دفترچه

نسخه‌ی کامل: پدیده ای به نام داریوش سجادی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
مهربد نوشته: خوب اگر یک چیزی مایه باکلاسی بود و از باختر میامد، پس باختر میتواند فرنود باکلاس بودن آن باشد.

کسی که امروز در ایران کروات (نا/خودآگاهانه) میزند جایگاه طبقاتی‌اش میشود باختردوست. اگر در آمریکا بزند میشود suit.
اگر اون چیز به راستی از باختر بوده باشد و خود شخص هم بداند و آگاهانه این کار را بکند خود هم معترف به باختر دوستیست...اما اگر شخص آگاه نباشد از دیدگاه من و شما این گمان میرود که شخص باختر دوست است اما در حقیقت باختر دوست نیست!!


مهربد نوشته: خوب اینکه چیز بدی نگفت، تازه احترام من به نیک آهنگ را بیشتر هم میکند چرا که در آنجا از گِرایندی اندک درستی آن آغازیده و فرجام میگیرد.
خب برای من و شمایی که به جمله جمله متن توجه میکنیم این نشان دهنده دقت نیک آهنگ هست اما خیلی ها گذرا از مطلب عبور میکنند و در انتها نیک آهنگ رو فردی دروغگو قلمداد میکنند...


مهربد نوشته: خوب در اینجا میتوان سخن وی را نادرست دانست.

من هدف این جستار را در کوبیدن شخصیت این نویسنده دیدم. کوبیدن شخصیت ابزار بدی نیست و به اندیشه تندا میدهد (اگر بدانیم
بهمان کس بدرد نمیخورد، پس چیزی از او نمیخوانیم) ولی چون این نویسنده برای هیچکس شناخته شده نیست سودمندی آن را من نمیبینم.

از آنجاییکه چهره‌های زیادی آن بیرون هستند و ما نمیتوانیم یک به یک واکاویم و بکوبیم! بهتر است هر کس
خودش منطقی و واکاوانه بخواند. در انگلیسی من حتا آموزش برای Bullshit Detection‌ (شناسایی کس‌و‌شعر) هم دیده‌ام:

https://encrypted.google.com/search?...shit+detection


فکر کنم چند آموزش خودمان هم به پارسی داشته باشیم بد نباشد.
برای نمونه همین چیزی که در این جستار به آن پرداخته شده، شیوه نگارش نویسنده را اگر بتوان در کالبد قانون‌های
ساده در آورد که هر کس با نگاه به نوشتار آنها را پیدا کند، میتوان بسادگی از گستردگی چنین نویسندگانی پیشگیری کرد.
هدف معرفی ایشون بود4 و البته آگاه سازی بقیه از وجود این چنین موجودات دروغگو و بسیار زرنگی!!!
البته پیشنهاد بسیار خوبی کردید...همون داستان ماهی و ماهی گیری هست.میشه مقالات مفیدش رو ترجمه کرد.
Anarchy نوشته: هدف معرفی ایشون بود و البته آگاه سازی بقیه از وجود این چنین موجودات دروغگو و بسیار زرنگی!!!
البته پیشنهاد بسیار خوبی کردید...همون داستان ماهی و ماهی گیری هست.میشه مقالات مفیدش رو ترجمه کرد.

53

به هر حال کارکرد این جستار همان بود!



Russell نوشته: این لینک برای من نمیدونم چرا کار نمیکند.این ابزار bullshit detection با همان formal logic خودمان و آشنایی با مغالطات فرق میکند؟

لایه‌های آن از پایین به بالا میشود:
  • منطق
  • سفسته‌یابی
  • کس‌وشعریابی


منطق بیشتر با گزاره‌ها(جمله)ی شسته و رفته سر و کار دارد و تراز پایین‌ (low-level) است.

سفسته با گزاره‌های پراکنده از نوشتار و شیوه پیوند و فرجامیابی آنها با یکدیگر سر و کار دارد. ما جستار [post=212]فهرست سفسته‌ها[/post] را داریم که بخوبی بخش زیادی از آنها آمده، هر چند برای تک تک نمونه و مثال نداریم.

کس‌و‌شعریابی هم با بلوکه‌هایی از نوشتار و شیوه نگارش، فرجامیابی و منطق تراز بالاتر سر و کار دارد و بیشتر هوتادین (qualitative) است تا چَنتادین (quantitative). از همینرو فرانمودن و توضیح آن سخت‌تر است.



اگر بتوانیم مانند همان پهرست سفسته‌ها یک پهرست (تا شدنی مختصر و کوتاه) هم از شیوه‌های نگارشی که هدفشان باوراندن
اندیشه‌های نامنطقی و سوگیرانه (bias) باشد بسازیم، فکر میکنم یک مهر (لطف) بزرگ به خودمان و همه ایرانیان کرده باشیم!
آقا جان كراوات خيلي هم خوبه . ربطي هم به غرب زدگي نداره و اين آدم ك.ش ميگه به نظر من .اگر بنا باشه بگيم كراوات چون غربيه پس استفاده كننده اش ميشه غرب زده ! كلن شورت و تي شرت و كت و شلوار و .... درش رو تخته كنيد با شليته مليته بريد بيرون 4
كراوات سواي زيبايي كه داره ، باعث ميشه لباس منظم تر باشه و يقه ي آدم مثل اين شلخته پلخته ها باز نباشه .
بعد چه ايرادي داره آدم چيز هاي خوب و زيبا رو از بقيه بگيره ؟ ما كه كل زندگيمون توي توليدات غربي خلاصه ميشه ! اينم روش .
sonixax نوشته: آقا جان كراوات خيلي هم خوبه . ربطي هم به غرب زدگي نداره و اين آدم ك.ش ميگه به نظر من .اگر بنا باشه بگيم كراوات چون غربيه پس استفاده كننده اش ميشه غرب زده ! كلن شورت و تي شرت و كت و شلوار و .... درش رو تخته كنيد با شليته مليته بريد بيرون 4
كراوات سواي زيبايي كه داره ، باعث ميشه لباس منظم تر باشه و يقه ي آدم مثل اين شلخته پلخته ها باز نباشه .
بعد چه ايرادي داره آدم چيز هاي خوب و زيبا رو از بقيه بگيره ؟ ما كه كل زندگيمون توي توليدات غربي خلاصه ميشه ! اينم روش .
میلاد جان شما جدی نگیر...من تو این تقریبا این 10 سالی که این بابا رو دیدم از ماهواره بگیر تا مقاله همیشه سعی داره فقط خودش رو مطرح کنه و بقیه رو بکوبه!!! کراوات و اینها هم بهانه ای بیش نیست....
یه دور به وبلاگ و سایت و فیس بوکش یه نگاهی بکن ببین اصلا کسی هست که این آقا بهش گیر نداده باشه یا موضوعی هست که این آقا اظهار فضل نکرده باشه در موردش...
من موندم این مرتیکه آمریکا چکار میکنه؟ بره قم در محضر آیت‌الله صافی گلپیگانی چیز یاد بگیره27
David Hume نوشته: من موندم این مرتیکه آمریکا چکار میکنه؟ بره قم در محضر آیت‌الله صافی گلپیگانی چیز یاد بگیره27
دوره ها قبلا گذرونده الان ماموریتی گفتن یه سر برو آمریکا21!!! جالبه تو فیس بوکش میگفت پروفسور مولانا هم خائن به ایران هست هم خائن به آمریکا چون اون تو آمریکا برای شهروندیش سوگند خورده اما من که اونجام شهروند آمریکا نیستم که اگه ضدش حرف میزنم خیانت کردم باشم...
Anarchy نوشته: دوره ها قبلا گذرونده الان ماموریتی گفتن یه سر برو آمریکا!!! جالبه تو فیس بوکش میگفت پروفسور مولانا هم خائن به ایران هست هم خائن به آمریکا چون اون تو آمریکا برای شهروندیش سوگند خورده اما من که اونجام شهروند آمریکا نیستم که اگه ضدش حرف میزنم خیانت کردم باشم...
بره اینو به اداره مهاجرت توضیح بده خوبه که اونهام بدونند خیانت یعنی چی 71
مهربد جان تحویل بگیر!!! ظاهر تراوشات مغزی ایشون که منجر به این جفنگیات میشه پایانی نداره!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------



سه‌شنبه ۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۲


پایان یک اسطوره!


[عکس: 4.jpg]

شخصاً بر این باورم چنانچه متبحرترین کارشناسان عکاسی سیاسی جهان بخواهند «اثرگذارترین» عکس از میانه جمیع عکس های خبری گرفته شده در تاریخ سیاسی معاصر جهان را برگزینند بلاتردید عکس بالا (اسارت دیپلمات های سفارت آمریکا در ایران) می تواند از حیث اهمیت و اثرگذاری حائز کسب بالاترین آرا شود.
اهمیت و تاثیری که قبل از ظرافت های فنی بازگشت به مقطع سیاسی گرفته شدن آن دارد.
مقطع تاریخی گرفته شدن عکس مزبور بازگشت به دورانی دارد که از حیث سیاسی نظام بین الملل در یک فضای پولارایز در حد فاصل دو نظام کاپیتالیستی و مارکسیستی تعریف و معنا شده بود و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام با اشغال سفارت آمریکا خواسته یا ناخواسته موفق به شکستن غرور ملی آمریکائی هائی شدند که طی تمامی دوران جنگ سرد به ایشان القاء شده بود «آقای جهان»! و محبوب ترین و قدرتمندترین شهروندان جهان اند.
فضائی که در آن این گونه القا می شد ملت های جهان یا شیفته ایشانند و یا مرعوب ایشان!
در کانون چنان باوری که چندان هم دور از واقعیت نبود ناگهان آمریکائیان و به تبع عاشقان و خائفانش مواجه با ملتی شدند که بدون اعتنا به اعتبار دو قطبی «خوف و شوق» حق مشروع زیست مستقلانه خود از نظام سلطه را مطالبه کردند.
اهمیت و اثرگذاری دوم در اقدام آن موقع «دانشجویان اشغال کننده سفارت آمریکا» آن بود که این اقدام ذیل اعتبار انقلابی محقق شد که با هویتی دینی و تحت زعامت یک رهبر مذهبی به منصه ظهور رسیده بود.
مذهب و مذهبیونی که سالها توسط کمونیست ها به عنوان «افیون توده ها» معرفی می شدند که در تحلیل نهائی در خدمت امپریالیست ها قرار خواهد گرفت! در عین حالی که مطابق آموزه های «مسکو» این کمونیست ها بودند که علمدار صدیق مبارزه با امپریالیسم بوده و سنگربان خط مقدم مبارزه با کاخ سفید معنا و معرفی می شدند و اکنون مشتی جوان مذهبی با زعامت یک «مرجع تقلید» بسیار جلوتر از کمونیست ها سفارت کشوری را اشغال کرده بودند که تا پیش از این کمونیست ها علی رغم همه ادعاهای مبارزات خلقی شان هرگز جسارت نزدیک شدن به سفارت آمریکا را نیز از خود نشان نداده بودند.
اهمیت عکس فوق ناشی از شکستن تابوی «افسانه شکست ناپذیری قطب جهان کاپیتالیسم» بود. تابوئی که با شکسته شدن اش تزریق کننده اعتماد بنفس به توده هائی شد که تا قبل از آن بالاجبار تن به دو قطبی تحمیلی «یا با ما ـ یا برما» داده بودند.
بر این اساس عکس مزبور را به صراحت می توان به عنوان سند پایان یک اسطوره در تاریخ معاصر جهان به رسمیت شناخت.
حمله به سفارت دیگر کشورها عملی نشان از قدرت نیست،اینها بواسطه اعتماد به رعایت قوانین دیپلماتیک هست که اونجا بودند.
این اقدام انقلابیون علاوه بر نشان دادن نداشتن ترس از غرب به قول ایشون(خریت محض و نتوانستن در مقایسه قدرت دو طرف و در نتیجه اش مستقیمش یک جنگ هشت ساله که هنوز هم مشکلات مربوط به آن ترمیم نشده)،نشان از توحش و اعتنا نداشتن به قوانین بین المللی هم دارد.
Russell نوشته: حمله به سفارت دیگر کشورها عملی نشان از قدرت نیست،اینها بواسطه اعتماد به رعایت قوانین دیپلماتیک هست که اونجا بودند.
این اقدام انقلابیون علاوه بر نشان دادن نداشتن ترس از غرب به قول ایشون(خریت محض و نتوانستن در مقایسه قدرت دو طرف و در نتیجه اش مستقیمش یک جنگ هشت ساله که هنوز هم مشکلات مربوط به آن ترمیم نشده)،نشان از توحش و اعتنا نداشتن به قوانین بین المللی هم دارد.
بله و جالبه بگیم اون زمان یه عده دانشجوی خام شدن به تحریک کسان دیگری عامل اینکار شدن ولی بعد از 33 سال یه ابله که ادعاش... خر رو هم پاره کرده باز بیاد به همون سبک از این کار دفاع کنه!!! گاهی فکر میکنم در مغز این موجودات چی میگذره!!! در حد یه بچه هم نمیشه روشون حساب کرد.
شده اون جریان که بعد از برد تو بازی فوتبال ایران-آمریکا آقا پیام داد که بر دشمن قوی پنجه و مستکبر خود پیروز شدید....یکی نیست بگه از دیوار بالارفتن و یه عده آدم غیرنظامی رو گرفتن آخه هنره!!! خیلی زورتون زیاد بود میرفتید با نظامی هاشون درگیر مشیدین!!! رابطه دیپلماتیک هم نمیخواستید مثل انسان میگفتید خاک ایران رو ترک کنن...
حرف های این مردک سجادی حداقل خیلی رو مخ من یکی هس, مخصوصا اینکه خودش تو آمریکا نشسته داره راه به راه ...شعر تلاوت میکنه4!!
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9