نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه کسی اسلام را خوب فهمید؟!
#11

بله. دچار تناقصه. ولی نه اون تناقصی که شما میگید..
ببین هرکسی توی قبر خودش میخوابه. درسته؟ پس رفتارها و اعتقادهای من هیچ ربطی به تو نداره.
حالا اگر یه نفر دلش بخواهد که معتاد بشه. سیگار و حشیش و تریاک بکشه. به خودش صدمه میزنه. درسته؟ پس چرا همه جوامع دنیا جلوی این رفتار ناهنجار رو میگیرن؟!!!
چون اعتیاد یه نفر به مواد مخدر نه فقط خودش بلکه اطرافیانش رو هم درگیر میکنه.. برای همین مجازات برای اعتیاد و معتاد در نظر گرفته شده..
و به قول آقای خاتمی مجازات، تنبیه نیست!
در اسلام هم همینطوره. کسی به اجبار نمیتونه دیگران رو به اسلام و دین دعوت کنه.. و اگر گفته شده گردن کافران رو بزنید ، به راحتی به این جمله نرسیده..
اول به راه راست هدایتش کن
دوم صبر کن
سوم استقامت نشان بده - بازم دعوتش کن-
چهارم صبر کن
پنجم با دشمنانت بجنگ!
اگر نکشی، کشته می شوی..

فرودگاه ها بوسه های بیشتری از سالن عروسی به خود دیده اند و
دیوارهای بیمارستان بیشتر از عبادتگاه ها دعا شنیده اند!


پاسخ
#12

یه نفر نوشته: درضمن لا اکراه فی دین در سوره بقره هست که این سوره مدنی هست. یعنی در مدینه نوشته شده

1) در همین سوره بقره مدنی شما ، چند آیه قبل از این "لا اکراه" در آیه 191 داریم :

خرمشاهی: و هر جا كه بر آنان دست یافتید بكشیدشان و آنان را از همانجا كه شما را رانده ‏اند [مكه‏] برانید، و فتنه شرك بدتر از قتل است، و در مسجدالحرام با آنان [آغاز] كارزار نكنید، مگر آنكه آنان در آنجا با شما كارزار كنند، و چون كارزار كردند بكشیدشان كه سزاى كافران چنین است‏



2) هم اینکه تمامی مفسرین به طرز محیرالعقولی میگن بین این آیه و مساله ارتداد و اعدام مرتد تناقضی وجود نداره !!

پاسخ
#13

http://sizor.com/flash/jesus.swf

فرودگاه ها بوسه های بیشتری از سالن عروسی به خود دیده اند و
دیوارهای بیمارستان بیشتر از عبادتگاه ها دعا شنیده اند!


پاسخ
#14

یه نفر نوشته: بله. دچار تناقصه. ولی نه اون تناقصی که شما میگید..
ببین هرکسی توی قبر خودش میخوابه. درسته؟ پس رفتارها و اعتقادهای من هیچ ربطی به تو نداره.
حالا اگر یه نفر دلش بخواهد که معتاد بشه. سیگار و حشیش و تریاک بکشه. به خودش صدمه میزنه. درسته؟ پس چرا همه جوامع دنیا جلوی این رفتار ناهنجار رو میگیرن؟!!!
چون اعتیاد یه نفر به مواد مخدر نه فقط خودش بلکه اطرافیانش رو هم درگیر میکنه.. برای همین مجازات برای اعتیاد و معتاد در نظر گرفته شده..
و به قول آقای خاتمی مجازات، تنبیه نیست!
در اسلام هم همینطوره. کسی به اجبار نمیتونه دیگران رو به اسلام و دین دعوت کنه.. و اگر گفته شده گردن کافران رو بزنید ، به راحتی به این جمله نرسیده..
اول به راه راست هدایتش کن
دوم صبر کن
سوم استقامت نشان بده - بازم دعوتش کن-
چهارم صبر کن
پنجم با دشمنانت بجنگ!
اگر نکشی، کشته می شوی..

پس کدوم تناقض ؟ مگه تناقضم مدل داره ؟

این ماله کشی های تکراری هم کارساز نیست . اول اینکه در همه جوامع مصرف مواد جرم نیست و البته مجازات هم نداره ، دوم قیاس شما مع الفارق و فاقد پشتوانه منطقی هست. من به دین شما باورمند نباشم ، حکم معتاد رو دارم ؟ منطق خنده دار تر از این هم میشه ؟ تازه خوبه الان یه کم دنیا متمدن شده و گرنه جنگ های مذهبی دنیا با تفکر امثال شما ایجاد میشد دیگه ...

آقای خاتمی هم اگر چیزی گفته ، کاملشو بگو نه سر و ته زدشو ... ازش پرسیدن چرا تو ایران همجنسگراها رو مجازات میکنید ؟ مردک متقلب به جای جواب دادن ، گفت اینجاد دانشگاهه باید حرف علمی بزنیم ... مجازات ، خشونت نیست ... پس این استدلال شما به نقل از خاتمی مکار هم راه به جایی نمیبره !!

اسلام اجبار نمیکنه ، اما به قول عبید زاکانی اسلام دینی هست که وقتی واردش بشی سر آلتتو میبرن ، وقتی بخوای خارج شی سر خودت رو ...

تازه ما حق انتخاب هم نداریم و عملا محیط رو جوری سازماندهی کردن که راهی جز اسلام نداشته باشی...

شما بفرمایید چرا اسلام خودش رو حق میدونه و منکرینش رو نا حق و مجوز داده برای کشتن اونها ؟ هیچ نیازی هم به این نیست اونها دست به شمشیر برده باشن ، حکم مرتد مرگه در هر حالتی ...
پاسخ
#15

و در راه خدا با كسانى كه با شما مى‏جنگند بجنگید ولى از اندازه درنگذرید زیرا خداوند تجاوزكاران را دوست نمى‏دارد(۱۹۰)

و هر كجا بر ایشان دست‏یافتید آنان را بكشید و همان گونه كه شما را بیرون راندند آنان را بیرون برانید [چرا كه] فتنه [=شرك] از قتل بدتر است [با این همه] در كنار مسجد الحرام با آنان جنگ مكنید مگر آنكه با شما در آن جا به جنگ درآیند پس اگر با شما جنگیدند آنان را بكشید كه كیفر كافران چنین است

(۱۹۱)

اگر بازایستادند البته خدا آمرزنده مهربان است (۱۹۲)

با آنان بجنگید تا دیگر فتنه‏اى نباشد و دین مخصوص خدا شود پس اگر دست برداشتند تجاوز جز بر ستمكاران روا نیست (۱۹۳)




این ماه حرام در برابر آن ماه حرام است و [هتك] حرمتها قصاص دارد پس هر كس بر شما تعدى كرد همان گونه كه بر شما تعدى كرده بر او تعدى كنید و از خدا پروا بدارید و بدانید كه خدا با تقواپیشگان است
(۱۹۴)



نکته: من مرجع تقلید اسلام و طرفدار اسلام نیستم. فقط نظرمو در این مورد میدهم.
اینجا بحث در مورد اینه که اگر اونا فتنه کردن و جنگیدند شما هم بجنگید و امانشان ندهید!
حالا چرا پیامبر اسلام چنین حرفی زده؟!
چون مسلمانان از محمد میپرسیدند در ماه حرام که نمیشود جنگید. حرام است.. بد است.. چکار کنیم؟!
که چنین جمله ای نازل میشه و بهشون میگه چکار کنید

فرودگاه ها بوسه های بیشتری از سالن عروسی به خود دیده اند و
دیوارهای بیمارستان بیشتر از عبادتگاه ها دعا شنیده اند!


پاسخ
#16

یه نفر نوشته: حتی توی زندگی شخصیتون هم همینجوره.. با دیدن یک عکس کودک گدا ناراحت میشید و دلتون میخواست که بهش کمک کنید. ولی در عمل توی خیابان حتی نگاهتون رو از گداها دور میکنید..
پس میشه ما هر نگاهی داشته باشیم و در عمل دست به هر کار دیگری بزنیم.
در اینصورت چه نیازی به دین یا ایدئولوژی هست؟
یه نفر نوشته: درضمن لا اکراه فی دین در سوره بقره هست که این سوره مدنی هست. یعنی در مدینه نوشته شده
بقره بخشیش مربوط به زمانیه که محمد رو از مکه بیرون کرده بودند و هنوز محمد قدرت در دست نداشت. آیه ها هم بعدن قاطی پاطی جمع آوری شدند.

[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]
خردگرایی و ایمان ستیزی
پاسخ
#17

Anarchy نوشته: پس کدوم تناقض ؟ مگه تناقضم مدل داره ؟

این ماله کشی های تکراری هم کارساز نیست . اول اینکه در همه جوامع مصرف مواد جرم نیست و البته مجازات هم نداره ، دوم قیاس شما مع الفارق و فاقد پشتوانه منطقی هست. من به دین شما باورمند نباشم ، حکم معتاد رو دارم ؟ منطق خنده دار تر از این هم میشه ؟ تازه خوبه الان یه کم دنیا متمدن شده و گرنه جنگ های مذهبی دنیا با تفکر امثال شما ایجاد میشد دیگه ...

بله. تناقض مدل داره. زیاددددددددددد

من نگفتم اگر دین من رو قبول نداشته باشی، حکم معتاد رو داری! (( تازه از خدات باشه حکم معتاد داشته باشی :-) معتاد مجرم نیست. بیمار است! ))

ببین آنارشی جان، خوبه که خودت اینو میدونی که متاسفانه عملا محیط رو جوری ساخته اند که راهی جز اسلام نداشته باشی..

فرودگاه ها بوسه های بیشتری از سالن عروسی به خود دیده اند و
دیوارهای بیمارستان بیشتر از عبادتگاه ها دعا شنیده اند!


پاسخ
#18

kourosh_bikhoda نوشته: پس میشه ما هر نگاهی داشته باشیم و در عمل دست به هر کار دیگری بزنیم.
در اینصورت چه نیازی به دین یا ایدئولوژی هست؟
متاسفانه چه بخواهی و نخواهی، همینجوره.. نیازی به دین نیست. وجدان آدمی بهترین دینه

فرودگاه ها بوسه های بیشتری از سالن عروسی به خود دیده اند و
دیوارهای بیمارستان بیشتر از عبادتگاه ها دعا شنیده اند!


پاسخ
#19

یه نفر نوشته: نکته: من مرجع تقلید اسلام و طرفدار اسلام نیستم. فقط نظرمو در این مورد میدهم.
اینجا بحث در مورد اینه که اگر اونا فتنه کردن و جنگیدند شما هم بجنگید و امانشان ندهید!
حالا چرا پیامبر اسلام چنین حرفی زده؟!
چون مسلمانان از محمد میپرسیدند در ماه حرام که نمیشود جنگید. حرام است.. بد است.. چکار کنیم؟!
که چنین جمله ای نازل میشه و بهشون میگه چکار کنید

نکته اینه که شما خودتم نمیدونی نظرت چیه ... طرفدار اسلام نیستی ، اما طرفدار اسلام هم هستی E415 !!

من این آیه رو آوردم چون گفتی تو سوره بقره مثلا حرف از لا اکراه زده ، خواستم بگم اونجا چیزای دیگه هم گفته ... ضمن اینکه نظر هر مفسری رو که بخونی میگن بین اون لا اکراه و اعدام مرتد ، تناقضی وجود نداره !!

ضمنا گفتم که ساختار قرآن کاملا نا منظم و غیر قابل اتکا هست و تاریخ اسلام و عمل محمد و اعوان و انصارش جلوی چشم ما هست که خیلی از متن قرآن گویا تره ...

نقل قول:تاریخ نگاران اسلامی، در صدر اسلام، اسم تعدادی از مرتدها را آورده اند. آنگونه که از متون تاریخی به دست می آید پس از فتح مکه، محمد دستور اعدام 4 مرتد را صادر کرد : عبدالله بن خطل، عبدالله بن سعد بن ابی سرح، مقیس بن صبابه یا حبابه، ساره.[SUP][۵][/SUP]

نقل قول:حكم مرتد در روایات: 1- در فروع كافی، ج 6، ص 174، روایت 1، وسائل الشیعه، ج 28، ص 324 آمده است، عمار ساباطی گوید: از امام صادق - علیه السلام- شنیدم كه فرمود: هركس از مسلمانان از اسلام برگردد(مرتد شود) وپیامبری حضرت محمد-صلی الله علیه و سلم- را انكار كند وبه او نسبت دروغ دهد، برای هركسی كه می‌شنود خون او مباح است وزنش برای همیشه از او جدا می‌شود ومالش بین ورثه تقسیم می‌شود وزنش عده وفات می‌گیرد.
2- در فروع كافی، ج 7، ص 257، روایت 10، استبصار، ج 4، ص 245، روایت 8 آمده است، علی بن جعفر گوید: از موسی بن جعفر-علیه السلام- در مورد مسلمانی كه مسیحی می‌شود سؤال كردم؛ فرمود: كشته می‌شود وتوبه داده نمی‌شود. سؤال كردم شخصی كه مسیحی بوده وبعد اسلام آورده وبعد از اسلام برگشته (مرتد شده) فرمود: توبه داده می‌شود اگر قبول كرد (رها می‌شود) واگر قبول نكرد كشته می‌شود.
3- در من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 152، روایت 3552 آمده است: حضرت علی- علیه السلام- فرمود: هركس از مسلمانان به فطرت به دنیا آمده وبعد مرتد شود من گردن او را می‌زنم، وهركس بر فطرت تولد نیافته او را توبه می‌دهم اگر توبه كرد (رها می‌شود) واگر نپذیرفت گردن او را می‌زنم. 4- در من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 150، روایت 3549 آمده است: حضرت علی- علیه السلام- فرمود: زن اگر از اسلام برگردد ومرتد شود كشته نمی‌شود؛ ولی حبس ابد دارد.
اعدام مرتد در زمان پیامبر اكرم- صلی الله علیه و سلم- وائمه علیهم السلام
1. در فتح مكه پیامبر از خونریزی خودداری كردند، اما در عین حال كسانی را نام برد ومسلمانان را امر فرمود كه هر یك از آنان را هر كجا بیابند بكشند. این افراد عبارتند از: 1- عبدالله بن سعد ابی سرح، كه قبلا اسلام آورد وسپس مرتد ومشرك شده ونزد قریش بازگشت. بعد از فتح مكه عثمان بن عفّان (خلیفه سوم) كه برادر رضاعی او بود او را پنهان كرد و پس از آنكه آرامش برقرار شد او را نزد رسول خدا آورد وامان خواست پیامبر خاموش ماند تا شاید كسی از مسلمانان او را گردن بزند. اما كسی به این فكر نیفتاد وپیامبر او را امان داد. 2- عبدالله بن خطل ادرمی كه قبلا اسلام آورده بود مرتد شد وبه مكه گریخت در فتح مكه او را در حالی كه پرده كعبه را گرفته بود در آوردند وكشتند. 3و4- فرتنا وقریبه دو كنیز آوازخوان ابن حظل كه اشعار مشتمل بر هجو (ناسزاگویی) رسول خدا آوازخوانی می‌كردند، قریبه روز فتح مكه كشته شد وفرتنا اسلام آورد. 5- قیس بن صبابه لیثی كه وارد مدینه شد واسلام آورد وسپس مرتد شد و گریخت و در روز فتح مكه كشته شد. [4]
در زمان ائمه علیهم السلام نیز نمونه‌هایی بسیاری بوده است. یك نمونه آن جنگ حضرت علی - علیه السلام- با خوارج است، خوارج از دین خارج شده وبه آن حضرت نسبت گناه وكفر دادند حضرت با آنها جنگید واكثر آنها را كشت. نمونه دیگر كشته شدن متوكل عباسی است به دست فرزندش معتصم به خاطر جسارتی كه به حضرت علی كرده بود. [5]
پاسخ
#20

یه نفر نوشته: بله. تناقض مدل داره. زیاددددددددددد

من نگفتم اگر دین من رو قبول نداشته باشی، حکم معتاد رو داری! (( تازه از خدات باشه حکم معتاد داشته باشی :-) معتاد مجرم نیست. بیمار است! ))

ببین آنارشی جان، خوبه که خودت اینو میدونی که متاسفانه عملا محیط رو جوری ساخته اند که راهی جز اسلام نداشته باشی..


خب مثالت دقیقا همین بود ... میگی جلوگیری از کفر به زعم دین اسلام مثل همون جلوگیری از اعتیاد هست ... خب این حرف نادرسته کلا !!

بله محیط رو این جوری ساختن ، اما وقتی مطمئن شدیم که راه نادرستی رو رفتیم ، چه دلیلی داره کورکورانه ادامش بدیم ؟
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
آخرین ارسال توسط solo
06-07-2016, 10:52 AM

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 3 مهمان