07-09-2013, 12:14 AM
ahlobit نوشته: با سلام خدمت شما1-وقتی من میتوانم جلوی کور شدن چشم کسی را بگیرم اجازه دادن به رخ دادن آن مسئولیت اخلاقی برای من دارد و رنج طرف اول با قصاص و کور کردن چشم دومی درمان نمیشود.این میان سخن از «خنک شدن ِ دل» هم که شوخیست بیشتر.
اولا به نظرم یک تسلم خاطری با عذاب ظالم به مظلوم داده می شود
ثانیا سبب جلوگیری از گناه می شود
ثالثا خدا بنابر مصلحتی درد مظلوم را از بین نمی برد(ِیعنی شر در عالم بنابر مصلحتی وجود دارد که ما نمی دانیم) - این جواب به مسئله شر تنها جوابی بود که استاد ملکیان آن را قانع کننده می دانست در جزوه مبحث شر و رابطه آن با اوصاف الهی -
رابعا فرض ما در این مبحث وجود خداست و اگر کسی به دلیل اثبات خدا نرسیده در اسلام مستضعف حساب شده و فاقد عذاب به حساب می آید
2-گناه این وسط چیست؟داریم ما بحث اخلاقی بیرون از دین میکنیم.
3- این سخن شما مغالطه توسل به نادانیست،یعنی ما دلیل عمل خدا را نمیدانیم بهمین خاطر باید سخن شما را بپذیریم که دلیل خدا وجهی داشته.
"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" —Ezra Pound