نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دلیل گریه و زاری در اسلام
#11

کوشا نوشته: نیازی به بررسی سند نیست همین که روز بروز مفاد این حدیث واقعیت خارجی بیشتری پیدا می کند دلیل بر صحت آن است.

الحق که آخوند مسلک هستید و هر جایی چیزی به نفعتون بود بررسی سندی میخواد اما هر جا نخواست ، نمیخواد ... این احادیث شیعه هیچ ارزشی ندارد چون اگر راویانش هم کذاب و غالی و ... نباشند ، آخرش به امامی میرسد که اون از خودش حرف در آورده که محمد فلان گفت !!

کوشا نوشته: آنچه مذموم است ناشکیبایی از روی نا رضایتی است و سوگواری بر امام حسین علیه السلام اینگونه نیست؛ سوراخ دعا نباید اشتباه گرفته شود.

اگر خون امام حسین علیه السلام نبود تاکنون شیعه که جای خود دارد اسلام اهل سنت نیز از میان رفته بود.

امام خمینی:
این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

پس این همه گریه و زاری و تو سر و سینه زدن و قمه به سر کشیدن در محرم به چه منظوری هست ؟ این کار اسمش ناشکیبایی نیست ؟

اهل سنت بر اساس همین روایات و آیات هست که کارهای شما رو مذموم میدونن دیگه برادر ... خون حسین یادآور خون عیسی و بخشیده شدن گناهان پیروانش از این طریق هست !! کمتر کپی برداری کنید ...
پاسخ
#12

Anarchy نوشته: پس این همه گریه و زاری و تو سر و سینه زدن و قمه به سر کشیدن در محرم به چه منظوری هست ؟

به منظور شادمانی درونی، تقویت روحیه معنوی و در نهایت استمرار این حرکت

اصلا این حکم عقل نیست که دلیل و منظور بخواهد، کار کار دل است و دل در قید و بند این حرف ها نیست.
نقل قول:این کار اسمش ناشکیبایی نیست ؟
خیر نیست، عین اطاعت و صبر

و تسلیم محض است.
نقل قول:اهل سنت بر اساس همین روایات و آیات هست که کارهای شما رو مذموم میدونن دیگه برادر ... خون حسین یادآور خون عیسی و بخشیده شدن گناهان پیروانش از این طریق هست !! کمتر کپی برداری کنید ...

اهل سنت بهتر است پاسخگوی عملکرد منفی هزار چند صد ساله خود باشند ما بر اساس ضوابط و معیارهای خودمان کار مذموم را از غیر مذموم جدا می کنیم.

خون حسین هم هیچ ربطی به قضیه حضرت عیسی علیهما السلام و اعتقاد مسیحیان ندارد که کسی بخواهد از آن کپی برداری کند.
پاسخ
#13

کوشا نوشته: آنچه مذموم است ناشکیبایی از روی نا رضایتی است و سوگواری بر امام حسین علیه السلام اینگونه نیست؛ سوراخ دعا نباید اشتباه گرفته شود.

اگر خون امام حسین علیه السلام نبود تاکنون شیعه که جای خود دارد اسلام اهل سنت نیز از میان رفته بود.

امام خمینی:
این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

اول محرم که یکی‌ ا ز جشن‌های مسلمان است، نه‌ عزاداری. یعنی سال نو.و دیگر اینکه کمتر از ۸ درصد مسلمانان شیعه هستند. تازه همه ی آنها هما ۱۲ امامی نیستند. ۹۲ درصد مانده شیعه را فرقه ی ضاله میدانند چونکه یک اصل به دین اسلام بانام "امامت" افزوده اند. و تازگی اصل "ولایت " هم افزوده شده است. پس سخن خمینی یکسر چرت و پرت است، حتا از دیدگاه اسلامی.
پاسخ
#14

این برنامه خندوانه که آقای رامبد جوان در اون مجری هستن یک کار اسلامی:) میکنن که حضار رو مجبور میکنن 25 ثانیه زورکی بخندند.این برنامه رو اتفاقی که دیدم یاد گریستن های اجباری مسلمانان (شیعیان) افتادم.
این مجبور کردن های مسلمانان به کارهای عجیب و غریب هم در نوع خودش فقط مختص خودشان است.
وگرنه ناراحت شدن و یاد کردن از یک شخصیت مثلا بزرگ یا عزیز نیاز به این همه کولی بازی ندارد.اینها همه جنبه ی تبلیغاتی و شاید هم به قول خودشان نشان از همبستگیشان دارد.اما از جنس همان همبستگی ای که چوپان با چوبش گوسفندانش را جمع میکند!

شراب اولی تر ...
پاسخ
#15

می گویند ایرانیان مرده پرستند . وقتی كسی بمیرد محبوب تر می شود . حرمت و اعتبار مجلس عزا بیشتر است تا جشن عروسی . و سالروز مرگ مهم تر است تا زاد روز زایش . فرضا اعتبار و اهمیت مراسم عزاداری در روز شهادت امام حسین (ع) به مراتب گسترده تر است تا روز ولادت وی .

صادق هدایت در (توپ مروارید) می نویسد . متخصصین روضه و گریه تمام لذتهای این دنیا را حواله به دنیای دیگر می كردند و مردم را وادار به زوزه و روزه و گریه و چس ناله می نمودند . و خودشان دائما در عیش و نوش مشغول اندوختن مال و منال بودند . و می خواندند گریه بر هر درد بی درمان دواست . مردم به اندازه ای گریه رو شده بودند كه اشكشان دم مشكشان بود .

حتی مومنین دو آتشه شیشه اشكدان داشتند . و اشكی كه در مجلس روضه خوانی برای اولاد علی (ع) می ریختند . در آن جمع می كردند و بعد از مرگ این شیشه ها را توی قبرشان می گذاشتند . تا در روز پنجاه هزار سال كار عمله و اكراه آن دنیا را آسان كنند .


دكتر شریعتی می گوید . در عجبم از مردمی كه خود زیر شلاق ظلمند . اما بر حسینی می گریند كه آزاده زیست . و آزاده رفت .

احمد كسروی در باره عاشورا می گوید . ماه محرم بود و سربازهای روسی در تبریز چوبه دار برپا كرده بودند و مشغول دار زدن آزادیخواهان بودند . ولی یك مشت آدم لات و لوت و چاقوكش و پامنبری عین خیالشون هم نبود . برای كشتار آزادیخواهان كه جلو چشمشون كشته می شدن جشن می گرفتن و برای امام حسینی كه هزارسال قبل مرده بود علم و كتل و طبق راه انداخته بودن و سینه می زدند كه داد از ظلم یزید . (كتاب تاریخ مشروطه ) .

گروهی براین باورند كه سوگواری حسین (ع) ریشه در عمق تاریخ ایران باستان دارد . و همان مراسم عاطفی است كه تحت عنوان سوگ سیاوشان مرسوم بوده . اما نه به گستردگی محرم و صفر و تاسوعا و عاشورا كه امروز رایج است
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان