نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟
#21

kourosh_bikhoda نوشته: چند پرسش برای من هست در این زمینه. یک اینکه چرا خداوند اسراییل رو برگزید؟ دو اینکه اصولن چه پیوند منطقی بین برگزیدگی و این فرق ها و دستورات و احکامی که برای این قوم نوشته شده هست؟ یعنی مثلن اگر خداوند خودش و پیغمبرش اعلام کنند که این قوم برگزیده من هستند و در عوض بزغاله رو هم مثل قوم همسایه در شیر مادرش بجوشند، چه اتفاقی میفته؟

نکته دیگه اینکه با توجه به توضیحات شما، میشه نتیجه گرفت که قوم اسراییل دیگه برتر نیستند و پس از عیسی این برتری رو از دست دادند. آیا تایید می کنید؟

این برگزیدگی اسرائیل یک عهد ابدی هست با قوم اسرائیل ، امروزه %۹۵ یهودیان مسیح رو به عنوان ماشیاخ یهودی قبول ندارند ، %۵ دیگه هم مثل من قبول دارند ، ولی‌ این در عهد اسرائیل تفاوتی‌ ایجاد نمیکنه ، حتی خود نوشته‌های عهد جدید که توسط یهودیان نیز نوشته شده نیز این مساله رو تایید میکنه ، یعنی‌ ردّ یا ایمان به عیسی تأثیری در این عهد نداره. در مورد مثال اون بزغاله هم می‌تونم بگم خوب یک قومی که یهوه را پرستش میکردند ، باید آداب و قوانین خودشون رو داشتند ، اگر یک مراسم برای یهوه و بت‌ها اجرا میشد ، خوب یعنی‌ اینکه تفاوتی‌ بین آنها نیست.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#22

kourosh_bikhoda نوشته: چند پرسش برای من هست در این زمینه. یک اینکه چرا خداوند اسراییل رو برگزید؟ دو اینکه اصولن چه پیوند منطقی بین برگزیدگی و این فرق ها و دستورات و احکامی که برای این قوم نوشته شده هست؟ یعنی مثلن اگر خداوند خودش و پیغمبرش اعلام کنند که این قوم برگزیده من هستند و در عوض بزغاله رو هم مثل قوم همسایه در شیر مادرش بجوشند، چه اتفاقی میفته؟

من در این رابطه یک نوشتار دارم که خواندن آن را توصیه می‌کنم:

جایگاهِ شریعتِ موسی در ایمان مسیحی
http://nabard.wordpress.com/2010/03/03/385

ببینید،‌اساساً شریعت موسی را، از لحاظِ محتوا، می‌توان به‌درستی به سه دسته تقسیم کرد: (۱) قوانین یا اصول اخلاقی؛ ‌(۲) احکام تشریفاتی؛ و (۳) احکام قضائی.

بسیاری از این قوانین و اصول به این دلیل وضع شده‌اند که قوم اسرائیل به‌عنوان یک جماعت خاص،‌ به‌شکلی که موردِ نظر خدا هست، شکل بگیرد و در آن شکل استواری پیدا کند. (این راجع به پیوند منطقی و حکام شریعت)

در رابطه با این پرسش که «چرا خداوند اسراییل رو برگزید؟» می‌توان به‌درستی پاسخ داد: خّب، خدا هر کس/قوم دیگری را هم برمی‌گزید، باز شما می‌گفتی چرا آن کس/قوم را برگزید. بالأخره، یکی بایستی برگزیده می‌شد. خدا، از روی حکتش، ابراهیم را برگزید.

در رابطه با آن حکم بزقاله هم الآن دقیقاً نمی‌دانم چرا وضع شده، باید منابع را چک کنم. بعداً توضیح می‌دهم.

kourosh_bikhoda نوشته: نکته دیگه اینکه با توجه به توضیحات شما، میشه نتیجه گرفت که قوم اسراییل دیگه برتر نیستند و پس از عیسی این برتری رو از دست دادند. آیا تایید می کنید؟

الآن، به نظر من، قوم اسرائیل (به آن شکل کتاب‌ّمقدسی‌اش) وجود خارجی ندارد. اتفاقاً، یکی از القابِ مسیح در کتاب‌ِمقدس یهود،‌ "اسرائيل" هست:
و [خداوند] به من گفت: «ای اسرائیل،‌ تو خادم من هستی که در تو من جلال خویش عیان خواهم کرد.» امّا، من گفتم: «... خداوند من را سرشت تا یعقوب را نزد او بازآورم و تا اسرائیل نزد وی جمع شوند.» (اشعیا ۴۹ : ۳-۵)
بله، اسرائیل پس از این‌که سرزمین موعود توسط رومیان ویران شد، عملاً ازهم پاشید و می‌توان گفت که از بین رفت. امّا، ‌مسیح که ذریتِ ابراهیم، و اسرائیل در شکل ایده‌آل خود، می‌باشد، زنده است و توالی وعده و عهدها در او پابرجاست.[COLOR="Silver"]

---------- ارسال جدید اضافه شده در 04:35 PM ---------- ارسال قبلی در 04:28 PM ----------

[/COLOR]
Havadar_e_Democracy نوشته: البته شاید تو این تاپیک جای این بحث نباشه!! اما فکر میکنم در این زمینه سعی نکنید چیزی رو توجیه کنید چرا که در هر صورت فکر نمیکنم جوابی بهتر از اسلامیون بتونید ارائه کنید و سطح بحث به شدت افت میکنه!!!

حق با شماست. این باز یک موضوع دیگر هست
خب، دوست داشتید یک تاپیک نو باز کنید. من هم آن‌جا خدمتتان خواهم رسید. 4

Havadar_e_Democracy نوشته: وقتی دیدم نوشتین" پادشاهی خدا" نمیدونم چرا ناخودآگاه یاد فیلم ارباب حلقه ها و بازگشت پادشاه افتادم1

ارباب حلق‌ها که خیلی فیلم توپی بود. اتفاقاً برخی از ایده‌هاش به ایده‌های کتاب‌مقدس کمی شبیه بود.

[INDENT]آنچه مقدّس است، به سگان مدهید و مرواریدهای خود را پیش خوکان میندازید، مبادا آن‌ها را پایمال کنند و برگردند و شما را بِدَرند. (متی ۷ : ۶)

فرزندان این عصر در مناسبات خود با هم‌عصران خویش از فرزندان نور عاقل‌ترند. (لوقا ۱۶ : ۹)

(ترجمه‌یِ هزاره‌یِ نو)
[/INDENT]وب‌لاگِ من: پژوهش‌های شاه‌پور برنابا جوینده
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
آخرین ارسال توسط m@hdi
04-15-2015, 07:19 PM

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان