02-18-2015, 12:37 PM
Ouroboros نوشته: به نظر من بهترین نوع مالکیت، مالکیت گروهی ِ کارگران یک واحد تولیدی بر آن و سپس رقابت در مدلی کاپیتالیستیستآخر در دنیای ماشین آلات خودکار و در بازار آزاد دیگر کار و «کارگری» باقی نمانده، مانده؟
Ouroboros نوشته: به نظر من بهترین نوع مالکیت، مالکیت گروهی ِ کارگران یک واحد تولیدی بر آن و سپس رقابت در مدلی کاپیتالیستیستآخر در دنیای ماشین آلات خودکار و در بازار آزاد دیگر کار و «کارگری» باقی نمانده، مانده؟
Ouroboros نوشته: حق = قدرت.عملا این دولت هست که حق داره چون بیشترین قدرت رو داره،پس جایی برای شکایت باقی نمیمونه.
هرکس خرج شما را میدهد صاحبتان محسوب میشود. صاحب دولتی که مالیات میگیرد مالیاتدهنده است. من ترجیح میدهم آریستوکرات انگلیسی مملکتم را بچرخاند تا خردهبورژوای وطنی فرانسه درس خوانده. از منظر تاریخی هم آنها کارنامهای بسیار موفقتر از «حکام ملی» دارند. واقعا وضع مصر، عراق، عربستان، کشورهای آفریقایی و امثالهم زمانی بهتر بود که مدیریت بیگانه کشورشان را اداره میکرد یا زمانی که «حاکمیت ملی» بر سرشان آوار شد؟
undead_knight نوشته: عملا این دولت هست که حق داره چون بیشترین قدرت رو داره،پس جایی برای شکایت باقی نمیمونه.شکایت و نوحهسرایی و عزاداری و علمکشی و اشک در مشک که پیشهی دوستداران مصدق و خلق و ... است. :e405:
undead_knight نوشته: خب در برابر خاورمیانه و افریقا، بعضی کشورهای اسیایی و امریکای جنوبی مثال نقض برای این تئوری نیستند که حاکمیت ملی هم در کشور جهان سومی میتونه موفق باشه؟
نقل قول:شکایت و نوحهسرایی و عزاداری و علمکشی و اشک در مشک که پیشهی دوستداران مصدق و خلق و ... است. :e405:من شکایت نمیکنم،میگم نتیجه منطقی بر حق دونستن قدرت این هست که تیپا زدن در کون شرکت خارجی هم بی ایراده،چون قدرت حکومت داخلی بیشتره.
Ouroboros نوشته: تمام کشورهای موفق جهان سوم مثل سنگاپور یا مالزی از طریق تداوم و تشدید مدل غربی به موفقیت رسیدند نه از طریق حاکمیت بومی، مگر آنکه رنگ پوست و زبان و ملیت حکام را برای «بومی» تلقی کردن حاکمیت کافی بدانید، که در آنصورت تمام مستعمرات انگلیس و فرانسه حکومت بومی داشتند. مدل ِ حاکمیت آیا قربانینمایی، کولیبازی، فامیلبازی، خایهمالی، انگلپروری، مفتخوری، زیرمیزیبگیری و کار-راه-اندازی ایرانیست یا چیزی بجز آن.من اصلا اصراری به بومی کردن حاکمیت ندارم،بحث هم سر موفقیت سیستم "ملی" بود نه بومی.
undead_knight نوشته: من شکایت نمیکنم،میگم نتیجه منطقی بر حق دونستن قدرت این هست که تیپا زدن در کون شرکت خارجی هم بی ایراده،چون قدرت حکومت داخلی بیشتره.مشروط بر اینکه تیپا بزنید، بیرون بیاندازید و بتوانید با حفظ کیفیتی که پیشتر وجود داشته، مهاجم مذکور را بیرون نگاه بدارید، نه آنکه تیپا بزنید، بعد خودتان را به بیهوشی و غش بزنید، بعد گریه بکنید، بعد هقهق بکنید، بعد مدعی طلب از چرخ قدار و روزگار قهار و عالم مکار بشوید. اگرنه دولت زورمند ج.ا هم بنز و کادیلاک را بیرون انداخته و دارد برایتان پراید و سمند مونتاژ میکند. قدرت که فقط در پنج دقیقه عربده زدن خلاصه نمیشود.
undead_knight نوشته: من اصلا اصراری به بومی کردن حاکمیت ندارم،بحث هم سر موفقیت سیستم "ملی" بود نه بومی.
نقل قول:مشروط بر اینکه تیپا بزنید، بیرون بیاندازید و بتوانید با حفظ کیفیتی که پیشتر وجود داشته، مهاجم مذکور را بیرون نگاه بدارید، نه آنکه تیپا بزنید، بعد خودتان را به بیهوشی و غش بزنید، بعد گریه بکنید، بعد هقهق بکنید، بعد مدعی طلب از چرخ قدار و روزگار قهار و عالم مکار بشوید. اگرنه دولت زورمند ج.ا هم بنز و کادیلاک را بیرون انداخته و دارد برایتان پراید و سمند مونتاژ میکند. قدرت که فقط در پنج دقیقه عربده زدن خلاصه نمیشود.مشکل نه در تفسیر،که در نحوه بیان کردن هست.تو اول یک چیز رو بیان میکنی و بعد در برابر اشکالات فرض های جدید اضافه میکنی.
نقل قول:این سیستمها ملی نیستند غربی هستند، دموکراسی، بوروکراسی، تکنوکراسی ... همگی غربی هستند و در کشورهای شرقی «بیگانه» محسوب میشوند نه ملی. ملی در ایران یعنی همانها که برایتان گفتم. اینکه ژاپن با میانگین ضریب هوشی که در ایران نخبه محسوب میشود توانسته مدلی ملی از مدلی بیگانه بیافریند الزاما به این معنی نیست که ما هم میتوانیم چنان بکنیم.رسما واژه ها رو به گه کشیدی:)))
undead_knight نوشته: تعریف غربی هست مصداق که غربی نیست! اینکه ایا سیستم ابداعی غربی ها قابل استفاده در جای دیگه هست مسئله متفاوتیه.برای مثال، اگر که پیانو در ایران ساخته میشود به همان سبک غربی هم نواخته میشود، شما میگویی چون مصداق آن، یعنی یک عدد پیانو داخل ایران شده اکنون ساز ایرانی شده. من ولی گمان میکنم حتی پیانوی ایرانی هم چندان ایرانی نیست.
Russell نوشته: برای مثال، اگر که پیانو در ایران ساخته میشود به همان سبک غربی هم نواخته میشود، شما میگویی چون مصداق آن، یعنی یک عدد پیانو داخل ایران شده اکنون ساز ایرانی شده. من ولی گمان میکنم حتی پیانوی ایرانی هم چندان ایرانی نیست.نه مثال اشتباهه.
undead_knight نوشته: نه مثال اشتباهه.مفهوم ملی البته مفهوم نسبتا پیچیدهایست، ولی اهمیتی ندارد چون مشخصا شما با آن کاری ندارید. ظاهرا آنچه شما دنبالش میگردی کاغذ خرید است با مهر دولتی.
"ملی" یک مفهوم وابسته به جغرافیای خاص نیست، حکومت میتونه غربی باشه(و ایرانی نباشه) و در عین حال ملی بشه.
undead_knight نوشته: مشکل نه در تفسیر،که در نحوه بیان کردن هست.تو اول یک چیز رو بیان میکنی و بعد در برابر اشکالات فرض های جدید اضافه میکنی.
وقتی قدرت رو مساوی حق قلمداد میکنی بالاترین حق هم مال کسی هست که بیشترین قدرت رو داره.ولی افزودن کیفیت به این معادله حرف اولیه رو تغییر میده.
undead_knight نوشته: تعریف غربی هست مصداق که غربی نیست! اینکه ایا سیستم ابداعی غربی ها قابل استفاده در جای دیگه هست مسئله متفاوتیه.
بنابراین حکومت میتونه ملی باشه بدون اینکه از مدل بومی بهره گرفته باشه و میتونه یک مدل ملی بومی داشته باشه.
من هم نگفتم الزاما ما میتونیم،گفتم ممکن هست و چون ممکن هست پس جبر تاریخی نبوده،امکان انجام شدن داشته و به یک سری دلایل انجام نشده.