دفترچه

نسخه‌ی کامل: چیستان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Theodor Herzl نوشته: چیستان: ۵ تا فیل چجوری توی یک فلوکس قورباقه‌ای مینشینند؟Troll

عاغا تکراریه که E404 ، 2 تا جلو 3 تا عقب E105 !!
یک آگهی تبلیغاتی هر روز به خانه‌تان می‌آید در این مورد که فلان شرکت می‌تواند بورس را پیش‌بینی کند و برای اینکه شما را متقاعد کند 7 بار بورس هفته‌ی آینده را پیش‌بینی می‌کند و از قضا پیش بینی‌‌هایش درست هم از آب درمی‌آیند. شما از طریق این شرکت سرمایه‌گذاری میکنید و از شانس بد شما همان دفعه‌ی اول پیش‌بینیِ او نادرست از آب درمی‌آید و تمامِ سرمایه‌هایتان بر باد می‌رود، جه اتفاقی افتاده؟
Anarchy نوشته: عاغا تکراریه که ، 2 تا جلو 3 تا عقب !!
خوب حالا ده تا چه طوری توی یه بنز جا میشند ؟ E415
Dariush نوشته: یک آگهی تبلیغاتی هر روز به خانه‌تان می‌آید در این مورد که فلان شرکت می‌تواند بورس را پیش‌بینی کند و برای اینکه شما را متقاعد کند 7 بار بورس هفته‌ی آینده را پیش‌بینی می‌کند و از قضا پیش بینی‌‌هایش درست هم از آب درمی‌آیند. شما از طریق این شرکت سرمایه‌گذاری میکنید و از شانس بد شما همان دفعه‌ی اول پیش‌بینیِ او نادرست از آب درمی‌آید و تمامِ سرمایه‌هایتان بر باد می‌رود، جه اتفاقی افتاده؟
شرکت نتایجی را بطور رندم و بطور گسترده برای همه میفرستاده. گویا این روش شیوه‌یِ موجودی از کلاه برداری ست.
Russell نوشته: شرکت نتایجی را بطور رندم و بطور گسترده برای همه میفرستاده. گویا این روش شیوه‌یِ موجودی از کلاه برداری ست.
اگر بخواهیم یک کم بیشتر توضیح دهیم اینطور می‌شود:
آن شرکت با 128 نفر شروع می‌کند و به نیمی از آنها پیش‌بینیِ افزایش سهام و به نیمی دیگر پیش‌بینی کاهش سهام را می‌دهد، در هفته‌ی بعد، نتیج در مورد 64 نفر درست بوده، به نیمی از آن 64 نفر دوباره افزایش سهام را پیام می‌دهد و به نیمی دیگر کاهش سهام را و همینطور تا 7 بار که تنها یک نفر باقی می‌ماند اینکار را ادامه می‌دهد، یعنی تنها یک نفر باقی مانده که همه ی پیش‌بینی‌های ارسالی به او درست بوده آن یکی شما هستید.با خود حساب می‌کنید که احتمال درست بودنِ توام 7 پیش‌بینی یک‌دوم به توانِ هفت است و این احتمال بسیار اندکی‌ست، اما دیدیم که چگونه به سادگی می‌توان افراد را فریفت.
pulsar نوشته:
[عکس: 63.jpg]
[INDENT=10]

افلاتون : سُقرات حاصل ضربِ دو شماره یِ پرهامیِ بزرگتر از 1 و کوچکتر از 100 را به من گفته.
اریستو : به من نیز جمع آن دو شماره را گفته.
افلاتون : نمی توانم آن دو شماره را بیابم.
اریستو : می دانستم که نمی توانی.
افلاتون : می دانستی؟ پس بدان که آن دو شماره را یافتم.
اریستو : پس من نیز آن دو شماره را یافتم.
[/INDENT]

سخته. یه راهنمایی کوچولو و موثر کنید.
MEHDI نوشته: سخته. یه راهنمایی کوچولو و موثر کنید.
خب اینطور اساسا غیرممکن است بتوان پاسخ این چیستان را داد. البته من هنوز نمی‌دانم معنای شماره‌ی پرهامی چیست ولی گمان نکنم تاثیر زیادی داشته باشد!
Dariush نوشته: خب اینطور اساسا غیرممکن است بتوان پاسخ این چیستان را داد. البته من هنوز نمی‌دانم معنای شماره‌ی پرهامی چیست ولی گمان نکنم تاثیر زیادی داشته باشد!

من سرچ کردم یعنی عدد طبیعی. :) تاثیر که صددرصد داره ولی فکر کنم یک قاعده ریاضی هست که کار رو ساده میکنه و من بلد نیستم. میتونم بفهمم منظور مسئله از نفهمیدن و فهمیدن های سقراط و افلاطون چیه ولی اون قاعده ریاضی که خیلی از اعداد رو حذف میکنه رو بلد نیستم.
MEHDI نوشته: من سرچ کردم یعنی عدد طبیعی. :) تاثیر که صددرصد داره ولی فکر کنم یک قاعده ریاضی هست که کار رو ساده میکنه و من بلد نیستم. میتونم بفهمم منظور مسئله از نفهمیدن و فهمیدن های سقراط و افلاطون چیه ولی اون قاعده ریاضی که خیلی از اعداد رو حذف میکنه رو بلد نیستم.
آهان، این پس خیلی تاثر دارد، ببینیم دوستان چه می‌کنند، اگر نشد من هم شانس خود را امتحان خواهم کرد.
Dariush نوشته: نمی‌دانم معنای شماره‌ی پرهامی چیست ول
پرهام = طبیعت = " پدر همگان"= ابراهیم
شماره ی پرهامی = عدد طبیعی = natürliche Zahlen
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25