نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فرهنگ ترافیک و رانندگی در ایران
#71

iranbanoo نوشته: سخت گیری زمانی معنا میدهد که همه چیز شسته و رفته تحویل مردم داده شود بعد انتظار رعایت قانون هم میتوان داشت.
ضمن اینکه شما از فرد میگویید ولی وقتی اکثریت دچار چنین مشکلاتی هستند نشان از خاطی بودن همه ندارد بلکه
نشان از این هست که قوانین و ساختار به در عمه ی صاحب مملکت میخورد.

وقتی همه این طوری هستند نشان از فرهنگ در پیتی دارد و بس!
همین جماعت در اروپا که از اول قوانین رو درست و حسابی بهشون یاد دادند و صد بار ازشون امتحان گرفتند تا قبول شدند هم همین طوری هستند .


iranbanoo نوشته: فکر کنم وقتی از ایران خارج شدید خیلی کوچک بودید.
تنها این خروجی که به آن خیابان منتهی نمیشود.ممکن است هم زمان دو یا سه خیابان دیگر هم وارد خیابان مذکور شوند.تصورکنید که ماشینهای پارک شده مغازه هایی که ماشین و کامیون جلوی درشان نگه میدارند و ....
مسئول این بل بشو فقط دولت است و بس.مردم وقت اضافی ندارند برای حماقت دولت ادای بچه های خوب را در بیاورند.

چه ربطی داره ؟
شما اصلن نگرفتی من چی گفتم !
وقتی به خط ممتد میرسی آسمان هم به زمین بیاید نباید ازش رد بشید .
اگر کسی این مدل توجیهات رو اینجا بکنه میبرند ازش Idiot Test میگیرند!!!

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#72

sonixax نوشته: وقتی همه این طوری هستند نشان از فرهنگ در پیتی دارد و بس!
همین جماعت در اروپا که از اول قوانین رو درست و حسابی بهشون یاد دادند و صد بار ازشون امتحان گرفتند تا قبول شدند هم همین طوری هستند .
بله خوب آخه فرهنگ یه چیز وراثتیه:))
کلا هر کس تو ایران بدنیا بیاد بی فرهنگ بدنیا میاد .هرکیم خارجکی باشه با فرهنگه!!
حالا همین شمایی که انقدر چسی فرهنگی میاید تو ایران تشریف بیارید بشینید پشت فرمون ویراژدادنتون دیدن داره



sonixax نوشته: چه ربطی داره ؟
شما اصلن نگرفتی من چی گفتم !
وقتی به خط ممتد میرسی آسمان هم به زمین بیاید نباید ازش رد بشید .
اگر کسی این مدل توجیهات رو اینجا بکنه میبرند ازش Idiot Test میگیرند!!!
شما یک لحظه تصور کنید بل بشویی که خدمتتون توصیف کردم بعد خودتون بگید که این حجم ترافیک چند ساعته از اتوبان خلاص میشه و میرسه به خروجی؟
من نمیگم دور زدن قوانین کار درستیه ولی این به خاطر بیفرهنگی مردم نیست.
کلا فکر نکنم ایران یک دهه از تجربه ی این حجم ماشین و اتومبیلی که شاهدیم رو تجربه میکنه.
مسلما اون سیاستی که پراید رو مثل پشگل میده بیرون باید به فکر وضع قانون و این دست مشکلات هم باشه.
واقعا درکش سخت نیست.مردم به تنهایی و به خودی خود نمیتونن قوانین رو بهبود ببخشن.
فلش مبارک رو به سمت دولت بگیرید پلیز:)

شراب اولی تر ...
پاسخ
#73

البته برخی موارد هست نه با گذشت زمان عادی می شود نه با تجربه
آن هم مقصر دانستن زن در تمامی تصادفات رانندگی ست
هفته ی گذشته احمقی با سرعت از کوچه بیرون آمد و ماشین را درب و داغون کرد
مردمی که جمع شدن به من گفتن _خانم تو ترمز میگرفتی :ا

هنگامی که کسی آگاهانه افکار تو را نمی فهمد
خودت را برای توجیه خسته نکن . . .
پاسخ
#74

mosafer نوشته: البته برخی موارد هست نه با گذشت زمان عادی می شود نه با تجربه
آن هم مقصر دانستن زن در تمامی تصادفات رانندگی ست
هفته ی گذشته احمقی با سرعت از کوچه بیرون آمد و ماشین را درب و داغون کرد
مردمی که جمع شدن به من گفتن _خانم تو ترمز میگرفتی :ا
این تقصیر را به گردن زن بودن و مرد بودن و فرهنگ و .... انداختن همگی توجیه است.
کلا بین مردم این مسئله را جا انداخته اند که هر مشکلی وجود دارد از وجود خودشان است و نه وجود قوانین و دولت و حکومتی که بر سرشان گمارده شده.
مطمئنا اگر برای همان احمقی که با سرعت و خوشحال از فرعی بیرون می آید یک قانون درست درمان وضع شود
دیگر به دست فرمان و زن بودن و.... توجهی نمیشود.

شراب اولی تر ...
پاسخ
#75

iranbanoo نوشته: این تقصیر را به گردن زن بودن و مرد بودن و فرهنگ و .... انداختن همگی توجیه است.
کلا بین مردم این مسئله را جا انداخته اند که هر مشکلی وجود دارد از وجود خودشان است و نه وجود قوانین و دولت و حکومتی که بر سرشان گمارده شده.
مطمئنا اگر برای همان احمقی که با سرعت و خوشحال از فرعی بیرون می آید یک قانون درست درمان وضع شود
دیگر به دست فرمان و زن بودن و.... توجهی نمیشود.
اتفاقا اصلا حال و روز خوبی نداشت،عمیقا غمگین بود
اون موقع دلم واسش سوخت...
و بی توجهیش باعث شد چند روزی درگیر شیم

هنگامی که کسی آگاهانه افکار تو را نمی فهمد
خودت را برای توجیه خسته نکن . . .
پاسخ
#76

iranbanoo نوشته: بله خوب آخه فرهنگ یه چیز وراثتیه:))
کلا هر کس تو ایران بدنیا بیاد بی فرهنگ بدنیا میاد .هرکیم خارجکی باشه با فرهنگه!!
حالا همین شمایی که انقدر چسی فرهنگی میاید تو ایران تشریف بیارید بشینید پشت فرمون ویراژدادنتون دیدن داره

شما حالت خوبه ؟
معلومه که شخص وقتی در یک فرهنگی زندگی میکنه تحت تاثیر اون قرار میگیره ! میگید این طوری نیست بفرمایید ثابت کنید .
در ضمن من توی ایران پشت فرمان نشسته ام و نمیشینم چونکه میدونم باید با چه گوساله هایی سر و کله بزنم! کسانی که هر چیزی رو بهانه میکنند که توحش در رانندگی رو توجیه کنند.

iranbanoo نوشته: شما یک لحظه تصور کنید بل بشویی که خدمتتون توصیف کردم بعد خودتون بگید که این حجم ترافیک چند ساعته از اتوبان خلاص میشه و میرسه به خروجی؟

شما بگو 100 ساعت! باز هم مجوز اون طوری رفتار کردن رو نمیده.

iranbanoo نوشته: من نمیگم دور زدن قوانین کار درستیه ولی این به خاطر بیفرهنگی مردم نیست.

دقیقن به خاطر بی فرهنگی مردمه هر چه قدر هم که مشکل وجود داشته باشه نباید قوانین رو دور زد.

iranbanoo نوشته: کلا فکر نکنم ایران یک دهه از تجربه ی این حجم ماشین و اتومبیلی که شاهدیم رو تجربه میکنه.

مساله نه حجم ماشینه و نه ساختار خراب! مساله فرهنگ خراب و خودخواهی ایرانی جماعته و بس.
در همین اروپا تقریبن همیشه همه اتوبانهایی که از نزدیک شهرها رد میشند ترافیکهای سنگین دارند طوری که برای یک مسیر یک کیلومتری ممکنه یک ساعت پشت ترافیک گیر کنید ولی هیچ کسی از این شامورتی بازی ها در نمیاره.
در ایران وضعیت فرهنگی در زمینه رانندگی به قدری خراب بود که یک مدتی کارتون و تبلیغ درست کرده بودند که جلوی بیمارستان بوق نزنید و راه آمبولانس رو باز کنید و ... سیا ساکتی که یادتون هست ؟!
همون هم تازه جواب نداد.

iranbanoo نوشته: مسلما اون سیاستی که پراید رو مثل پشگل میده بیرون باید به فکر وضع قانون و این دست مشکلات هم باشه.

تولید زیاد پراید ربطی به شهرداری نداره جانم! چرا همه چیز رو باید برای شما از پایه ای ترین چیز ها توضیح داد ؟

iranbanoo نوشته: واقعا درکش سخت نیست.مردم به تنهایی و به خودی خود نمیتونن قوانین رو بهبود ببخشن.
فلش مبارک رو به سمت دولت بگیرید پلیز:)

مردم همین قوانین نصفه نیمه و در پیتی رو رعایت بکنند به کل وضع عوض میشه! راه ندادن به آمبولانس و ویراژ دادن و عبور از خط ممتد و ... هیچ ربطی به دولت نداره به فرهنگ مردم ربط داره و بس.

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#77

sonixax نوشته: شما حالت خوبه ؟
معلومه که شخص وقتی در یک فرهنگی زندگی میکنه تحت تاثیر اون قرار میگیره ! میگید این طوری نیست بفرمایید ثابت کنید .
در ضمن من توی ایران پشت فرمان نشسته ام و نمیشینم چونکه میدونم باید با چه گوساله هایی سر و کله بزنم! کسانی که هر چیزی رو بهانه میکنند که توحش در رانندگی رو توجیه کنند.
فکر کنم باید از تعریف فرهنگ شروع کنیم چون اینطور که معلومه شما فرهنگو یه استخر میدونید که هر کی بپره توش فرهنگی میشه.
فرهنگ یه جامعه فقط به دست آدماش ساخته نمیشن که.این شرایط و موقعیت اون جامعه هست که فرهنگ افراد رو سمت و سو میده.مثل اینکه از یه روستایی بخوایم فرهنگ شهر نشینی رو از بر باشه .مسلما تا با شرایط و محیط شهر آشنایی پیدا نکنه نمی تونه با فرهنگش همسویی کنه.
رانندگی هم همینه.تا شرایط ایده آلی برای مجموعه راننده ها وجود نداشته باشه چه طور میشه ازشون فرهنگ ایده آلی رو انتظار داشت؟


sonixax نوشته: در ضمن من توی ایران پشت فرمان نشسته ام و نمیشینم چونکه میدونم باید با چه گوساله هایی سر و کله بزنم! کسانی که هر چیزی رو بهانه میکنند که توحش در رانندگی رو توجیه کنند.
آفرین همینو میخواستم ازتون بشنوم.اگر شما تو ایران تمایلی ندارین که دیگه پشت فرمون بشینین چون میدونید که این شرایط و قوانین و به تبعش مصرف کننده هاش با چیزی که شما در نظر دارید همخوانی ندارن.
ولی اگرم یک روزی شما مجبور بشین که تو ایران از ماشینتون استفاده کنید ناگزیر میشید که همون رویه ای رو پیش بگیرید که دیگرون پیش میگیرن

sonixax نوشته: شما بگو 100 ساعت! باز هم مجوز اون طوری رفتار کردن رو نمیده.
شما میخواید از جز به کل برسید ولی من برعکس میخوام یک کلیت رو براتون تفسیر کنم .
اگر هم بخوایم از جز به کل برسیم بازم بحث زیر ساختا پیش میاد.چون وقتی شرایط برای قانونی رفتار کردن افراد مهیا نیست چه طور میتونیم ازشون این انتظار رو داشته باشیم؟


sonixax نوشته: مساله نه حجم ماشینه و نه ساختار خراب! مساله فرهنگ خراب و خودخواهی ایرانی جماعته و بس.
در همین اروپا تقریبن همیشه همه اتوبانهایی که از نزدیک شهرها رد میشند ترافیکهای سنگین دارند طوری که برای یک مسیر یک کیلومتری ممکنه یک ساعت پشت ترافیک گیر کنید ولی هیچ کسی از این شامورتی بازی ها در نمیاره.
در ایران وضعیت فرهنگی در زمینه رانندگی به قدری خراب بود که یک مدتی کارتون و تبلیغ درست کرده بودند که جلوی بیمارستان بوق نزنید و راه آمبولانس رو باز کنید و ... سیا ساکتی که یادتون هست ؟!
همون هم تازه جواب نداد.
چون تو اروپا تک تک ارفاد میدونن که قانونی و ناظری هست که شرایط رو کنترل کنه.ولی تو ایران تحمل کردن این شرایط تنها خریدن رنج ترافیکه و وقت کشیه.چون هیچ مامور و پلیس درست درمونی وجود نداره که این حجم ترافیک و وضعیت بل بشو رو کنترل و سازمان دهی کنه.
البته جاهایی هم هست که پلیس داره خوب رفتار میکنه.محل کاره من کرجه و تقریبا هر دفعه که تو اتوبانهای کرج ترافیک سنگینی پیش میاد چون پلیس بزرگراهها خوب عمل میکنن میتونم به زرس قاطع بگم مردم هم طول این اتوبان طویل و عریضو مثل آدم طی میکنن.این نشون میده که مردم فرهنگشو دارن اگر سه شرایط درست بتونه پاسخگوی اونها باشه.


sonixax نوشته: تولید زیاد پراید ربطی به شهرداری نداره جانم! چرا همه چیز رو باید برای شما از پایه ای ترین چیز ها توضیح داد ؟
من از شهرداری یا ارگان خاصی حرف نزدم.گفتم یک سیاست کل.وقتی برای مردم تعیین میشه که مثلا با X میلیون صاحب ماشین بشن و اکثریت هم توان خریدشو دارن پس یک سیاست کلی هم باید شرایط استفادشو هندل کنه.



sonixax نوشته: مردم همین قوانین نصفه نیمه و در پیتی رو رعایت بکنند به کل وضع عوض میشه! راه ندادن به آمبولانس و ویراژ دادن و عبور از خط ممتد و ... هیچ ربطی به دولت نداره به فرهنگ مردم ربط داره و بس.
ادعای کذب؟
کجا مردم به آمبولانس راه نمیدن؟که چی بشه؟این از اون دست سیاه نمایی های الکیه.
قانون هم قانونه.نیمه و درپیتم نداریم.یه قانون و زیر ساخت درست نتیجه ی درست در بر داره.
قانون الکی و دوزاریم نتیجش میشه بل بشو.

شراب اولی تر ...
پاسخ
#78

iranbanoo نوشته: فکر کنم باید از تعریف فرهنگ شروع کنیم چون اینطور که معلومه شما فرهنگو یه استخر میدونید که هر کی بپره توش فرهنگی میشه.
فرهنگ یه جامعه فقط به دست آدماش ساخته نمیشن که.این شرایط و موقعیت اون جامعه هست که فرهنگ افراد رو سمت و سو میده.مثل اینکه از یه روستایی بخوایم فرهنگ شهر نشینی رو از بر باشه .مسلما تا با شرایط و محیط شهر آشنایی پیدا نکنه نمی تونه با فرهنگش همسویی کنه.
رانندگی هم همینه.تا شرایط ایده آلی برای مجموعه راننده ها وجود نداشته باشه چه طور میشه ازشون فرهنگ ایده آلی رو انتظار داشت؟

همان طور که گفتم اینها توجیه هستند! شرایط ایده آل یعنی چی ؟ میخواید پیست ماشین سواری بدیم دستتون ؟
شما یک سری چرندیات در مورد غرب شنیدید فکر میکنید اون ور خیلی داغونه!
نه خیر این طوری نیست خیابانهای اینجا به مراتب از خیابانهای ایران تنگ تره! و در بسیاری مناطق خیابان ،جاده و حتا اتوبان سطحی نا هموار و داغون داره حتا توی بزرگترین شهرها مثل پاریس و برلین ! ولی مردم هیچ کدوم اینها رو نمیکنند بهانه که بخواند انتخاب خروجی از لاین چهارم (از چپ) اون هم درست زمانی که همش 10 متر تا خروجی فاصله دارند رو توجیه کنند!!!

iranbanoo نوشته: آفرین همینو میخواستم ازتون بشنوم.اگر شما تو ایران تمایلی ندارین که دیگه پشت فرمون بشینین چون میدونید که این شرایط و قوانین و به تبعش مصرف کننده هاش با چیزی که شما در نظر دارید همخوانی ندارن.
ولی اگرم یک روزی شما مجبور بشین که تو ایران از ماشینتون استفاده کنید ناگزیر میشید که همون رویه ای رو پیش بگیرید که دیگرون پیش میگیرن

اتفاقن من اصلن با قوانین مشکلی ندارم :))) با رانندگانی که مثل گاو رانندگی میکنند و بعد زمین و زمان رو بهونه میکنند که توحش خودشون رو توجیه کنند کار دارم.

iranbanoo نوشته: شما میخواید از جز به کل برسید ولی من برعکس میخوام یک کلیت رو براتون تفسیر کنم .
اگر هم بخوایم از جز به کل برسیم بازم بحث زیر ساختا پیش میاد.چون وقتی شرایط برای قانونی رفتار کردن افراد مهیا نیست چه طور میتونیم ازشون این انتظار رو داشته باشیم؟

جدی جدی حالتون خوب نیست انگار! کدوم جزء به کل مادر جان ؟!
هی میگه شرایط محیا نیست! من گفتم همون افراد وقتی در شرایط محیا قرار میگیرند هم باز مثل الاغ رفتار میکنند . برای همینه که 90% کسانی که در ایران راننده بودند و اینجا گواهی نامه میگیرند به جای 2 سال اغلب 4 یا حتا 6 سال توی Probe Fahrt باقی میمونند و کلی هم جریمه میشند و پونکت منفی جمع میکنند!

iranbanoo نوشته: چون تو اروپا تک تک ارفاد میدونن که قانونی و ناظری هست که شرایط رو کنترل کنه.ولی تو ایران تحمل کردن این شرایط تنها خریدن رنج ترافیکه و وقت کشیه.چون هیچ مامور و پلیس درست درمونی وجود نداره که این حجم ترافیک و وضعیت بل بشو رو کنترل و سازمان دهی کنه.

حجم ترافیک تهران یک هزارم حجم ترافیک یک شهر کوچک مثل هانوفر هم نیست! پس باز هم بهانه صد من یک غاز!
در ضمن چون شما میدونید پلیسی در کار نیست باید خلاف کنید ؟!

iranbanoo نوشته: البته جاهایی هم هست که پلیس داره خوب رفتار میکنه.محل کاره من کرجه و تقریبا هر دفعه که تو اتوبانهای کرج ترافیک سنگینی پیش میاد چون پلیس بزرگراهها خوب عمل میکنن میتونم به زرس قاطع بگم مردم هم طول این اتوبان طویل و عریضو مثل آدم طی میکنن.این نشون میده که مردم فرهنگشو دارن اگر سه شرایط درست بتونه پاسخگوی اونها باشه.

فکر کنم شما مردم یک مشت گوسفند میبینید که تا چوپان (پلیس) بالای سرشون نباشه نمیتونند درست رفتار کنند!

iranbanoo نوشته: من از شهرداری یا ارگان خاصی حرف نزدم.گفتم یک سیاست کل.وقتی برای مردم تعیین میشه که مثلا با X میلیون صاحب ماشین بشن و اکثریت هم توان خریدشو دارن پس یک سیاست کلی هم باید شرایط استفادشو هندل کنه.

میزان قیمت خودرو و توان خرید مردم و حجم تولیدی کوچکترین ربطی به حکومت نداره جانم! وضعیت اتوبانها و خیابانها هم باز ربطی به حکومت نداره در بهترین حالت در مورد وضعیت خیابانها و جاده ها و ... راه سازی و شهرداری هستند که اتفاقن خیلی هم خوب دارند عمل میکنند.


iranbanoo نوشته: ادعای کذب؟
کجا مردم به آمبولانس راه نمیدن؟که چی بشه؟این از اون دست سیاه نمایی های الکیه.
قانون هم قانونه.نیمه و درپیتم نداریم.یه قانون و زیر ساخت درست نتیجه ی درست در بر داره.
قانون الکی و دوزاریم نتیجش میشه بل بشو.

پس این مجموعه به خاطر ادعای کذب و سیاه و نمایی و ... با بودجه های سرسام آور ساخته شدند ؟!

[ATTACH=CONFIG]3223[/ATTACH]

قانون هم داریم! اگر شما فکر میکنی قانون نداریم بیخود کردی رفتی آئین نامه امتحان دادی و گواهینامه گرفتی! (به فرض اینکه داشته باشی) همون طوری بدون گواهینامه رانندگی میکردی دیگه مگه نمیگی قانون نداریم ؟!


فایل‌های پیوست
.jpg 1312646506_sia.saketi.jpg اندازه 87.44 KB  تعداد دانلود: 87

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#79

sonixax نوشته: با رانندگانی که مثل گاو رانندگی میکنند و بعد زمین و زمان رو بهونه میکنند که توحش خودشون رو توجیه کنند کار دارم.
شما اکثر رانندگان ایرانی را گاو میبینید
هر چند نمیتوان نادیده گرفت رعایت نکردن قوانین را توسط عده ی زیادی، ولی بیشترین تخلفات رانندگی مختص موتور سواران ست ،گویا کلا قوانین برای آنها نیست

هنگامی که کسی آگاهانه افکار تو را نمی فهمد
خودت را برای توجیه خسته نکن . . .
پاسخ
#80

mosafer نوشته: شما اکثر رانندگان ایرانی را گاو میبینید
هر چند نمیتوان نادیده گرفت رعایت نکردن قوانین را توسط عده ی زیادی، ولی بیشترین تخلفات رانندگی مختص موتور سواران ست ،گویا کلا قوانین برای آنها نیست

خوب مگه موتور سوار راننده نیست ؟
از 100% کسانی که در ایران یک وسیله نقلیه رو میرونند 90% قوانین رو رعایت نمیکنند و مدام هم نق میزنند و وقتی میگی چرا زمین و زمان رو بهونه میکنند! بعد همینها یکی که قوانین رو رعایت میکنه مسخره میکنند میگند گاگوله!!!!

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 3 مهمان