دفترچه

نسخه‌ی کامل: روشنگری وضعیت ایران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Reactor نوشته: [h=1]کاخ سفید: رای منفی کنگره به توافق اتمی برای جایگاه آمریکا ویرانگر خواهد بود[/h]

به احتمال زیاد رای می آورد. اگر منافع حزب جمهوریخواه حکم کند ممکن است عوامل حزب جمهوریخواه که پاسداران دلواپس هستند در اجرای مفاد قرارداد کارشکنی کنند وبهانه جور شود خود آمریکا زیر قراردادش نمی زند که بی اعتبارش می کند.
اول انقلاب تحویل تانکها و هواپیماهای شکاری و آواکس به حکومت تندروی مذهبی زیر سوال بود که خود حکومت مذهبی وقت قرارداد را ملغی کرد که اصلا کل پول پیش آمریکا ماند.
[h=1]اوباما: بودجه دفاعی شرکای ما در خلیج فارس ده برابر بودجه دفاعی ایران است[/h]
قبلا گفته بودم که آمریکایی ها خودشون میدونن که راندمان اعراب در مقایسه ی با ایران خیلی پایین هست. این همه متحدان آمریکا در خاورمیانه با انواع پشتیبانی تسلیحاتی از طرف آمریکا و بودجه ی هنگفت نظامی هنوز نتونستن از پس امنیت منطقه ی خودشون بر بیان. ولی ایران با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی شده مرکز ثقل خاورمیانه!

خوب نصف همین حالی رو که به اون بی عرضه ها میدن اگر بدن به ایران که داعش و بوکوحرام رو در قعر آفریقا از خایه آویزون میکنهE404
تلاش در تهران و وین برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به ایران

اگر رفت‌و‌آمدهای لابی هتل‌های لوکس تهران را زیر نظر بگیرید، شتاب هیات‌های تجاری کشور‌های مختلف را برای ورود به ایران درک می‌کنید
Reactor نوشته: قبلا گفته بودم که آمریکایی ها خودشون میدونن که راندمان اعراب در مقایسه ی با ایران خیلی پایین هست. این همه متحدان آمریکا در خاورمیانه با انواع پشتیبانی تسلیحاتی از طرف آمریکا و بودجه ی هنگفت نظامی هنوز نتونستن از پس امنیت منطقه ی خودشون بر بیان. ولی ایران با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی شده مرکز ثقل خاورمیانه!

خوب نصف همین حالی رو که به اون بی عرضه ها میدن اگر بدن به ایران که داعش و بوکوحرام رو در قعر آفریقا از خایه آویزون میکنه

البته گفته همشون روی هم!
اگر ده تا کشور هم باشند! منطق ریاضی میگه که هر کدومشون اندازه ایران بودجه دارند ولی یک فرق بزرگ بین ایران و اعراب هست!
ایران هر چند آت و آشغال تولید میکنه! اعراب خرید!!!
sonixax نوشته: پس چرا در دورانی که اوضاع اقتصادی ایران خیلی خیلی بهتر بود خواستهای جامعه به تراز بالاتری نرفت ؟!
چرا نرفت؟ یادت نیست 15 سال پیش جرات نمیکردی از کنار دختری رد بشی؟ من بچه که بودم برادرهام که میخواستن برن نامزد بازی مجبور بودند ما رو هم با خودشون ببرند از ترس. الان ما دست دوست دخترمونو میگیریم از جلو کلانتری و ایست بازرسی رد میشیم. در پارک های تهران دختر پسرها راحت میشینند. همه اینها در درانی اتفاق افتاد که وضع اقتصادی رو به بهبود گذاشت. کم کم خواست ها و نرم های جدید اجتماعی به حکومت تحمیل شد. یواش یواش.
kourosh_bikhoda نوشته: چرا نرفت؟ یادت نیست 15 سال پیش جرات نمیکردی از کنار دختری رد بشی؟ من بچه که بودم برادرهام که میخواستن برن نامزد بازی مجبور بودند ما رو هم با خودشون ببرند از ترس. الان ما دست دوست دخترمونو میگیریم از جلو کلانتری و ایست بازرسی رد میشیم. در پارک های تهران دختر پسرها راحت میشینند. همه اینها در درانی اتفاق افتاد که وضع اقتصادی رو به بهبود گذاشت. کم کم خواست ها و نرم های جدید اجتماعی به حکومت تحمیل شد. یواش یواش.

این رو نمیشه به پای بهبود وضعیت اقتصادی مردم نوشت! یعنی کوچکترین ربطی نداره از نظر من.
اقتصاد ایران تا قبل از شروع تحریمها همه جانبه و در همون اوایل دوران احمدینژاد در بهترین وضعیت خودش بود ولی به جاش خفقان حاکم بر جامعه هم بیشتر شد همزمان!
برعکسش در اواخر سلطنت شاه که وضع اقتصادی مردم خیلی خیلی از امروزشون بهتر بود یک دفعه ای سطح مطالبات مردم رو برد به قرون وسطا!! یعنی اصلن این مساله رو نمیشه این طوری تفسیر کرد چون دست کم در سه یا چهار دوره درست برعکس تفسیرهای یاد شده کار کرده!
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22