دفترچه

نسخه‌ی کامل: چرایی آغاز تالار داستان‌های ِ اروتیک
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Russell نوشته: و نکته دیگر اینکه بنظرم دوستان اگر بقدر کافی آزادی خواه باشند (مانند داریوش گرامی) با حتی اگر خیلی هم با چنین تالارهایی مخالف باشند لطمه‌ای به حظورشان در انجمن نمیشود و اگر کسی به اینجا بیاید و فقط بخاطر وجود تالار اروتیک از حظور در انجمن منصرف شود بگمانم چیز چندانی از دست نداده‌ایم.

بی‌‌شک چنین است راسل‌جان. اگر قرار باشد آزادی را محدود به آنچه که خود میپسندم بکنم یا بخواهم همچون کودکان، عدمِ حضورِ خود را تبدیل به تهدید کنم (هتا اگر مثلا حضورم مفید باشد که مسلما بیش از دیگران نیست)، آنگاه شاید لازم باشد بروم در کلاسِ مولای متقیان بنشیم تا شاید از او بتوانم چیزهایی در موردِ آزادی بیاموزم! اتفاقا، نظرِ من هم همیشه همین بوده که اعتقادِ افراد را به آزادیِ بیان، باید در هنگامِ مواجه‌شان با آنچه آنرا دوست نمیدارند سنجید. هرچند که من واقعا از پورنو و اروتیسم هیچ بیزاری‌ای ندارم واقعا. اما نظرم این بود که با توجه به کلیتِ این انجمن، شاید وجودِ این تالار بی‌معنی باشد. وجودِ فضای مجازی برای این مباحث را در ایران شاید لازم ندانم، اما برایِ آن هیچ محدودیتی قائل نیستم (به هر دستاویزی که میخواهد باشد). در انجمن‌های انگلیسی هم تالارها معمولا با توجه به کلیتِ انجمن و میزانِ کاربرانِ هواخواهِ آن احداث میشوند.

در هر حال گمان میکردم که نظرخواهی و گفتگو در موردِ بودن یا نبودنِ یک تالار مثلِ این که در آنجا هم برخی از کاربران مخالف بودند و برخی موافق (اما کسی برچسبی دریافت نکرد)، چندان فاشیستی نباشد. نظرِ من در این مورد، چیزی‌ست در حد همان جستار و ربطی به سخیف، جلف، مبتذل، مغایر دانستن با طبیعتِ انسانی و... ندارد.
Dariush نوشته: در هر حال گمان میکردم که نظرخواهی و گفتگو در موردِ بودن یا نبودنِ یک تالار مثلِ این که در آنجا هم برخی از کاربران مخالف بودند و برخی موافق (اما کسی برچسبی دریافت نکرد)، چندان فاشیستی نباشد. نظرِ من در این مورد، چیزی‌ست در حد همان جستار و ربطی به سخیف، جلف، مبتذل، مغایر دانستن با طبیعتِ انسانی و... ندارد.

شما گویا یک طوریتان می‌شود داریوش جان!؟ E417:e303:

من در پاسخ به شیرین و تضادی که میان «اروتیسم و پورن» قائل شده بود گفتم پورن سنجه‌ای برجسته است به میزان اعتقاد اشخاص به آزادی بیان، و تلاش برای بستن یک انجمن با تهدید به رفتن و .. نمودی از عدم پایبندی آشکار به آن. شما نمی‌دانم چرا به خودتان گرفتید و این پست عجیب و غریب را دادید:

Dariush نوشته: امیر گرامی، اکنون که حکمِ خود را صادر کردید، شاید بد نباشد بدانید که دلیلِ مخالفتِ حداقل من، وجودِ پورن به ذات نیست، بلکه آنچه که شما و دوستان به عنوانِ علت برای جذبِ بازدیدِ بیشتر برای این سایت مطرح میکنید، از نظرِ من میتواند به کلی معکوس عمل کرده و همان کسانیکه مسیرشان گاها به اینجا میخورد را نیز بپراند. چرا که سروکارِ ما با جامعه ایرانی است که وجودِ این بحث‌ها را در هر فضایی معادلِ جلف بودنِ فضای آنجا میداند؛ و بودنِ این تالار در این انجمن هم کمکی به تغییرِ این نگرش عمیقا نافذ در ذهنِ جامعه ایرانی نمیکند، چراکه ما آنقدر پرکاربر نیستیم که بتوانیم خود را به آنها تحمیل کنیم، بلکه ناچاریم فعلا به سایتی آنها اولویت‌هایی بدهیم. اینجا هم بنا به تعریفِ خودش، کلاس‌اش در نظرِ ایرانی جماعت، به طور پیش فرض بیش از آنی‌ست که چنین تالاری در آن وجود داشته باشد. وگرنه ما کم موردِ آزمایشِ اعتقاد به آزادی بیان قرار نگرفته‌ایم!

که منهم طبیعتا موضع دفاعی گرفتم و شما را به همان چوبی راندم که باقی دوستان را.
نمی‌دانم چرا لازم است توضیح بدهم که مخاطب من در آن پست تنها شیرین بود، آنهم تنها زمانی که گمان می‌کردم دلیل و انگیزه‌ی او از مخالف با «پورن بطور خاص و اخص» تعلقات فمینیستی اوست. ناراحتی شما مایه‌ی تعجب و شگفتی‌ منست زیرا شما حتی با وجود اینجا مخالفتی نکرده بودید، و گفته بودید که ای کاش اینرا به رای کاربران فعال بگذاریم. این شگفتی دو چندان می‌شود وقتی شما اکنون مرا متهم می‌کنید به وصله چسبانی به خودتان، همزمان با این ادعا که ریگی به کفش ندارید. اگر شما آدم املی نیستید که خواستار حذف اینجا بخاطر دلایل مطروحه در همان پست کذایی من نشده، و انگیزه‌ی دیگری از این مخالف در سر داشته پس چرا ناراحت شده‌اید؟! وصله‌ای اگر بوده متوجه کسانی بوده که خواستار حذف اینجا هستند چون آنرا مبتذل، زن‌ستیز یا پَست می‌دانند، شما چرا به خودتان گرفته‌اید؟
امیر ببخشید چون شما از من دلیل پرسبده بودی فکر کردم اون پست رو شما گذاشتی.
بعدم من تهدید نکردم فقط نظرمو گفتم. تهدید به وقتی میگن که مثلا من بگم همچین کاری نکنید اگر بکنید من دیگه نمیام. من میدونم شما اهمیتی به حضور من نمیدید و براتون هم مهم نیست باشم یا نه. فقط نظرم رو گفتم که بدونید شما که دنبال جذب کاربر هستید شاید عده ای هم به دلایل مشابه نتونن بیان. پس هی نگید مجبور نیستی بیای اینجا یا انجمنتو عوض کن. خودم میدونم مجبور نیستم.
امیر اونجا که اعتراض مردی به اینکه من بین اروتیک و پورن تفاوت قایل میشم من تا حالا این برداشت رو داشتم که وقتی روابط جنسی و برهنگی و سکس با هنر آمیخته میشه و هدف از بیانش و به نمایش گذاشتنش ، نمایش اون هنر و خلاقیت هست و نه صرفا جنبه تحریک کنندگی و برانگیختن شهوت ، بهش میگن داستان یا عکس یا نقاشی... اروتیک. وقتی صرفا جنبه برانگیختن شهوت داشته باشه میشه پورن.
shirin نوشته: بعدم من تهدید نکردم فقط نظرمو گفتم. تهدید به وقتی میگن که مثلا من بگم همچین کاری نکنید اگر بکنید من دیگه نمیام. من میدونم شما اهمیتی به حضور من نمیدید و براتون هم مهم نیست باشم یا نه. فقط نظرم رو گفتم که بدونید شما که دنبال جذب کاربر هستید شاید عده ای هم به دلایل مشابه نتونن بیان. پس هی نگید مجبور نیستی بیای اینجا یا انجمنتو عوض کن. خودم میدونم مجبور نیستم.
این حرفها کدام است شیرین بانوی گرامی؟ شما از کاربران پرسابقه‌ی اینجا هستید و دفترچه بدون شما یکسان نخواهد بود.
اما خودمانی اینهم یک گواه معتبر و زنده‌ی دیگر است برای زبرگزینی که چطور شما بانوان پای باقی مردان بیچاره که می‌رسد می‌شوید فمینیست و مستقل و این و آن، اما نوبت به دوست‌پسر/شوهر که می‌رسد «اوشین درونتان» بیدار می‌شود! از یک سو با طرفداری از قوانین تبعیض‌آمیز فمینیستی پدر مردان را درمی‌آورید و با تحقیر سکشوالیته‌ی مردان آنها را اخته می‌کنید و مردبودگی را بطور سیستماتیک ممنوع می‌کنید و ... از سوی دیگر وقتی نوبت به همسرگزینی رسید می‌روید سراغ مردی که به خودش اجازه می‌دهد فعالیت آنلاین دوست‌دختر خود را کنترل بکند! این مردان فمینیست بدبخت باید هر وقت زنی را درحال سخنرانی آتشین پیرامون «احترام به زنان» دیدند به یاد داشته باشند که او در خفا روزی هزار بار آرزوی مردی را می‌کند که اینطور او را کنترل بکند و به او بی‌احترامی بکند!
امیر من همچین آرزویی نمیکنم و هیچوقت هم نداشتم, تصادفی بوده. و اتفاقا بر سر همین مساله کلی مشکل داریم و اتفاقا کم کم داره یاد میگیره که اینقدر منو تو اینترنت تعقیب نکنه و گیر نده بهم. اگه واقعا من تابع بودم و آرزو داشتم کنترل بشم که دیگه منو تو این تالار از مدتها قبل از این نمیدیدید. :D
shirin نوشته: امیر من همچین آرزویی نمیکنم و هیچوقت هم نداشتم و اتفاقا بر سر همین مساله کلی مشکل داریم و اتفاقا کم کم داره یاد میگیره که اینقدر منو تو اینترنت تعقیب نکنه و گیر نده بهم. اگه واقعا من تابع بودم و آرزو داشتم کنترل بشم که دیگه منو تو این تالار از مدتها قبل از این نمیدیدید.

من نگفتم تابع هستید، بالعکس آتش علاقه‌ی شما از این تضاد و چالش مداوم تغذیه می‌کند و همینکه نمی‌توانید او را کنترل بکنید و او برای فتح و کنترل شما اقدام می‌کند باعث جذابیت او می‌شود، مردی که مثل این مردان اخته شده‌ی بدبخت غربی در سوپرمارکتها کیف زنشان را نگه می‌دارند و عقب می‌ایستند و با دهان باز آنها را تماشا می‌کنند، سرنوشتشان همانست که ۷۰٪ طلاق داده بشوند. البته من توقع ندارم که شما این رانه را بپذیرید، یا حتی از آن مطلع باشید، اما برای دوستانی که هنوز روی ارتباط عاطفی با زنان حساب باز کرده‌اند در اینها درس نهفته بسیار است، یکی هم آنکه راهی برای از دست دادن یک زن موثرتر از احترام گذاشتن به او نیست.
Ouroboros نوشته: من نگفتم تابع هستید، بالعکس آتش علاقه‌ی شما از این تضاد و چالش مداوم تغذیه می‌کند و همینکه نمی‌توانید او را کنترل بکنید و او برای فتح و کنترل شما اقدام می‌کند باعث جذابیت او می‌شود، مردی که مثل این مردان اخته شده‌ی بدبخت غربی در سوپرمارکتها کیف زنشان را نگه می‌دارند و عقب می‌ایستند و با دهان باز آنها را تماشا می‌کنند، سرنوشتشان همانست که ۷۰٪ طلاق داده بشوند. البته من توقع ندارم که شما این رانه را بپذیرید، یا حتی از آن مطلع باشید، اما برای دوستانی که هنوز روی ارتباط عاطفی با زنان حساب باز کرده‌اند در اینها درس نهفته بسیار است، یکی هم آنکه راهی برای از دست دادن یک زن موثرتر از احترام گذاشتن به او نیست.
دقیقا امیر جان.من شخصا به تمام مردان متمدن و فرزانه و با فرهنگ به جد توصیه می کنم برای اینکه همچون من مجبور نباشید در "زیر زمین خانه ی پدری"! پورن تماشا کنیدE105E40c، در این یک مورد احترام و منطق را کنار بگذارید چراکه زنان بیش از آنکه در رابطه مغزشان فرمانروا باشد غریزه شان آنها را کنترل می کند.گویی زنان فمینست عزیز خواسته یا ناخواسته مهر تایید بر سخن آن پیرزن می زنند که به نیچه توصیه می کند"به سراغ زنان که می روی..."
Ouroboros نوشته: شما گویا یک طوریتان می‌شود داریوش جان!؟
طوری نیست امیر جان، از آنجا که من پیش از آن پستتان، تلویحا نظرِ مخالفِ خود را اعلام کرده بودم، سخنِ شما را به خود نیز مربوط میدیدم چرا که در آن شما کسانیکه مخالفِ حضورِ مقولاتِ پورن در فضاهای اینچنینی هستند را ناصادق در موردِ آزادی بیان قلمداد کرده بودید. اما خب گویا چنین نبودهE306E40a
با اینحال، مطمئن باشید که من هیچ ریگی در کفشِ خود ندارم، چنانکه هم در این جستارها شرکت داشته و از آنها دفاع کرده‌ام و هم از الفاظِ رکیکِ ک‌دار به مراتب استفاده کردم، چنانکه به خاطر ِ آن سرزنش هم شده‌ام، سخنِ من چیزِ دیگری بود!



shirin نوشته: بعدم من تهدید نکردم فقط نظرمو گفتم. تهدید به وقتی میگن که مثلا من بگم همچین کاری نکنید اگر بکنید من دیگه نمیام. من میدونم شما اهمیتی به حضور من نمیدید و براتون هم مهم نیست باشم یا نه. فقط نظرم رو گفتم که بدونید شما که دنبال جذب کاربر هستید شاید عده ای هم به دلایل مشابه نتونن بیان. پس هی نگید مجبور نیستی بیای اینجا یا انجمنتو عوض کن. خودم میدونم مجبور نیستم.
شیرین‌جان، اینطور نگویید! مسلم است که حضورتان دلگرم کننده است. به دوست پسرتان هم سلام برسانید. متاسفانه دوست‌دخترِ من نیز به زن‌خواریِ من آگاه شده و اکنون همه‌جا به دنبالِ علائمِ زن‌ستیزی در من است و من هم‌اکنون واقعا نگرانِ صداقتِ خود هستم. ببینیم در آخرِ این قمار فمنیسم برنده میشود یا زن‌خوارگی!
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13