03-09-2013, 01:20 PM
03-09-2013, 01:21 PM
من چند وقت پیش یک خبری دیدم یک حیوانی (بزرگتر از اینها) کرده بودند در بسته شفاف و نشانگر ضربان قلب و اینها هم داشت بعنوان اساب بازی بچه
نمیدانم تا چه اندازه خبرش درست بود البته
نمیدانم تا چه اندازه خبرش درست بود البته
03-09-2013, 01:23 PM
yasy نوشته: دوستان نظرتان در مورد آزمایشات علمی روی حیوانات چیست؟
بیشتر این حیوانات چه اون تستی كه روشون انجام میشه موفقیت آمیز باشه یا نباشه محكوم به مرگ هستند
این یکی را کاری نمیشود کرد, میشود؟
برای پیشبرد دانش نیاز به این "قربانی کردن" جانوران میرود, مگر تا زمانیکه یک آستانهای از فندآوری را بگذرانیم که دیگر نیاز نباشد.
03-09-2013, 01:25 PM
yasy نوشته: دوستان نظرتان در مورد آزمایشات علمی روی حیوانات چیست؟
بیشتر این حیوانات چه اون تستی كه روشون انجام میشه موفقیت آمیز باشه یا نباشه محكوم به مرگ هستند
یکسره موجه و بجاست. حتی اگر هزار هزار حیوان مرده به نجات جان یک انسان بیانجامد سود به زیان چربیده.
03-09-2013, 01:29 PM
Ouroboros نوشته: یکسره موجه و بجاست. حتی اگر هزار هزار حیوان مرده به نجات جان یک انسان بیانجامد سود به زیان چربیده.میتوانم دلیلتان را جویا شوم؟
03-09-2013, 01:32 PM
Dariush نوشته: میتوانم دلیلتان را جویا شوم؟
اینکه من انسان هستم و گونهی خودم برایم مهمتر است. سرتاسر حیات وحش و طبیعت و هستی و کائنات را نیز تنها در صورتی دارای موضوعیت میدانم که در ارتباط با انسان معنا پیدا بکنند. جان یک انسان برای من برابر است با تمام باقی جهان زنده.
03-09-2013, 01:33 PM
این آزمایشات باید بهینه بشوند که حیوانات کمترین درد را متحمل شوند،ولی بنگر منهم اخلاقیست
03-09-2013, 02:02 PM
یا یك كاری درست است یا اشتباه اگه حمایت از حقوق حیوانات میگوید درد و رنج به یك حیوان كار پسندیده ای نیست و آن را محكوم میكند نمیشود تبصره آورد كه اگر این درد و رنج در جهت پیشرفت علمی است كه سودی به حال آن حیوان یا دیگر حیوانات ندارد خوب است و اگر این درد و رنج برای چیز دیگریست اشتباه.
بالاخره حق آزادی و زندگی از این حیوانات گرفته میشود در كنار آن كلی هم درد و رنج به آن ها تحمیل میشود
از بیماری های كوچك بگیرید تا سرطان های گوناگون
بسیاری از این حیوانات هم در دانشگاه ها ی علوم پزشكی و بیولوژی كشته و تشریح میشوند...برای این كار هم از حیوانات مرده استفاده نمیشود آن ها را بیهوش میكنند كه ضربان قلب یا حركات دیگر دستگاه های درونی دیده شود بارها دیدم كه حین تشریح به هوش آمدند!
فكر میكنم باید قوانین سخت گیرانه ای برای تحقیقات روی حیوانات در نظر گرفته شود كه این تفكر كلیشه ای در جهت پیشرفت علم، اجازه ی چنین سو استفاده هایی ندهد
بالاخره حق آزادی و زندگی از این حیوانات گرفته میشود در كنار آن كلی هم درد و رنج به آن ها تحمیل میشود
از بیماری های كوچك بگیرید تا سرطان های گوناگون
بسیاری از این حیوانات هم در دانشگاه ها ی علوم پزشكی و بیولوژی كشته و تشریح میشوند...برای این كار هم از حیوانات مرده استفاده نمیشود آن ها را بیهوش میكنند كه ضربان قلب یا حركات دیگر دستگاه های درونی دیده شود بارها دیدم كه حین تشریح به هوش آمدند!
فكر میكنم باید قوانین سخت گیرانه ای برای تحقیقات روی حیوانات در نظر گرفته شود كه این تفكر كلیشه ای در جهت پیشرفت علم، اجازه ی چنین سو استفاده هایی ندهد
03-09-2013, 02:11 PM
yasy نوشته: یا یك كاری درست است یا اشتباه اگه حمایت از حقوق حیوانات میگوید درد و رنج به یك حیوان كار پسندیده ای نیست و آن را محكوم میكند نمیشود تبصره آورد كه اگر این درد و رنج در جهت پیشرفت علمی است كه سودی به حال آن حیوان یا دیگر حیوانات ندارد خوب است و اگر این درد و رنج برای چیز دیگریست اشتباه.
بالاخره حق آزادی و زندگی از این حیوانات گرفته میشود در كنار آن كلی هم درد و رنج به آن ها تحمیل میشود
از بیماری های كوچك بگیرید تا سرطان های گوناگون
بسیاری از این حیوانات هم در دانشگاه ها ی علوم پزشكی و بیولوژی كشته و تشریح میشوند...برای این كار هم از حیوانات مرده استفاده نمیشود آن ها را بیهوش میكنند كه ضربان قلب یا حركات دیگر دستگاه های درونی دیده شود بارها دیدم كه حین تشریح به هوش آمدند!
فكر میكنم باید قوانین سخت گیرانه ای برای تحقیقات روی حیوانات در نظر گرفته شود كه این تفكر كلیشه ای در جهت پیشرفت علم، اجازه ی چنین سو استفاده هایی ندهد
بجایش آدمها از درد و رنج همین چنگار (سرطان) بمیرند؟
03-09-2013, 02:32 PM
Ouroboros نوشته: اینکه من انسان هستم و گونهی خودم برایم مهمتر است. سرتاسر حیات وحش و طبیعت و هستی و کائنات را نیز تنها در صورتی دارای موضوعیت میدانم که در ارتباط با انسان معنا پیدا بکنند. جان یک انسان برای من برابر است با تمام باقی جهان زنده.نگاه کردن از چشم «گونه خود» که نمیتواند دلیلی برای سخنتان باشد. برایم شگفتآور است که برای گونهی انسان صرفا به جهت بهرهمندی از آگاهی و هوش ، سهمی بیشتر یا تام از جهان قائل میشوید.حتی اگر از همین نگاه شما هم بنگریم، اینکه انسانها شانس یافتند تا امروز بقا یابند، بخشی از آن به پشتوانه دیگر گونهها است.
حال اجازه دهید قدری در نگاه شما پیشروی کنیم.اگر گونهای هوشمندتر از گونهی انسان به جهان مسلط شود میپذیرید با همین دید شما به انسانها بنگرد؟ و باز هم اگر پیش برویم، باید قبول کنیم که گروهی از انسانهای آگاهتر حق دارند دیگر گروهها را آنطور که میخواهند ببیند . اشکالی ندارد مثلا برای بقای یک ابرانسان(از نظر هوش و نبوغ یا هر ملاک دیگر) ، کالبد چند انسان را متلاشی کنیم؟