دفترچه

نسخه‌ی کامل: حقوق حیوانات
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
بعدم کافر جان تو گیاهخواری باش عزیزم. کار خوبی میکنی. ولی اینکه فکر کنی دیگران خیلی بد هستن که گیاهخوار نیستن و طرز فکر تو رو ندارن یه کم دیکتاتورمنشانه به نظر میرسه. :D
اتفاقا الان داشت ماهواره King Kong نشون میداد نگاه میکردم E00e
میمونها را حداقل باید هواشان را داشته باشیم گناه دارند !!
اما جدا از اینها دشواری های اخلاقی خوب خودشان را در اینجا نشان میدهند.واقعیت اینست که ما یکمقدار زیادی خودخواه هستیم که لزوما بد هم نیست،ولی رفتار ما با بسیاری حیوانات مثلا آنچنان سود دوطرفه ندارد و اینجا هست که یکمقداری حسابگری مورد عشق من یکی ایرور میدهد.
sonixax نوشته: من یک بار داشتم یک مستند از کشتارگاه های آلمان رو میدیدم - خوکه از یه دالانی میومد تو بعد با یه تیر میزدن توی سرش و درجا و بدون درد میمرد . بقیه کارها رو هم ماشین انجام میداد از پوست کندن و تکه تکه کردن تا بسته بندی !

اگر بساط ذبح اسلامی را کنار بگذاریم با روشی مثل این یا شوک الکتریکی خیلی شدید به مغز مشکل احساس درد هم حل میشود .
بدبختی اینه که دامداری و پرورش گاو بیشتر در کشورهایی مثل برزیل انجام میشه که شرایط افتضاح هست.واقعیت عملی و اخلاقی یا ناخلاقی اینست که ما حاضر نیستیم چنین رفتاری با خودمان در شرایط مشابه بشود حتی در همان بهترین شیوه دامداری
Ouroboros نوشته: نه دیگر، شما گفتید تفاوت میان هویج و گوسفند چیست، منهم گفتم تفاوت اصلی در اینست که هویج سیستم عصبی ندارد و نمی‌تواند درد را به مفهومی که ما می‌شناسیم تجربه بکند، گوسفند اما، سیستمی بسیار شبیه خود ما(در قیاس با هویج)دارد و احتمال آنکه بتواند درد را حس بکند تقریبا بی‌گفتگوست.

خب پس نباید سوالی میپرسیدی امیرجان...گیاهان هم سیستم عصبی در جای خودش دارن!!! پس به نظر میرسه دلسوزی ما برای حیوانات و تفاوت قائل شدنشون با از بین بردن یک گیاه بیشتر دل نگرانی خود ما هست تا ناراحتی از سرنوشت حیوان مورد نظر...یعنی اگر موجودی هم تراز ما یا کمی پایین تر باشد و از بین برود ایراد دارد اما اگر در تراز حیلی پایین تر باشد گرفتن حیاتش ایرادی ندارد؟
همینطور که مهربد گفت یک آستانه در مورد شعور وجود دارد و بطور خاص تجربه درد که اینجا مساله اصلیست،بین سنگ و وهویج و خرگوش تفاوت است.حالا ممکن است این مرز گنگ باشد در نظر ما ولی این به این معنی نیست که وجود ندارد،این اشتباه را حتی برتراند راسل هم مرتکب شده.
sonixax نوشته: نرسیدن موا غذایی اولیه به بدن برابر است با بیماری و در نهایت مرگ . شما اسم این رو چه طور میذارید شکم پرستی بسی جای سوال است !!!! نتیجتن ریخت و قیافه تمام گیاهخواران راستین پس از مدتی مثل صادق هدایت میشود !!!!
من ترجیح میدم بمیرم تا اینکه بخوام موجبات قتل عام موجودات ضعیف تر از خودم را فراهم کنم ( هتا یک حیوان)

این هم شکم پرستی هست ، چون انسان با خوردن میوه هم زنده خواهد ماند و برای این تنوع طلبی و زیاده خواهی واژه ی مناسب تری پیدا نکردم .در ضمن صادق هدایت یکی از خوش تیپ ترین و زیباترین انسان هایی هست که تا به حال دیدم
shirin نوشته: بعدم کافر جان تو گیاهخواری باش عزیزم. کار خوبی میکنی. ولی اینکه فکر کنی دیگران خیلی بد هستن که گیاهخوار نیستن و طرز فکر تو رو ندارن یه کم دیکتاتورمنشانه به نظر میرسه. :D
من در این مورد به هیچ وجه قصد تحمیل عقیده ام رو ندارم و روی کسی هم شمشیر نکشیدم که یا گیاهخوار بشو یا می کشمت !! هدف فقط آگاهی رسانی بود و بس !
حیوان یک قلب دارد که احساس می​کند، مانند تو. حیوان لذّت و رنج دارد، مانند تو. حیوان میل به زندگی دارد، مانند تو. حیوان حق زندگی دارد، مانند تو.

(پتر روزگر - نویسندۀ اتریشی)

shirin نوشته: خیر سرمون آدمیم عقل داریم. از عقلمون استفاده کردیم که بتونیم راحتتر زندگی کنیم. حالا بریم مثل شیر و ببر و انسانهای نخستین بیفتیم دنبال شکار. کافر آخه این چه حرفی بود که زدی؟
از خودم که نگفتم ، نقل قولی بود از جناب صادق هدایت

اگر ھمه مردم وادار می‌شدند حیواناتی را که می‌خورند با دست خودشان بکشند بیشتر آنان از گوشت خواری دست می‌کشیدند

فواید گیاهخواری
کافر نوشته: در ضمن صادق هدایت یکی از خوش تیپ ترین و زیباترین انسان هایی هست که تا به حال دیدم

و مهمتر یکی از خود ویرانگرترینشون.
خیر كافر جان شكم پرستی نیست ، انسانی كه فقط میوه بخورد هزار درد و مرض میگیرد و بعد میمیرد. شما اگر به راستی ترجیح میدادید بمیرید تا حتا یك حیوان به خاطر زنده ماندن شما كشته نشود تا به حال هزار بار باید میمردید ! تقریبن تمام تحقیقات پزشكی كه منجر به تولید دارو و مبارزه با انواع بیماری میشود منجر به مرگ نه یك موش و میمون و ... بلكه هزاران از آنها شده ، میشود و خواهد شد .
صادق هدایت شاید از نظ شما خوش تیپ باشد ، ولی در حقیقت یك سوء تغذیه ای درجه یك بود. بدن لاغر ، صورت استخوانی ، جمجمه بزگ و چانه كوچك ! یك سرچ كنید سوء تغذیه هزار تا خوش تیپ تر از صادق هدایت برایتان بیاورد !!!
اون كتاب فواید گیاهخواری صادق هدایت هم چیزی بیش از تراوشات ذهنی اش نیست ، دستش باز بود كتابی هم در وصف فواید خودكشی مینوشت !
Russell نوشته: همینطور که مهربد گفت یک آستانه در مورد شعور وجود دارد و بطور خاص تجربه درد که اینجا مساله اصلیست،بین سنگ و وهویج و خرگوش تفاوت است.حالا ممکن است این مرز گنگ باشد در نظر ما ولی این به این معنی نیست که وجود ندارد،این اشتباه را حتی برتراند راسل هم مرتکب شده.

خب تو بحث خودتون هم بود...آیا تنها ملاک شعور هست؟ یعنی گرفتن حیات از موجود با درجه شعور بالاتر ایراد داره و پایین تر نه؟ من حقیقتش متوجه نمیشم...این دلسوزی ما اصالتی از خودش داره یا اینکه صرفا ناشی از احساس ما انسان ها میتونه باشه؟
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10