چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟ -
sonixax - 10-24-2010
پرسش همین است . چرا ؟
در مورد شراب این دو تا روایت رو میدونم :
1 - علی کلی خورده بوده مست و پاتیل رفته نماز رو چپ و چوپ خونده .
2 - سپاه اسلام مست بوده در یکی از جنگها به خاطر مستی شکست میخورند .
ولی سایر چیز ها رو من روایتی نشنیدم ، مثل گوشت خوک !
اگر بنا بر این باشه که انگل داره و این حرفها - علم ثابت کرده که همون انگل ها در گوشت گاو هم هست . اگر بنا بر میکروب باشه خوب یک شخص کافر هیچ میکروبی نداره ولی نجسه ولی یک مسلمان مریض کلی هم میکروب داره ولی نجس نیست ! همین طور امامهای مسلمین که توصیه به نوشیدن ادرار چارپایان کردند !
دلیلش چیه ؟ برای خود شیرینی و اینکه یک حکمی صادر شده باشه یا یک دلیلی پشتش هست ؟
چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟ -
shirin - 10-26-2010
حرام و نجسیشون فلسفه ای نداره، همینجوری محض خالی نبودن عریضه هست.
چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟ -
kourosh_bikhoda - 10-26-2010
sonixax نوشته: در مورد شراب این دو تا روایت رو میدونم :
1 - علی کلی خورده بوده مست و پاتیل رفته نماز رو چپ و چوپ خونده .
2 - سپاه اسلام مست بوده در یکی از جنگها به خاطر مستی شکست میخورند .
شراب در عربستان همیشه با قمار همراه بوده. محمد به دنبال ایجان یک ارتش و یک نظام کارآمد بوده. این سوسول بازی ها و عیش ها برای اینکار سم بود. اگر به 3 مرحله تدریجی این مساله نگاه کنید، یعنی نخست آیه 219 بقره، دوم 43 نساء و سوم 91 مائده میبینید که باده و قمار با هم هستند.
sonixax نوشته: ولی سایر چیز ها رو من روایتی نشنیدم ، مثل گوشت خوک !
این حکم کپی از یهودیت هست. یک جستار مفصل در اینباره در گفتگو بود. هیچ دلیل و منطق علمی و پزشکی هم نداره.
چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟ -
Reactor - 10-30-2010
من شنیدم حمزه شراب خور قهاری بوده.. محمد وقتی میبینه اینا تا خرخره شراب میخورن و مست میکنن و بیجنبه بازی در میارن و به هم میپرن با الهام از یهودیت یک همچین قانونی رو خرخور ملت میکنه
چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟ -
kourosh_bikhoda - 10-30-2010
Reactor نوشته: من شنیدم حمزه شراب خور قهاری بوده.. محمد وقتی میبینه اینا تا خرخره شراب میخورن و مست میکنن و بیجنبه بازی در میارن و به هم میپرن با الهام از یهودیت یک همچین قانونی رو خرخور ملت میکنه
البته اونطور که در تاریخ ها اومده محمد خودش هرگز شراب نمیخورده. این میتونه به دلیل این باشه که محمد تحت تاثیر یهودیت قرار داشته.
چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟ -
sonic - 10-30-2010
محمد ممکنه تحت تاثیر یهودیت بوده باشه!
تاجایی که میدونم محمد حنفی مذهب بوده.
چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟ -
Reactor - 10-30-2010
البته خود محمد فکر کنم ریشه اش باید برسه به یهود.. نژاد عرب ها باید سامی باشه دیگه؟ برای همین با یهودیا پسر عمو هستن
چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟ -
Jooyandeh - 11-06-2010
این نجس و پاک (Ceremonially Unclean/Clean) را دقیقاً نمیدانم فلسفهاش چیست؛ اما، محتملاً از شرع تورات به شرع اسلام وارد شده است. در شرع تورات هم هرچه در نظر خداوند، خدایِ اسرائیل، قبیح و نفرتانگیز میآمد، مایهیِ نجاست میگردید. در اصل، اینها وسیلهای بودهاند برای پیاده کردن و پایدار ساختن مجموعهای از استاندارهای اخلاقی و دینی در قوم اسرائیل. از دیدگاهِ مسیحی، حکمرانی شریعت بر قوم برگزیده، تنها وسیلهای بود تا قوم را چون محیطی برای کار نجاتبخش خداوند (که در مسیح انجام شد) گرداند.
چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟ -
Anarchy - 11-06-2010
Reactor نوشته: البته خود محمد فکر کنم ریشه اش باید برسه به یهود.. نژاد عرب ها باید سامی باشه دیگه؟ برای همین با یهودیا پسر عمو هستن
تا جایی که من میدونم کلا طایفه قریش از دسته اعراب مستعربه هستن یعنی عرب شدن و اجداد محمد همگی از آفریقا به شبه جزیره عربستان کوچ کردن...
چرا برخی چیز ها در اسلام نجس و حرام است ؟ -
Jooyandeh - 11-07-2010
Havadar_e_Democracy نوشته: تا جایی که من میدونم کلا طایفه قریش از دسته اعراب مستعربه هستن یعنی عرب شدن و اجداد محمد همگی از آفریقا به شبه جزیره عربستان کوچ کردن...
اگر میتوانستید در جستاری مستقل این سخن را مستند و مستدل شرح بدهید، خیلی خوب میشد.
زیرا، این قضیهی اسمائیلی بودن محمّد خیلی مشکوک و بیپایه به نظر میآید. اصلاً اعرابی که پیامبر اسلام از میان آنان برخاست، تا قبل از اسلام خود را به اسمائیل نمیچسباندند. این هیچ بعید نیست که از ابداعاتِ اسلام باشد. به این نکتهی خیلی جالب توجّه شود که که واژهی «إِسْمَاعِيل» واژهای در اصل عربی نیست، بلکه سریانی (Syriac) هست! خیلی عجیب میشود که اعراب از پیش خود را اسمائیلی دانسته باشند، امّا هیچ نشان از این نام با واژهای که متعلق به خود زبان اعراب (بهشکل واژهای سامی کهن) باشد، بافت نشود.
بخشی از کتابِ آرتور جفری، لغات بیگانه در قرآن:
[ATTACH=CONFIG]82[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83[/ATTACH]