08-22-2014, 07:56 AM
بسم الله الرحمن الرحیم
متأسفانه مفار وملحدین حاضر آنچنان سخنان بی پایه ای داشتند که بنده قصد نداشتم جوابی بدهم ولی دیدم گوئی ایشان در جهل مرکب اند.یکی از کاربرانی که با آواتار نه چندان در شأن یک بحث علمی نظر داده اند آنچنان سخن بی پایه ای زده است که جواب دادن آن به دور از شأن است ولکن بنده از جهت اتمام حجت سخنم را کامل می کنم.
دقت بفرمائید.این که می گوئید علت نیازمند به معلول است یعنی چه و از کجا چنین حرفی زده اید؟تنها یک احتمال دارد و آن اینکه علت برای علت بودن نیاز به معلول دارد.این تنها فرض است.مشخصاً این فرضی بس باطل است،زیرا علت و معلول دو اسم است که از دو حقیقت(مسمی یعنی چیزی که روی آن اسم گذارده شده است) حکایت می کند.مثل این می ماند که شما بگوئید پدری برای پدربودن نیازکند به بچه است.در پاسخ گوئیم که پدر و پسر بودن دو اسم یا لفظ اند و الفاظ اعتباری اند و نه حقیقت اصیل.و اینکه ما قانون علیت را بیان می کنیم اعتباری است لفظی از حقیقتی که در خارج است.متأسفم از سخنان بی پایه کافرین.
متأسفانه مفار وملحدین حاضر آنچنان سخنان بی پایه ای داشتند که بنده قصد نداشتم جوابی بدهم ولی دیدم گوئی ایشان در جهل مرکب اند.یکی از کاربرانی که با آواتار نه چندان در شأن یک بحث علمی نظر داده اند آنچنان سخن بی پایه ای زده است که جواب دادن آن به دور از شأن است ولکن بنده از جهت اتمام حجت سخنم را کامل می کنم.
دقت بفرمائید.این که می گوئید علت نیازمند به معلول است یعنی چه و از کجا چنین حرفی زده اید؟تنها یک احتمال دارد و آن اینکه علت برای علت بودن نیاز به معلول دارد.این تنها فرض است.مشخصاً این فرضی بس باطل است،زیرا علت و معلول دو اسم است که از دو حقیقت(مسمی یعنی چیزی که روی آن اسم گذارده شده است) حکایت می کند.مثل این می ماند که شما بگوئید پدری برای پدربودن نیازکند به بچه است.در پاسخ گوئیم که پدر و پسر بودن دو اسم یا لفظ اند و الفاظ اعتباری اند و نه حقیقت اصیل.و اینکه ما قانون علیت را بیان می کنیم اعتباری است لفظی از حقیقتی که در خارج است.متأسفم از سخنان بی پایه کافرین.