05-01-2014, 08:43 PM
Russell نوشته: آقا جان طوفان کاترینا هم برای آمریکا موجب خسارت میشه، من دارم میگم مردم کنترل/نقشی در بازی و... ندارند.لابد طوفان کاترینا هم دسیسه حکومت امریکاست خب!
Russell نوشته: خب فهم من این هست که یک قیام مردمی بسیار کم هزینهتر و مطلوبتر هست ولی چون تقریبا ناممکن هست شما هم در لیستت نگذاشتیش.خیر علتش این نیست. در جای خودش استدلال خواهم کرد.
کسی هم خروش مردم ایران در سال 88 رو پیش بینی نمیکرد. فکر میکنم در همان گفتگو خیلی ها از جمله همین میلاد بودند که مرتب به بی بخار بودن مردم ایران تاکید میکردند ولی بعدش نظرشون عوض شد. حالا هم همینطوره و کسی نمیتونه پیش بینی دقیقی از رفتار مردم داشته باشه.
Russell نوشته: ولی اینها بخاطر مشخص شدن سرکوبگری حکومت و شیوههایِ او برای سرکوب و بهم خوردن خیالپردازیهایی بود که یکسری مثل نوریزاد دربارهیِ حکومت میکردند. نه بالا گرفتن دعوای موسوی و خامنهای.بدون دعوای موسوی و خامنه ای و اصولن بدون جنبش سبز، چطور میتوسن سرکوبگری حکومت به این افراد چشم و گوش بسته ثابت بشه؟
Russell نوشته: بعد هم حالا نوریزاد و خزعلی رفتهاند ج.ا در کیهان و خبرگزاری فالس و فلان انتشارات و... به کمبود مالهکش و مدافع برخورده؟موسوی میتونه 5 میلیون آدمو بکشونه به خیابان؛ نوریزاد 100 هزار نفر و خزعلی 200 نفر. من و شما هم هیچ. به همین ترتیب هم این افراد میتونند به همین نسبت آدمهای دیگه رو قانع کرده و از حکومت جدا کنند. جایگزینی اینها مساله من نیست. مساله من تاثیر اینها بر اتمسفر همفکران خودشون هست. وگرنه من و شما که تکلیفمون با حکومت روشنه.
من میپرسم اینها چه دستآورد عینی داشتهاند؟ اصلا نصف اینها قهر کنند، خامنهای فکر میکنید آنقدر تحت فشار قرار میگیرد که مجبور به دادن کوچکترین امتیازی شود؟
Russell نوشته: چرا پهلوان پنبه میکنید؟ من میگویم نقش مردم بر ج.ا ناچیزی است، نه اینکه اثر مردم در همهیِ جهان صفر است!یک اینکه تاثیر جنبش های مردمی بر جهان بوده که باعث به تکاپو افتادن ج.ا شده. یعنی با یک واسطه، اگر مردم ایران و جنبش هاشون بر کشورهای دنیا و حکومت هاشون تاثیر بگذارند، و حکومت ها هم بر ج.ا، در اونصورت مردم بر ج.ا تاثیر داشتند. فراموش نکنید که برای نمونه تعطیلی سفارت کانادا در تهران در ادامه سلسله جنگ های لفظی مقامات دو کشور بود که از سرکوب های 88 شروع شد.
دو اینکه پهلوان پنبه نبود و یک گواه بود بر اینکه حرکت مردم ایران میتوانست تاثیر بر ج.ا بگزاره. وگرنه روشنه که هیچ حکومت توتالیتری برای حرف مردمش تره هم خورد نمیکنه! چون در اونصورت که میشد یک حکومت دموکرات! بنا بر این حرف منم تا اینجای کار این نبوده که ج.ا به ساز ماها میرقصد. بلکه این بوده که ج.ا ناگزیر از یک سری تصمیم گیری ها میشه در پسِ اتفاقات و افعال مردم.
Russell نوشته: همچنین دیدیم بعد از 4 سال رژیم درس گرفت و از راهپیمایی خیابانی درس گرفت و نه برای انتخابات و نه روز کارگر و... دیگر نمیگذارد اجتماع مردمی تشکیل شود که پیشبینیپذیر نیست و هزینهبر است. این است که من گمان میکنم کل هواداران جنبش سبز شانس خود را و بازی بد حکومت را با مهارت بازی خودشان اشتباه گرفتهاند و گمان کردهاند برای خودشان بکنباوئری هستند !!خب این اوج ترس و اضطراب رژیم اسلامی رو میرسونه که باز هم از دستاوردهای جنبش 88 هست. رژیمی که هتا اجازه گردهمایی کارگری رو نمیده و هتا اجازه اعتصاب رو نمیده!
حالا به دور از شوخی جالبتون که مشخصن متاثر از بازی های جستار امیر هست، باید گفت که بله انقدر جنبش ها در یک کشور سبز و زرد میشند که بالاخره به بار بنشینند. امروز اگر جنبش 88 شکست خورده باکی نیست. چرا که قبلترش هم حرکت کوی دانشگاه شکست خورد. ولی قرار نیست هر روزی که کسی بلند شد اونروز انقلاب بشه. ولی همانطور که گفتم مساله وزنه ایست که نوریزاد و امثالهم دارند. فکر نمیکنم 120هزار لایک فیسبوک نوریزاد آمار بدی باشه. یک زمانی گلوی جانشین رهبر رو خفه کردند و امروز به راحتی گلوی موسوی و نوریزاد و غیره رو. کار سختی هم نیست. ولی اتفاقن به عکس نظر شما اینها نشان از شکاف درون حکومت دارد. مگه درون حکومت کجاش میشه؟ اینها همه برون حکومتند؟ بابا از سال 89 به بعد سازمان های عقیدتی سیاسی کلیه نیروهای مسلح به صورت دوره ای کلاس بصیرت برای اعا میگذاره. چرا؟ چون از بی بصیرتی و ریزش حراس دارند. چون تحمل ندارند و براشون سنگینه که ببینند در بین اعضاشون شکاف ایجاد شده.
[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
خردگرایی و ایمان ستیزی