10-06-2013, 09:30 PM
iranbanoo نوشته: بابا چه حرفیه آخه!
به هر حال تو این یه سال که هر کسی هر جور که دوست داره که رانندگی نمیکنه که!توافق بین المللی بر مبنای علائم و قوانین بین المللیه.
همون تابلوی حق تقدم زرد رنگی رو هم که گذاشتی توی علائم راهنمایی رانندگی ایران موجوده...
علائم رانندگیم معمولا یکسری پیامای مشترک دارن.مثل بازدارنده ها و هشدار دهنده ها و.....اینا همشون یک چیز رو به راننده میگن.حالا این راننده تو خیابونای تهران باشه یا بورکینافاسو.همه یه معنایی براش داره....
یکسری علائم فرعی هستن که ممکنه برحسب شرایط هر کشوری متفاوت باشه.
به هر حال علائم و قوانین اصلی هستن که بین همه مشترکه و میشه گواهینامه رو بین المللی کرد.
بله دیدم که برخی علایم به تازگی اضافه شده اند ! که تا همین چند سال پیش اصلن نبودند ! با همه اینها هنوز هم بسیاری از علایم برای ایرانیان نا شناخته هستش . مثل این :
[ATTACH=CONFIG]2588[/ATTACH]
که در قوانین ایران آماده تقاطع اصلی و فرعی !!!! ولی اصل ماجرا که در بقیه دنیا اجرا میشود حق تقدم تنها و تنها در اولین تقاطع است .
یا اینها که اصلن موجود نیستند :
[ATTACH=CONFIG]2589[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2590[/ATTACH]
فهرست کاملش را بالاتر داده ام میتوانید خودتان ببینید .
من همین الان میتونم از شما سوالهایی بپرسم که در رانندگی در اروپا دانستنشون بایسته و الزامیه و فکر میکنم که شما نمیتونید جواب بدید !
به طور مثال : اگر شما به اتوبوسی که فلاشرش روشن است نزدیک شوید باید چه بکنید ؟!
iranbanoo نوشته: مساحت کشور رو آوردی؟:))
با کویر و دریا؟:))
باید کلان شهرها رو در نظر بگیریم.
برلین مساحتش 890
تهران مساحتش:603
تراکم جمعیت برلین:3800
تراکم جمعیت تهران:10555
جمعیت برلین:3400
جمعیت تهران:8200
اینکه تهران تراکم جمعیتش با توجه به مساحت کمترش بیشتره خودش یکی از گند های جامعه ماست !
و البته و در عین حال در همین تراکم زیاد چند% ماشین دارند ؟! در برلین تقریبن 100% جمعیت (بالای 18 سال) ماشین داره . در تهران چه ؟! اصلن چند % جامعه ایرانی توانایی خرید ماشین دارند ؟!
در مرحله دوم شما فراموش میکنید که دارید در مورد آلمان صحبت میکنید ! بزرگترین تولید کننده خودروی جهان !!!! چند تا ماشین توی آلمان راه میره چند تا توی ایران !؟
طبق آمار رسمی حدود 14 میلیون خودرو در کل ایران تردد میکنند (منبع) ، این شمار برای آلمان 51 میلیون خودرو هست (منبع) .
5 سال پیش حدود 2 میلیون 600 هزار خودرو در برلین در حال تردد بودند (منبع) و این فقط مربوط به PKW* ها میشه و نه **LKW ها در صورتی که در همان زمان این تعداد (هم برای PKW و هم برای LKW) در تهران به این میزان نبود (منبع) ! و همان 5 سال پیش تهران کماکان مشکل ترافیک داشت ولی برلین نداشت .
در ضمن آمار مساحتتون در مورد برلین و تهران اشتباه بود که تصحیح میکنم :
برلین : 891.85 km[SUP]2[/SUP]
تهران : 730 km[SUP]2
[/SUP]
حالا اینکه طرف میخواد بره سر کوچه سبزی بخره با ماشینش میره تقصیر دولت نیست ! فرهنگ در پیتی هستش .
iranbanoo نوشته: بعدم فکر نمیکنم خیابونای برلین مثل خیابونای جمهوری و امام حسین و فیطریه باشه که به زور یه ماشینم رد نمیشه:)
براتون پیشتر گفتم که خیابانهای آلمان به طور کلی از خیابانهای تهران تنگ تر هستند ! لطفن مطالب رو درست بخونید . دلیل این امر اصرار دولت آلمان بر حفظ بافت قدیمی و تاریخی شهرهاش هستش .
[ATTACH=CONFIG]2591[/ATTACH]
iranbanoo نوشته: بی سرو تهی خیابونای تهرانم که دیگه مزید بر علت...
دلیل بی سر و تهی قوانین درپیتی هستش که وضع شده که بالاتر هم در باره اش گفتم .
راستی اگر بخواهیم کویر های ایران را از مساحتش کم کنیم باز هم بزرگتر از آلمان است :e405:
---------------------------------------------------------------
*PKW = Personen Kraft Wagen = اتومبیل حمل افراد
** LKW = Last Kraft Wagen = اتوموبیل حمل بار (مثل کامیون)
اینها رو باید سرهم نوشت یعنی این طوری (Personenkraftwagen و Lastkraftwagen) ، من جدا جدا نوشتم که بتونید بخونید .
خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری