11-06-2012, 09:43 AM
sonixax نوشته: عقیده بنده هیچ ارزشی نداره کما اینکه مال شما نداره ! بروید همان معین گوش بدهید جانم !
اگر میدانید عقیده شما ارزشی ندارد پس لطف کنید و....... نفرمایید و نه توصیه ای به ما بکنید
نقل قول:حملات شخصی به دلیل نبود استدلال و فرنود درست و حسابی !
یک نفر میگه خورشید رنگش سیاهه
اگر من براش استدلال و فرنود درست و حسابی بیارم از حماقت خودمه
حملات شخصی در برابر حملات شخصی طبیعی هست
نقل قول:باز هم حمله شخصی !
پ ن پ شما حمله عمومی میکنید ما هم ساکت مینشینیم که شما یکه تازی بفرمایید
زهی خیال باطل.....
رو که نیست....
نقل قول:بنده چه سفسطه ای کردم ؟ پس لطف کرده اتهام سفسطه نزنید !
در ضمن شما سواد موسیقی دارید و ما بیسواد بفرمایید توضیح دهید چگونه و طبق کدام استانداردها موسیقی ایرانی در حد و اندازه موسیقی برتر دنیاست ! منتظریم .
همچنین برای بار چندم : شما که مدعی شدید موسیقی ایران دست کمی از موسیقی برتر جهان ندارد بفرمایید توضیح دهید چرا و چگونه ؟!
اولین سوال من این بود
mamad1 نوشته: چرا فاقد هر گونه ارزش هنری هست؟اما جواب شما:
sonixax نوشته: به خاطر نداشتن هارمونی ، بنده یک مقداری موسیقی خوانده ام و اندکی در این زمینه بارم است . موسیقی ایرانی از سنتی بگیر تا پاپ و رپ و ... هارمونی نداره !
این اولین اثبات بی سوادی شما
همین خود من هم مثال هارمونی دار اوردم و هم نام کتابشو
اما
با اینکه من میدونستم هارمونی چی هست
این سوالو از شما مطرح کردم
mamad1 نوشته: اصلا هارمونی چی هست؟
من به اندازه شما نمیدونم
هارمونی چی هست که موزیک کشور های دیگه رو با موزیک ایرانی متمایز میکنه و باعث میشه بگیم موزیک ایرانی ارزش هنری نداره؟
در حالی که برای من یک نصفه خط جواب ساده وجود داره
شما اینو جواب دادید:
sonixax نوشته: هارمونی - WiKi
خدا رو شکر ویکی پدیای معظم له هست که بی سوادی خودتون رو پشتش پنهان کنید
یک گاو هم می فهمه کسی که یه نصفه خط جواب رو ول میکنه و میره از ویکی پدیا و کتاب های رفرنس میده دو زار چرک سواد نداره
حالا میخواید توی این باتلاق دستو پا بزنید و خودتونو بکشید بیرون؟
در ادامه بنده در واکنش به معطم له ویکی پدیا جواب دادم
mamad1 نوشته: اتفاقا من اینو خوندم
از دل خوندن این صفحه
سوالت قبلمو مطرح کردم که جواب ندادید
در پست بعد شما حتی از این جملات من کوت نگرفتید
در ادامه امیر گرامی فرمودند
Ouroboros نوشته: ، من از سونیکس گرامی دعوت میکنم یک مورد برتری ِ عینی به سود موسیقی هارمونیک، در برابر موسیقی دستگاهی/ردیفی بیاورند، قطعا نخواهند توانست! مانورها و بازیها و شیطنتها و هنرمندیهایی هست که میتوان در سیستم آهنگسازی غربی بکار بست که ما قادر به انجام آن نیستیم، همانهایی هم در دستگاههای موسیقی ایرانی، که برای یک سبک بسیار سخت و نسبتا بدوی که تا همین اواخر با سازهایی بسیار ابتداییتر نواخته میشده، به نحوی باورنکردنی پیشرفته است.
شما چطور موسیقی را به همنوازی تقلیل دادهاید؟! من شیفتهی پرسش/پاسخ ِ تکنوازیهای ظاهرا به هم نامرتبط/باطنا از هم ناگسستنی در موسیقی دستگاهی ایران هستم، هرچند سرسام آور باشند دژم و اندوهی نامتناهی در آنها نهفته است برآمده از صدها سال بندگی و بردگی در خانهی خود.. پیداست که در سنی بسیار پائین از ایران رفتهاید، یا از کودکی با موسیقی غربی بزرگ شدهاید، اگرنه هر ایرانیای، بطور نا-آگاه وقتی قطعهای نواخته شده در شور را میشنود به یاد چرخ بدکردار و غم عالم و بافور و ... میافتد و همینطور بغض گلویش را میگیرد..
پ.ن: البته سالهاست که در این سبک خلاقیتی رخ نداده و ارزش تکنیکی چندانی برای آن متصور نیست.. ولی با این وجود آنرا مطلقا چرند شمردن «از آن حرفهاست».
این هم جواب شما
sonixax نوشته: مطلقن كه چرند نیست امیر جان ، بلكه تقریبن نزدیك به مطلقن چرند است !
ولی مطلقن حال به هم زن است
اگر اینهایی که شما اوردید استدلال و منطق و سواد و خزعبلاتی که خودتون گفتید هست
بنده همینجا اعلام میکنم .................. تو استدلال و منطق و کوفتو زهر مار
ما نخواستیم ارزونی خودتون
از جایی که ما سوال میکنیم موزسیقی غربی چه ویژگی نسبت به موسیقی ایرانی و سنتی داره
شما به جوایی میرسید که سوال من رو با سوال جواب میدید و توپ رو به زمین من میندازید که:
نقل قول:در ضمن شما سواد موسیقی دارید و ما بیسواد بفرمایید توضیح دهید چگونه و طبق کدام استانداردها موسیقی ایرانی در حد و اندازه موسیقی برتر دنیاست ! منتظریم .
انقدر منتظر بمونید که زیر پاتون علف سبز شه
نقل قول:جوک نگویید ! یا خود را به نفهمی زده اید یا به راستی نمیفهمید . معین که موسیقی اش را از ماتحتش در نیاورده ! یک آهنگسازی برایش ساخته . پس مقایسه موسیقی معین با موسیقی کلایدرمن خیلی هم باربط است و چون شما خودتان هم میدانید دارید مهمل میگویید مدام دارید از زیر پاسخگویی جا خالی میکنید !
نقل قول:ریچارد کلایدرمن (به فرانسوی: Richard Clayderman) (زاده ۲۸ دسامبر سال ۱۹۵۳ در پاریس) نوازنده مشهور پیانو فرانسوی است. او که نام اصلیش Philippe Pagès است آلبومهای متعددی را ارائه نمودهاست. این آلبومها شامل ساختههایی از دو آهنگساز مشهور فرانسوی: Paul de Senneville و Olivier Toussaint، باز نوازی آثار معروف موسیقی کلاسیک، تنظیم ِ سازی از آثار مشهور موسیقی مردمی و موسیقی ملل، و بالاخره تنظیمهایی از موسیقی سینما است. وی سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدید از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقمندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجراست پدید آوردهاست.در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان " موفقترین [SIZE=6]نوازنده پیانو[/SIZE]در سراسر دنیا" نام برده شدهاست.کلایدرمن یکی از پرکارترین پیانیستهای پاپ و کلاسیک است.
کلایدرمن تا کنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کردهاست و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه دارای ۲۷۰ صفحه ی طلایی و ۷۰ صفحه ی پلاتینیوم است
.
.
.
.
نقل قول:نصرالله معین نجف آبادی (متولد اول دیماه ۱۳۳۰ در نجف آباد اصفهان) خواننده سرشناس موسیقی پاپ ایرانی است. او بیشتر با نام [B]معینشناخته میشود.
[/B]
معین در خانوادهای ۱۳ نفره همراه با ۳ برادر و ۷ خواهر بزرگ شد. وی از دوران کودکی علاقه خود را بهآوازنشان داد. معین در سن ۱۸ سالگی نزد [SIZE=5]اساتید آواز[/SIZE] آن زمان همچون تاج اصفهانی و حسن کسایی به یادگیری گوشهها و دستگاههای آواز ایرانی پرداخت.
معین در سال ۱۳۶۲ اولین آلبوم مستقل خود را با نام «میپرستم» از شرکت ترانه راهی بازار کرد. آلبوم بعدی معین و هایده با نام «گلهای غربت» پرفروشترین آلبوم سال شد. معین سال بعد (۱۳۶۴) هم توانست با آلبوم پریچه با آهنگهایی از فرید زولاند و بیژن مرتضوی، عنوان پرفروشترین آلبوم سال را کسب کند.
[TABLE="class: infobox vcard, width: 23"]
[TR]
[TH]ام اصلی[/TH]
[TD]نصرالله معین نجف آبادی[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]نام مستعار[/TH]
[TD="class: nickname"]معین[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]زادروز[/TH]
[TD]۱۳۳۰
نجف آباد، اصفهان[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]اهل کشور[/TH]
[TD]ایرانی[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]سبکها[/TH]
[TD]موسیقی پاپ فارسیموسیقی اصیل ایرانی[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]کار(ها)[/TH]
[TD]خواننده[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]ساز(ها)[/TH]
[TD="class: note"]گیتار, عود[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]مدت کار[/TH]
[TD](تا کنون - ۱۹۸۲)[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
بنده هیچوقت ریچارد کلایدر من رو با معین مقایسه نمیکنم
هیچوقت
و با هر بی سواد با سواد نمایی هم که این کارو بکنه هیچ بحثی ندارم
نقل قول:اینجا مشکل ادعای مسخره ی شماست که از روی بیسوادی محض زدید و بر رویش پافشاری هم میکنید . وقتی جنابعالی مدعی میشوید موسیقی ایرانی دستکمی از موسیقی جهان ندارد پس نباید با مقایسه شان اینچنین به خود بپیچید ! در صورتی که قابل قیاس نیستند به خاطر سبک و ... بر چه مبنایی شما این حرف مفت را میزنید که موسیقی ایرانی دست کمی از موسیقی جهانی ندارد ؟
من از یک ادم بی طرف میخوام این 3 خط رو بخونه
و به من بگه ایا این حرفها ....... بیش هست یا نه؟
کدام ........ مسئول اموزش دادن و با سواد کردن شما بوده که اگر دو سبک قابل قیاس نباشند پس نتیجه میشود که موسیقی ایرانی هیچ حرفی برای گفتن ندارد و قابل رقابت نیست ؟
شیر پاستوریزه و یک چکش با هم قابل قیاس نیستند اما در سودمندی رساندن به انسان هر دو مفید هستند
نقل قول:شما بروید نخست فارسی یاد بگیرید فکر کنم بهتر باشد ! وقتی فرق موسیقی معین را با خود معین نمیفهمید یا بیسوادید یا ... پیشتر گفتم معین موسیقی اش را از ماتحت مبارکش در نیاورده و ما داریم موسیقی اش را که قطعن یک موسیقیدان و آهنگساز آن را ساخته با موسیقی ای دیگر مقایسه میکنیم . حالا اگر سطح درک شما در این حد است که فکر میکنید وقتی ما میگوییم موسیقی معین منظور خود معین است و اینچنین فرافکنی میکنید و سعی میکنید از زیر پاسخگویی شانه خالی کنید خوب ما به جای معین میگوییم موسیقی "جمشید شیبانی" که خود آهنگساز است !!!!
کسی که بخواد موسیقی ساخته شده برای ترانه معین خواننده رو با موزیک های کلاسیک یکی از بهترین پیانیست های دنیا مقایسه کنه و از کنار این کار در نهایت به مخاطب خودش زرچپان کنه که به این خاطر که موسیقی ترانه های معین با موزیک های بهترین پیانیست دنیا قابل قیاس نیست پس موسیقی ایراین حرفی برای گفتن نداره
فقط ضعف و ذلالت و بیچارگی و بی سوادی و یاس خودشو رو نشون داده
اسم اوردنت از جمشید شیبانی و باز مقایسه کردنش با ریچارد کلایدر من باز هم نشان از ضعف بی سوادی و و خالی بودن چنته شما داره
نقل قول:جمشید شیبانی (زاده: ۱۳۰۱ یا ۱۳۰۴ - درگذشت: ۱۲ تیر ۱۳۸۸ لس آنجلس) یکی از خوانندگان موسیقی پاپ ایران بود.[SUP][۱][/SUP] «ترانهٔ سیمین بر» یکی از ترانههای معروف وی است.[SUP][۱][/SUP]
[TABLE="class: infobox, width: 22"]
[TR]
[TH="colspan: 2, align: center"]جمشید شیبانی
جمشید شیبانی[/TH]
[/TR]
[TR]
[TH]زادروز[/TH]
[TD]۱۳۰۱ یا ۱۳۰۴
۲۶ مه ۱۹۲۵
تهران[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]درگذشت[/TH]
[TD]۱۲ تیر ۱۳۸۸
۳ ژوئیه ۲۰۰۹ (۸۴ سال)
لس آنجلس، کالیفرنیا[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]ملیت[/TH]
[TD="class: category"]ایرانی[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]پیشه[/TH]
[TD="class: role"]خواننده، کارگردان، تهیهکننده، فیلمنامهنویس[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]سالهای فعالیت[/TH]
[TD]پیشپردهخوان در تئاتر تهران (۱۳۱۹)
خواننده و ترانهساز رادیو تهران (۱۳۳۱)
در سینما از ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۷[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]شناختهشده برای[/TH]
[TD]ترانهٔ «سیمین بر»[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]سبک[/TH]
[TD="class: category"]موسیقی پاپ[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]والدین[/TH]
[TD]عنایتالله خان شیبانی[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
شما واقعا میتونید یک لیستی از اهنگ های ساخته شده توسط مرحوم جمشید شیبانی جز سیمین بری رو برای ما ردیبف کنید؟
نقل قول:بفرمایید ثابت کنید با آن سواد دوزاریتان که موسیقی "جمشید شیبانی" همسطح و برابر با موسیقی کلایدرمن است !!!
و اگر نمیتوانید توضیح دهید پیشنهاد بنده این است در مورد چیزی که ازش اطلاعی ندارید و یا دانش کافی در باره اش ندارید زبان بر کام گیرید ! مطمئن باشید کسی فکر نمیکند خدایی ناکرده لال تشریف دارید !
نگران اندوخته های بنده نباشید نگران دروغها و سواد دوزاری خودتان باشید که رفته رفته دارند یکی یکی رو میشوند !
قبل از اینکه بروید دنبال کسب دانش در باره موسیقی بروید زبان مادریتان را درست یاد بگیرید
با آن سواد اروپایی و پیشرفته تان از ما بکشید بیرون سر جدتان ......