04-27-2013, 12:18 PM
Russell نوشته: این الان در مثال هواپیما آمده یا Trolly?واگن،البته مثالش از نسخه اولیه پیچیده تر بود.
نقل قول:بین کدام؟اینکه فعالانه بودن یا نبودن کجا اهمیت داره کجا نداره.از دید من اگر "مسئولیت" رو بپذیریم، در مورد کسی که داره غرق میشه ما پیامد ناگواری رو متوجه انسان های دیگه نمیکنیم ولی اگر
دو حالت متفاوت Trolly،یا مقایسه بین مثالها؟
تفاوت در مورد Trolly بنظر من بیشتر از اینکه تفاوت بین هل دادن و سویچ باشد به قطعیت و همینطور در تفاوت در شخصیت و کاراکتر برمیگردد.کسی که در چند لحظه براحتی میتواند انسانی را پرت کند روی ریل ...
حالا از آن گذشته فایدهگرایی خودش از این دشواریها بدترش را دارد،در اینجا اگر پاسخ فایدهگرایان را بخواهیم شرط بگیریم است که اصلا ایرادی و حملهای به غیر فایده گرایان معنا پیدا میکند.
عمل ما برای شماری سود اور و برای شمار دیگه ای زیان آور باشه چیزی که مشکل ایجاد میکنه فعالانه بودن نیست،این هست کشته شدن پیامد کار ما نیست بلکه کشتن خود عمل هست.
To ravage, to slaughter, to usurp under false titles, they call empire; and where they make a desert, they call it peace
Tacitus-
Tacitus-