دفترچه

نسخه‌ی کامل: مهاجرت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Mehrbod نوشته: در جهان امروز اینجوری نیست که ما گند بزنیم و برویم و چیزی نشود. همه کنش‌ها و رفتارهای ما یا پدرمان و مادران نابخردان دیر یا زود گریبانگیر خودمان هم میشود.
این بازگشت همچین خیلی موارد طولانی مدت میشه و در بازه عمر یک آدمی مثل اونهایی که گند رو زدند و رفتند نمیگنجه،هزینه ای که اونها دادن در مقایسه با کسانی که هزینه واقعی رو در ایران دادند قابل قیاس نیست.
Russell نوشته: این بازگشت همچین خیلی موارد طولانی مدت میشه و در بازه عمر یک آدمی مثل اونهایی که گند رو زدند و رفتند نمیگنجه،هزینه ای که اونها دادن در مقایسه با کسانی که هزینه واقعی رو در ایران دادند قابل قیاس نیست.

نه، با پیشرفت روزافزون تکنولوژی نه تنها امروز دیگر بازگشت درازی ندارد، که روز به روز کوتاه‌تر هم میشود.

همین نمونه بمب اتم، شما کجا میخواهی زندگی کنی زمانیکه جنگ اتمی راه افتاد راسل جان!؟


تازه چیزهای دیگری مانند ویروس‌های آزمایشگاهی و .. هم در راه هستند، با اینها نمیشود فرار کرد، باید دیر یا زود درست کرد.
من که بسیار خوشبینم، حتی به کار خاصی نیاز نیست، کافی‌ست سدها را از پیش جامعه‌ی ایرانی برداریم.
Mehrbod نوشته: یک نیم نگاهی به گذشته نزدیک افغانستان بد نیست:

این نیم نگاه نیست...این نگاه از دریچه دلخواه عکاس هست!!! افغانستان گذشته با شکوهی نداشته...به مراتب هم از ایران عقب مانده تر بوده...چند تا عکس کلوز آپ که نشد مدرک از گذشته!!!



Mehrbod نوشته: وضعیت افغانستان را هم باید زمان داد و دید، گفتیم چند دهه، نه چند سال!

بله...پس یعنی هنوز نمیشه مطمئن بود که این آزادی با طعم شیاف E404 و وارداتی حتما تاثیر گذار باشه!!! فعلا که طالبان در حال ظهور مجدد هست و به رسمیت هم شناخته میشه کم کم...



Mehrbod نوشته: ایران هم 30 سال بیشتر نیست این ریختی شده، یکی دو دهه هم بیشتر زمان نمیبرد تا درست شود (با به شمار آوردن فاکتور سخت‌تر بودن ساختن در برابر ویراندن).

مخالفم....ایران فقط در دوران پهلوی کمی دگرگون شد اما بافت سنتی-مذهبی خودش رو داشت...جامعه ای کاملا متناقض!!! اگر جز این بود آخوند نمیتونست شاه رو کنار بزنه!!!



Mehrbod نوشته: چیزی به نام احساسی هم نداریم اینجا، همه جای جهان باید کمابیش همگون پیش برود، اگر نه همین میشود که امروز
میبینیم، یک کشور واپس‌مانده بنام ایران که مانند گره چنگارین (غده سرطانی) بوده و دیر یا زود با بمب اتم همه جهان را نابود میکند.

ما چون ایرانی هستیم از خویشکاری‌های ما نیز هست که این گندی که پدران و مادرانمان زده‌اند را درست کنیم تا هم خودمان در آسایش زندگی کنیم، هم آیندگان!

منظورم حرف کسری بود...گفت در حکومت فعلی زندگی در ایران برام مقدور نیست ولی فردای تغییر خوام اومد!! خب فردای رفتن اینها چیزی عوض نخواهد شد...همین مردم سرحال باز خواهند بود و مثل قبل عمل خواهند کرد!! مشکل با باز شدن دو تا بار و دیسکو که حل نمیشه...داستان عمیق تر از اینهاست..

مخالفتی با پیشرفت ایران ندارم اما با اینکه فکر کنیم فردای رفتن اینها چیزی عوض خواهد شد چرا !!! درست کردن این گند هم زمان بر است...
Mehrbod نوشته: نه، با پیشرفته روزافزون تکنولوژی نه تنها امروز دیگر بازگشت درازی ندارد، که روز به روز کوتاه‌ترم میشود.

همین نمونه بمب اتم، شما کجا میخواهی زندگی کنی زمانیکه جنگ اتمی راه افتاد راسل جان!؟


تازه چیزهای دیگری مانند ویروس‌های آزمایشگاهی و .. هم در راه هستند، با اینها نمیشود فرار کرد، باید ماند و درست کرد.
حنگ اتمی که بعید میدونم بشود مگر القاعده و اینها،برای ایران باجگیری اتمیست وگرنه جنگ اتمی نمیشود حتی اینها هم اینقدر عقل دارند و همان باجگیریش هزینه و خطر امنیتی دارد.ولی ادم عوضی مثل همین تریتا پارسی از همان هم میتواند پول بسازد و دنیا رو بگند بکشد.
مشکل فقط جمهوری اسلامی نیست که با از بین رفتنش همه چی درست بشه. مردم ایران هر کدومشون به تنهایی یه پا جمهوری اسلامی هستن. فکر کردید اینا از کجا اومدن؟ همشون از همین مردم هستن. ممکنه یکیشون اصلاح طلب تر و یکی متحجر تر باشه ولی ماهیتشون یکی هست. شما برید تو اداره ها. شرکتها سازمانها. ببینید چقدر همشون شبیه رهبر و رئیس جمهورو مابقی ارازل و اوباش هستن از نظر رفتاری و اخلاقی و طرز فکر.
Anarchy نوشته: این نیم نگاه نیست...این نگاه از دریچه دلخواه عکاس هست!!! افغانستان گذشته با شکوهی نداشته...به مراتب هم از ایران عقب مانده تر بوده...چند تا عکس کلوز آپ که نشد مدرک از گذشته!!!

خوب میتوانیم به تاریخ هم بپردازیم، افغانستان تا همین چند سال پیش مانند ایران و
بسیار هم پیشرو بود و اینگونه نیست که از 1000 سال پیش مانند طالبان امروز زندگی کرده باشند.



Anarchy نوشته: بله...پس یعنی هنوز نمیشه مطمئن بود که این آزادی با طعم شیاف E404 و وارداتی حتما تاثیر گذار باشه!!! فعلا که طالبان در حال ظهور مجدد هست و به رسمیت هم شناخته میشه کم کم...

اینها چه پیوندی به ایران دارد!؟

از سوی دیگر، این چه دگرشی در خویشکاری ما در درست کردن گندهای کشورمان دارد؟
گفتیم اگر ما نکنیم، در جهان امروز بسیار زودتر از آنکه گمان شود به خودمان برمیگردد، به خودمان هم برنگشت، به بچه‌هایمان برمیگردد.




Anarchy نوشته: مخالفم....ایران فقط در دوران پهلوی کمی دگرگون شد اما بافت سنتی-مذهبی خودش رو داشت...جامعه ای کاملا متناقض!!! اگر جز این بود آخوند نمیتونست شاه رو کنار بزنه!!!

ایران کشور بزرگی بوده و هست و ما تنها تاریخ بخشی از آنرا میدانیم، اگر نه در هر بازه زمانی دولت‌های گوناگون و شیوه‌های کشورداری گوناگونی
را گذرانده و امروز هم آنچنان وضع بدی از بسیاری دیدگاه‌ها، همانند فرهنگ و منابع و زیرساخت‌ها و .. ندارد - با نگاه به کشورهای پیرامون و دیگر.

در زمان پهلوی همین 30 سال پیش هم مردم نشان دادند که اگر کمی آزادی باشد بخوبی از آن بهره خواهند برد و هتا انقلاب خواهند کرد.


چیزهایی به نام «شانس» و «بدشانسی» و randomness هم آنجا نقش بس مهمی دارند و گویا دوستان اصلا فاکتور نمیشمارند!؟





Anarchy نوشته: منظورم حرف کسری بود...گفت در حکومت فعلی زندگی در ایران برام مقدور نیست ولی فردای تغییر خوام اومد!! خب فردای رفتن اینها چیزی عوض نخواهد شد...همین مردم سرحال باز خواهند بود و مثل قبل عمل خواهند کرد!! مشکل با باز شدن دو تا بار و دیسکو که حل نمیشه...داستان عمیق تر از اینهاست..

مخالفتی با پیشرفت ایران ندارم اما با اینکه فکر کنیم فردای رفتن اینها چیزی عوض خواهد شد چرا !!! درست کردن این گند هم زمان بر است...

نگرش کسرا همان اندکی آزادی بود. اندکی آزادی به چه چمی است؟ به اینکه بتوانیم روزنامه خودمان را چاپ کنیم، کانال
تلویزیونی شخصی خودمان را داشته باشیم و بتوانیم آزادانه و بی نگرانی زیاد از ترور شدن خردگرایی را با توان هر چه بیشتر گسترش بدهیم.

آزادی آزادی میاورد. یک خورده ازادی مطبوعات زودتر از آنکه کسی بتواند هتا ببیند به آزادی‌های مدنی و بالاتر میرسد.

فراموش نشود که 30 سال پیش نه اینترنت بود، نه ماهواره بود، نه facebook.



روی هم رفته من نمیگویم از خویشکاری (وظیفه) هر ایرانی‌ای است که کشور را بماند یا برگردد و درست کند، ولی میگویم هر کس که میخواهد زندگی خوبی
داشته باشد باید از خودش و پیرامون و میهنش بیاغازد و نگذارد چنین گندهایی روی هم انبار شوند. در این ریخت خویشکار (موظف) است، اگرنه که هیچ.
Russell نوشته: حنگ اتمی که بعید میدونم بشود مگر القاعده و اینها،برای ایران باجگیری اتمیست وگرنه جنگ اتمی نمیشود حتی اینها هم اینقدر عقل دارند و همان باجگیریش هزینه و خطر امنیتی دارد.ولی ادم عوضی مثل همین تریتا پارسی از همان هم میتواند پول بسازد و دنیا رو بگند بکشد.

اینها دیدگاه خوشبینانه یا خودفریبانه هستند و چنانکه پیشتر هم گفته‌ایم، این خوشبینی‌های واهی هتا کارکرد فرگشتیک دارند.

اگرنه ما چیزی به نام equilibrium یا هتا درک دوسویه نداریم، این رویدادها و جنگ‌های اتمی آسانتر
از آنکه گمان میکنیم رخ میدهند و از اسلامی هم که برج‌های دوقلو میاندازد هر چیزی برمیاید.
shirin نوشته: مشکل فقط جمهوری اسلامی نیست که با از بین رفتنش همه چی درست بشه. مردم ایران هر کدومشون به تنهایی یه پا جمهوری اسلامی هستن. فکر کردید اینا از کجا اومدن؟ همشون از همین مردم هستن. ممکنه یکیشون اصلاح طلب تر و یکی متحجر تر باشه ولی ماهیتشون یکی هست. شما برید تو اداره ها. شرکتها سازمانها. ببینید چقدر همشون شبیه رهبر و رئیس جمهورو مابقی ارازل و اوباش هستن از نظر رفتاری و اخلاقی و طرز فکر.

ایران 30 سال پیش

فاطی‌ کماندوها:

[ATTACH=CONFIG]858[/ATTACH]


زینب انتحاری:

[ATTACH=CONFIG]859[/ATTACH]


نمایی از نابرداری دینی (نداشتن تحمل دینی) میان مردم:

[ATTACH=CONFIG]860[/ATTACH]



عقده‌ای بودن همه مردان:

[ATTACH=CONFIG]862[/ATTACH]



مردسالاری بسیار گسترده در ایران:

[ATTACH=CONFIG]863[/ATTACH]
Mehrbod نوشته: اینها دیدگاه خوشبینانه یا خودفریبانه هستند و چنانکه پیشتر هم گفته‌ایم، این خوشبینی‌های واهی هتا کارکرد فرگشتیک دارند.

اگرنه ما چیزی به نام equilibrium یا هتا درک دوسویه نداریم، این رویدادها و جنگ‌های اتمی آسانتر
از آنکه گمان میکنیم رخ میدهند و از اسلامی هم که برج‌های دوقلو میاندازد هر چیزی برمیاید.
خوب فعلا که میبینیم بعد از 1945 دیگر استفاده نشده اند،البته این نیازمند حس حفظ خود و اینها میشود که فقط همان القاعده و بن لادن اینها هستند که آنرا ندارند،امروزه حتی چین و آمریکا هم بنفعشان نیست دیگری نابود شود.ج.ا هم آنقدر سرش میشود که بمب اتم استفاده کند کارش تمام است.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24