سامان نوشته: ۱- ایراد که قطعا از منطق نیست! من هم که متوجه میشوم چه میگویم، پس؟
خوب همان نتیجه گیری منطقی که از آن یک جمله کرده اید برای پیدا کردن سرمنشا ایرادکافی به نظر میرسد.
۲- استاد حتما باید ذکر کنم که در بررسی علی و معلولی همبستگی تا شما متوجه شوید؟
شما که بدیهی بودن اثر سواد بر فهم بهتر انسانها را منکر هستید، معلم بدیهیات شده اید؟
۳- رضاخان انگلیسی و فرانسه را در مدرسه های تاسیس شده توسط ستارخان و محمدعلی شاه یاد گرفته بوده و رو نمیکرده؟!
در مورد یونان هم جدا توضیح خواهم داد.
1-پس؟
پس، مغالطه میفرمایید و دروغ میگویید.
سرمنشا ایراد هم با همان یک نمونه مهملی که فرمودید و نشان دادیم تمام شد رفت، معنی "اگر" و "در نتیجهیِ" را هم گویا باید بشما توضیح داد !!
2-هیچ سخنی که دربارهیِ دنیای خارج و علیت زده شود بدیهی نیست، البته شما مدعی این شده بودید که سواد اکثر مردم شرط لازم برقراری دموکراسی و پارلمان و... است، حالا که گندش درآمد سخن را باز هم عوض کردهای شده اثر سواد بر فهم بهتر.بار اول نیست 180 درجه سخن را عوض میکنید و تازه مدعی هم میشوید !!
درباره تفاوت همبستگی و علیت هم بروید بخوانید، من تا همینجا هم زیادی چرندیات شما را جدی گرفتهام و بدیهیات را برایتان توضیح دادهام.
3-جمله من روشن است، اگر کمی به چشمتان فشار بیاورید میبینید که گفته شده "نخبگان و روشنفکران" ... خواندند، حالا یا رضاخان نخبه و روشنفکر بوده و ما خبر نداشتهایم یا اینکه شما از کمبود سخن و استدلال به گفتن جک روی آوردهاید !!
"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" —Ezra Pound