03-24-2013, 08:19 PM
[COPY]عورت بودن صدای زن برای مرد:
در حرمت شنواندن زن صدای خود را به نامحرم و بلند سخن گفتن در جایی كه نامحرم وجود دارد و حرمت شنیدن مرد نامحرم صدای زن را میان فقیهان اختلاف است. برخی با استناد به عورت بودن صدای زن، دو نتیجه گرفتهاند: اولاً، او را از بلند كردن صدای خود و شنواندن به دیگران در مجالسی كه نامحرم وجود دارد، منع كردهاند و از اینرو، اذان زن را برای نماز جماعتی كه مردان حضور دارند، مجزی ندانسته و جهر به حمد و سوره را در نمازهای جهریه بر زن واجب ندانسته، بلكه حرام و مفسد عبادت دانستهاند.52
ثانیا، شنیدن صدای زن نامحرم را برای مردان به طور مطلق، اعم از اینكه به قصد تلذذ باشد یا نباشد و اعم از اینكه مفسدهای بر او مترتّب بشود یا نه، حرام كردهاند.53
اما اكثر قریب به اتفاق فقیهان با این دیدگاه موافق نبوده و آن را سخنی بیدلیل و مخالف سیره قطعی متصل به زمان معصوم و رفتار معصومان در سخن گفتن با زنان نامحرم دانسته54 و حرمت شنیدن صدای زن را منحصر به صورتی دانستهاند كه با قصد لذت همراه باشد و یا بر آن مفسدهای مترتّب شود.[/COPY]
ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم از دیدگاه كتاب و سنّت (2)
در حرمت شنواندن زن صدای خود را به نامحرم و بلند سخن گفتن در جایی كه نامحرم وجود دارد و حرمت شنیدن مرد نامحرم صدای زن را میان فقیهان اختلاف است. برخی با استناد به عورت بودن صدای زن، دو نتیجه گرفتهاند: اولاً، او را از بلند كردن صدای خود و شنواندن به دیگران در مجالسی كه نامحرم وجود دارد، منع كردهاند و از اینرو، اذان زن را برای نماز جماعتی كه مردان حضور دارند، مجزی ندانسته و جهر به حمد و سوره را در نمازهای جهریه بر زن واجب ندانسته، بلكه حرام و مفسد عبادت دانستهاند.52
ثانیا، شنیدن صدای زن نامحرم را برای مردان به طور مطلق، اعم از اینكه به قصد تلذذ باشد یا نباشد و اعم از اینكه مفسدهای بر او مترتّب بشود یا نه، حرام كردهاند.53
اما اكثر قریب به اتفاق فقیهان با این دیدگاه موافق نبوده و آن را سخنی بیدلیل و مخالف سیره قطعی متصل به زمان معصوم و رفتار معصومان در سخن گفتن با زنان نامحرم دانسته54 و حرمت شنیدن صدای زن را منحصر به صورتی دانستهاند كه با قصد لذت همراه باشد و یا بر آن مفسدهای مترتّب شود.[/COPY]
ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم از دیدگاه كتاب و سنّت (2)
یا حسن! شیخ حسن!
نرمش قهرمانانه حق مسلم ماست.
پیروزی بایدن معجزه آقایمان حضرت بقیة الله حضرت امام زمان (عج) بود.
یالثارت الحسین
امروز حزب الله با سلاح منطق و گفتگو مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب می کوبد.
حزب الله! یا علی! تا آزادی قدس یک یا حسین بیش نیست!