نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اصلاحاتی که بایددر ایران آینده انجام شود.
#1

به نظر شما در ایران بعد از حاکمیت جمهوری اسلامی چه تغییراتی در عرصه های سیاسی.اقتصادی.اجتماعی و.... بایدانجام شود.
(در هر موردب)
پاسخ
#2

sonic نوشته: به نظر شما در ایران بعد از حاکمیت جمهوری اسلامی چه تغییراتی در عرصه های سیاسی.اقتصادی.اجتماعی و.... بایدانجام شود.
(در هر موردب)

کار از اصلاحات گذشته ، کنفیکون باید بشه !

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#3

یکی از چیزهایی که باید اصلاح بشود و نیازمند یک دولت ِ به قول دوستان «دانشیک» است، سیستم آموزشی ِ کشورست. اولا دروس مقاطع مقدماتی و متوسطه باید کاملا تغییر بکنند، یکسری درسهای خنده دار و نالازم مثل دینی و عربی باید حذف بشوند یکسری دروس ضروری مثل زبان سوم ِ حسابی و آزمایشگاه عملی به آنها اضافه. فارغ التحصیل دبیرستان در ایران نه اطلاعاتی بسنده از علم دارد، نه به معنای حقیقی کلمه چیزی «یاد گرفته»(هرچه می‌داند دو سال بعد فراموش خواهد کرد! چون در سیستم امتحان محور ِ تئوریک درس خواندن می‌شود رد کردن ِ متوالی ِ امتحان‌ها و بس)و نه می‌تواند به درستی به یک زبان خارجی تکلم بکند. این از آموزش مقدماتی، آموزش عالی در کشور وضعش از اینهم بدتر است. اولا سطح علمی دانشگاه‌ها خنده‌دارست، نمره دادن کشکی و کاری که از دانشجو می‌کشند بسیار کم، و حجم محفوظات بسیار زیاد است. درس سال ِ اول رشته‌ی بیولوژی-بیوشیمی در دانشگاه‌های فرانسه، همان درس شیمی3 و زیست3(+زیست و شیمی پیش)در ایران است، اما این کجا و آن کجا! از این بدتر، پس از فارغ التحصیلی شخص را به حال ِ خودش رها می‌کنند، اگر شما مثلا در رشته‌ی بیوتکنولوژی فارغ التحصیل شده‌اید و بیست سال گذشته، کسی نمی‌آید بپرسد آقا خرت به چند من، آیا علمت را بروز کرده‌ای، آیا پیگیر آموختن اکتشافات جدید که در قالب هفته و روز اتفاق می‌افتند بوده‌ای، آیا از سطح علمی مطلوب برای فعالیت در این رشته برخورداری یا نه، همینکه درس تمام شد، شما را به خیر، ما را به سلامت. درحالیکه در فرانسه اگر در رشته‌ای تخصصی یا فوق تخصصی استخدام رسمی دولت هستید(بخش خصوصی در صورت تمایل می‌تواند شما را وادار بکند)هر پنج سال یکبار باید در یک آزمون شرکت بکنید، پزشک و مهندس و کاردان و کارشناس و دکتر باید علم ِ خود را نه فقط در سطح عالی حفظ بکند، بلکه باید به روز رسانی و همگام با پیشرفت‌ها هم نگه بدارد. در مملکتی که وزیر کشورش دکترا جعل می‌کند و رئیس‌جمهورش دکترای افتخاری ِ ترافیک دارد البته این چیزها دست‌نیافتنی به نظر می‌رسند، اما از حالا درباره‌شان صحبت بکنیم بد نیست.

زنده باد زندگی!
پاسخ
#4

تغییر قانون اساسی:

جلوگیری از باج دادن به قشر خاص(در این جا نهادهای دینی)
دلیل:تبعیض سبب تضعیف قشر های دیگر میشود و در نتیجه از پتانسیل موجود جامعه استفاده نمی شود.
همینطور اگر گروهی احساس تبعیض کنند شروع به اعتراض و کار شکنی میکنند که قاعدتا مخرب هست برای پیشرفت کشور.

و همینطور جلوگیری از دیکتاتوری
دلیل:قدرت میل به فساد دارد و...(که در این مورد قبلا بحث شده و کارآمدترین سیستم موجود، در حال حاضر نظام دموکرات هست)
این جا در دیکتاتور بودن سید علی هم که شکی نیست(اصل ولایت مطلقه فقیه)

از لحاظ اجتماعی هم با به وجود آمدن رسانه های آزاد بساط خرافه و این فرهنگ شپش زده ی اسلامی جمع میشود.

اقتصادی هم که از قبل طرح های زیادی بوده ولی اگه این گروه های مفت خور سرکوب گر مردم و این شبه نظامی های داخل و خارج ایران و بساط تسلطشون بر اقتصاد تعطیل بشه ،باز امیدی هست...

535353
پاسخ
#5

درود بر doubt عزیز که دوست داریم از او بیشتر بخوانیم. 53
هستید اما نمی‌نویسید؟

در فرهنگ ِ دموکراتیزه شده سوژه به طور خودانگیخته خود را آزاد می‌داند، و اساسا اگرهم اعتراضی داشته باشد آن را تحت همان سیستم پی می‌گیرد و معترض بودن لزوما به معنای کارشکنی نخواهد بود. مهم‌ترین وظیفه‌ی ما اینست که از همین امروز به همه بفهمانیم دموکراسی یک بستر است نه یک هوده، یک روش است نه یک متن، متن بر آن سوار می‌شود و کار خودش را می‌کند، اما دموکراسی باقی می‌ماند. نهادینه کردن این تز باعث می‌شود شکست ِ حتمی ِ دولت پس از ج.ا(که هر دولتی باشد به دلیل سه دهه کارشکنی و خرابکاری ِ ج.ا ذاتا محکوم به شکست خواهد بود)توسط عوام‌الناس به پای دموکراسی نوشته نشود. منهم با شما هم‌نظرم که دموکراسی با وجود تمام کاستی‌ها، کمتر از تمام انواع ِ دیگر نظامهای سیاسی آدم می‌کشد و بیشترین آزادی ِ ممکن تحت وجود دولت را به ارمغان می‌آورد.

زنده باد زندگی!
پاسخ
#6

وضعیت جامعه ی علمی کشور که فاجعه هستش !
من وقتی میبینم که مثلن آمریکا فلان هواپیمای نظامی که نه تنها رادارگریز هست بلکه به خاطر نوع خاص رنگی که در بدنه اش استفاده شده میتواند تا حدودی نامریی هم شود (یعنی تغییر رنگ بدهد) خوب اولش حسابی کف میکنم مثل بقیه ! بعد که مردم دنبالش و تحقیق میکنم و میبینیم تیمی که این اعجوبه تکنولوژی رو طراحی و پیاده کرده بیشتر از ایرانی های از ایران فراری هستند داغ میکنم 14

شخصن یک بار به همراه تیمی که داشتم برای به روز رسانی سرور های دانشگاه تهران - پردیس هنر های زیبا ، رفته بودیم . طرف موقعی که اومد باهامون صحبت کنه به جای اینکه بگه تو کدوم خراب شده ای تحصیل کردی و یا مدرکت از کجاست و اصلن تخصصت چیه ، اولین چیزی که از من پرسید این بود : چرا موهات بلنده و آستین کوتاه پوشیدی ؟
من هم به شوخی گفتم تازه این سایه روشنی که میبینی توی موهام طبیعی نیست ، مِش کردم 71

کلن سیستم احمقانه بوده و کماکان احمقانه هست - شاید فقط در دوران پهلوی ها یک مقداری به روز شده بودیم و همسطح با دنیا به لطف کمک های آمریکا پیش میرفتیم که اون هم صدقه سری اسلامگرایان متحجر به کل نابود شد رفت پی کارش .

فکرش را بکنید ایران پنجمین کشوری بوده که تونسته بوده به صورت بومی و با توان متخصصان داخلی به جمع کشورانی که توانایی تولید راکتور هسته ای دارند بپیوندد ، سپس سی سال پس از انقلاب اسلامگرایان در ایران روسیه باید بیاید راکتور در پیتی برایمان درست کند که مجبور بشویم سوختش را تخلیه کنیم !14

از نظر سیاسی هم که ایران از زمانی که بعد از حمله ی اعراب خودش رو پیدا کرد همیشه مشکلات اساسی داشته و احمق سالاری جای نخبه سالاری رو گرفته و کماکان هم این روند ادامه داره . مردم حد اقل تا سال 57 فکر میکردند تخصص و نبوغ لازمه ی هدایت یک کشور نیست بلکه اسلام و دین و این مزخرفات لازمه ی هدایت کشوره ! و نه تنها در طول تاریخ ، بلکه در عرض تاریخ هم ایرانیان (بیشتر حکومت ها) نخبگان علمی کشور را یا ترور کرده اند و کشته اند و یا فراری داده اند یا جلوی فعالیتشان را گرفته اند !

در مورد شکل حکومت هم ، من فکر میکنم بهترین حالت برای ایران سیستم فدرال باشه ، چون اول و اخر با توجه به کسرت قومی در ایران اقوام مختلف از حکومت مرکزی ناراضی خواهند بود و پانترک و پانعرب و پانخر و پان الاغ تولید میشود ولی وقتی که اداره ی امور منطقه ای خودشان دست خودشان باشد و تنها در برخی قوانین مانند مهاجرات و ... تحت نظر حکومت مرکزی باشند نه بهانه ای برای بوجود آمدن این اعجوبه ها وجود دارد و در عین حال راه برای آبادانی تمام کشور هموار میشود .
دوستانی که مثل من در یک حکومت فدرال زندگی کرده اند به خوبی قدرت و محاسن حکومت فدرال رو درک میکنند - در یک حکومت فدرال حتا یک ده کوره هم به اندازه ی یک کلان شهر مانند تهران امکانات رفاهی ، بهداشتی و اقتصادی داره .

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#7

از نظر من بعضی بعضی اصلاحات ضروریه البته وقت ندارم همه رو بنویسم چون در همه چیز باید اصلاحات ایجادکنیم.
کلیه ایرانیان تحصیلکرده مقیم خارج به ایران بازگردند.
ایرانباید تنها دارای یک ارتش باشد.
کلیه اموال نهاد های دولتی وکارخانجات سیاستمداران دزد مصادره وبه بخش خصوصی واگذار شود.
نظام مالیات گیری قوی در کشور ایجاد شود چون خیلی ها راحت از دادن مالیات فرار میکنند.
هیچ نهاد سیاسی حق دخالت در ورزش را نداشته باشد.
روزنامه شبکه های تلویزیونی خصوصی هم باید در کنار رسانه هادولتی وجود داشته باشند.

پاسخ
#8

sonic نوشته: کلیه ایرانیان تحصیلکرده مقیم خارج به ایران بازگردند.

بایدی وجود نداره ، نمیتونید مردم رو مجبور به انجام کاری بکنید .

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#9

Ouroboros نوشته: درود بر doubt عزیز که دوست داریم از او بیشتر بخوانیم. 53
هستید اما نمی‌نویسید؟
در ایران ِ آزاد بیشتر خواهم نوشت! 3
بیشتر علاقه مند به گفتگو با روشن فکران دینی هستم،زیرا مستعدترین افراد برای ورود به وادی عقلانیت میباشند. مذهب گرایان تیر و افراطی که شوت میزنند را نیز به سختی می شود با نت آدم نمود،چنین موجوداتی به دلیل حجم بالای شر و ور در مغزشان به سرعت خروجی داده و به موضوع بعدی میپرند، که در چنین مواردی بهترین راه برای برقراری ارتباط ،گفتکوی همزمان هست و اولین قدم ایجاد چهارچوب و نظمی برای تفکراتشان هست.بارها شده که در بحث با چنین افرادی بعد از چند دقیقه پرسیده ام میتوانی خلاصه ای از روندی که بیان میکردی ، ارائه دهی که مشخصا جوابی دریافت ننموده ام.
در این جا نیز که دوستان هستند و جای ما را پر میکنند(البته بماند که در این جا نیز گهگاهی تئوری های ناشناخته میبینیم!)


نقل قول:معترض بودن لزوما به معنای کارشکنی نخواهد بود
بله لزوما نخواهد بود ،ولی وقتی صدایشان به جایی نرسد یکی از واکنش های دفاعی خواهد بود.

در مورد آموزش و پرورش هم اگه از این حالت تکبافت دربیاد و آزادی عمل بیشتری داده بشه موثرتر خواهد بود زیرا موسساتی هستند که خواهان تغییرات هستند ولی برای هر فعالیتی باید دنبال استعلام آیین نامه و این چیزها باشند که قاعدتا بعد از مدتی قضیه منتفی میشه، وتوی آخوندی هم که جای خود داره...

sonixax نوشته: شخصن یک بار به همراه تیمی که داشتم برای به روز رسانی سرور های دانشگاه تهران - پردیس هنر های زیبا ، رفته بودیم . طرف موقعی که اومد باهامون صحبت کنه به جای اینکه بگه تو کدوم خراب شده ای تحصیل کردی و یا مدرکت از کجاست و اصلن تخصصت چیه ، اولین چیزی که از من پرسید این بود : چرا موهات بلنده و آستین کوتاه پوشیدی ؟
من هم به شوخی گفتم تازه این سایه روشنی که میبینی توی موهام طبیعی نیست ، مِش کردم 71
.
21
برای ما که عادت شده...
یه سری به من گفت شما دانشجویی، این شلوارهای گِلی چیه میپوشین؟!
به شوخی گفتم کجاش رو دیدی گُلیش رو هم داریم!!!
داشت سکته میکرد...!21

535353
پاسخ
#10

sonixax نوشته: بایدی وجود نداره ، نمیتونید مردم رو مجبور به انجام کاری بکنید .
مگه من باید نوشتم؟
یعنی ایرانیان تحصیلکرده برگردند حالا دوست داشتن یا نداشتن مربوط به خودشونه ولی باید امکاناتی فراهم کنیم که تشویق بشن برگردن.
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان