دفترچه

نسخه‌ی کامل: صادق هدایت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
undead_knight نوشته: هدایت با هیچ معیاری"اندیشمند" محسوب نمیشه، یک اندیشمند باید یک ساختار منسجم فکری ارائه بده که خب بعید میدونم هدایت چنین کاری کرده باشه.(هرچند من حتی یکی از داستان هاش رو هم نخوندم!)

وقتی هتا یکی از کتاب هایش را هم نخانده ای پس چگونه می گویی که او اندیشمند نبوده؟!
اگرچه بقدر الاغ سرمان نمی شود و همیشه کلاه سرمان می رود، اما خودمان را باهوش ترین مخلوق تصور می کنیم. [عکس: 6.gif]

[عکس: 12.jpg]
از زمان شاه شهید خدا بیامرز شاگرد به فرنگستون فرستادیم و این حال و روزمان هست، اما ژاپن که خیلی بعد از ما به صرافت افتاد حالا کسی نیست بهش بگه بالای چشمت ابروست!

[عکس: 13.jpg]
شما و امثالتان موجودات احمقی هستید که می خورید و عاروق می زنید و می دزدید و می خابید و بچه پس می اندازید. بعد هم می میرید و فراموش می شوید.

[عکس: 14.jpg]
همه ی این ها تقصیر خودمان است که می دانیم و هیچ اقدامی نمی کنیم. همین بی علاقگی و ندانم کاری جلو هر اقدام سودمندی را گرفته. هر کس می گوید : "به من چه؟!"

هر کس می خاهد در میان این هرج و مرج و بخور و بچاپ به بهانه ی اینکه "از نان خوردن نیفتیم" گلیم خودش را از آب بیرون بکشد و دست به اصلاحات اساسی نمی زنیم.

[عکس: 15.jpg]
در سرزمین قی آلود وحشتناکی افتاده ایم که با هیچ میزان و مقیاسی، پدر سوختگی و مادرقحبگی اش را نمی شود سنجید. غیر از تسلیم و توکل کار دیگری از ما ساخته نیست. چنانکه شاعر فرموده:

"در کف خرس خر کون پاره ای / غیر از تسلیم و رضا کو چاره ای؟!

نامه ی 28 به شهید نورایی

[عکس: 11.jpg]
متخصصین روضه و گریه تمام لذت های این دنیا را حواله به دنیای دیگر می کردند و مردم را وادار به زوزه و روزه و گریه و چسناله می نمودند و خودشان مدام در عیش و نوش مشغول اندوختن مال و منال بودند و می خاندند:" گریه بر هر دردی دواست!"

مردم به اندازه ای گریه رو شده بودند که اشکشان دم مشکشان بود.

هتا مومنین دوآتشه شیشه ی اشکدان داشتند و اشکی که در مجالس روضه خانی برای اولاد علی می ریختند در آن جمع می کردند و بعد از مرگ این شیشه ها را توی قبرشان می گذاشتند تا در آن دنیا ثابت کنند که روی زمین برای اولاد علی دلشان سوخته و چشمشان حیض شده است.

"توپ مرواری"

[عکس: 12.jpg]
اوضاع اینجا روز به روز گه تر و گندتر می شود. نقشه ی اساسی برای دیکتاتوری کردن اینجا در جریان است. برای اتحاد اسلام بسیار سنگ به سینه زده می شود.

نامه ی 19 به نورایی

[عکس: 13.jpg]
بیخود و بی جهت پاپی من می شوند و توی مجلات و روزنامه ها فحش می نویسند و مادرقحبه بازی درمی آورند.

با وجود اینکه سال هاست کنار نشسته ام باز هم دست بردار نیستند، مثل اینکه ارث پدرشان را می خاهند!

صادق هدایت

[عکس: 14.jpg]
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
"وَلَوْ عَلِمَ اللَّهُ فِیهِمْ خَیْرًا لَّأَسْمَعَهُمْ وَلَوْ أَسْمَعَهُمْ لَتَوَلَّوْا وَّهُم مُّعْرِضُونَ {الأنفال:23}""هم گر دانست خداوند درشان بهتری تا براستی شنوایشان کند هم گر شنوایشان کند تابراستی روکج کنند هم آنها دورشونده گشته اند 23داراییهای بخشیده شده"

کافر_مقدس نوشته: اوضاع اینجا روز به روز گه تر و گندتر می شود. نقشه ی اساسی برای دیکتاتوری کردن اینجا در جریان است. برای اتحاد اسلام بسیار سنگ به سینه زده می شود.
کافر_مقدس نوشته: بیخود و بی جهت پاپی من می شوند و توی مجلات و روزنامه ها فحش می نویسند و مادرقحبه بازی درمی آورند.

با وجود اینکه سال هاست کنار نشسته ام باز هم دست بردار نیستند، مثل اینکه ارث پدرشان را می خاهند!

صادق هدایت
یکی که دست بردار نیست از پیروانشه کافر مقدس هم همانی که ناسزا هم فحش می گوید خود نویسنده آقا صادق هدایت است پس آغاز یقه نویسنده گرفته می شود هم پیروانش بیخود هم بیجهت پاپی خودشان اند تازه جایی دیگر پاشان خورده به سنگ با سربه هوایی نسبت دادند به آیین باورمندان اسلام
خداوندا مرا دوست خودت کن نه نادان دشمنت
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16