگر قادر به داوری همین مطالب و نوشته ها هستند!!!! و دیگر اینکه آیا علم غیب دارید که نظر خوانندگان اینجا را می دانید که می گویید بیشتر + است!!!!! بگذریم رسم جوانمردی این نیست که جدل کنیم و گفتگوی بیهوده کنیم! همه ی اینها را گفتم تا بگویم وقتی سکوت می کنیم دلیل بر این نیست که نمی فهمیم و متوجه تحقیرها و توهین ها نمی شویم سکوت می کنیم چون:
گفتگو آیین درویشی نبود
ور نه با تو ماجراها داشتیم
در آیین درویشی گفتگو با خصم جایی ندارد و سکوت بهترین پاسخ است وگرنه اگر قرار به گفتگو بود با شما ماجراها داشتیم!!!






پاسخ
#12

سارا نوشته: چرا اتفاقا آن را هم خوانده ام اما هنوز گویا نگرفته اید بنده چه گفته ام! بنده عرض کردم همین محتوا و معنی را با منطق نمی توان سنجید! برای نمونه اینکه پنگوئن ها نمی توانند پرواز کنند را آیا می توان از طریق منطقی سنجید؟ خیر! چون منطق می گوید یک پرنده چون پر دارد و از لحاظ ساختار بدنی قادر به پرواز است باید پرواز کند!پس ما از طریق منطق نیست که به گزاره ی درست و حقیقی "پنگوئن ها نمی توانند پرواز کنند" می رسیم!برای درک بهتر بهتر است کتاب زیر فصل 2، آن بخشی که مربوط به منطق است را مطالعه نمایید که صریحا در آنجا همین نکته گفته شده است و نیازی به بحث اضافی نیست!
An Introduction to Philosophical Analysis
by
Hospers
در جستار"بهترین ابزار برای درک حقیقت چیست؟" هم به حد کافی راجع به منطق با دوستی که بوارونه ی شما منطقی بودند بحث کردم که می توانید به آن مراجعه کنید!
بهترین ابزار برای درک حقیقت چیست؟

اگر کسی بگویید همه‌یِ غوها سپید‌ اند, روشی که شما درمیابید نه نیستند چیست؟ و چرا این روش "منطقی" نیست؟

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#13

Mehrbod نوشته: اگر کسی بگویید همه‌یِ غوها سپید‌ اند, روشی که شما درمیابید نه نیستند چیست؟ و چرا این روش "منطقی" نیست؟

تجربه!






پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان