دفترچه

نسخه‌ی کامل: ریزه‏‏ کاری های رانندگی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8
هر بار که رانندگی می کنی ممکنه متوجه چیزهایی بشی که نه توی کلاسای رانندگی یادت میدن نه کسی بهت میگتشون، گاهی هم وقتی موقعِ رانندگی یه آدم باتجربه کنارت میشینه بهت یه چیزای به دردبخوری میگه که عمرا میتونستی خودت یه روزی بفهمیشون.
این تاپیک رو برا این زدم که این چیزا و کلا هر ریزه کاری رو که بلدیم رو با هم در میون بذاریم، یا اگه سوالی درباره رانندگی و ترفندهاش داریم بپرسیم.
یکی از سخت ترین کارهای جهان رانندگی در کلان‌شهر تهران است.

[ATTACH=CONFIG]3187[/ATTACH]
Alice نوشته: یکی از سخت ترین کارهای جهان رانندگی در کلان‌شهر تهران است. [ATTACH=CONFIG]3187[/ATTACH]
چرا؟ به خاطر شلوغی و ترافیک؟ اگه روی کلاچ مسلط باشی رانندگی با سرعت متوسط 500 متر در ساعت سادست که.
Philo نوشته: چرا؟ به خاطر شلوغی و ترافیک؟

یکی به خاطر شلوغی و ترافیک علی الخصوص در مرکز شهر، یکی هم اینکه
تا آدم یک لحظه مکث می‌کند یا ناخودآگاه خاموش می‌کند و .. کلی بوغ و
داد و بیداد می‌کنند و گاه بد و بیراه می‌‌گویند؛ آدم استرس و سردرد می‌گیرد.
شما باید برای رانندگی در تهران اعصاب فولادین و زبان آهنین داشته باشید،
بعلاوه تسلط کامل به رانندگی.
Alice نوشته: تا آدم یک لحظه مکث می‌کند یا ناخودآگاه خاموش می‌کند

دنده اتومات بخرید خوب E00e
کسی میدونه فایده کم کردن سرعت با دنده (به جای ترمز) چیه؟


sonixax نوشته: دنده اتومات بخرید خوب
چرا فکر میکنی همه مثل خودت مایه دارن؟E415
Philo نوشته: کسی میدونه فایده کم کردن سرعت با دنده (به جای ترمز) چیه؟

سایش (اصطکاک) کمتر خودرو؟
Mehrbod نوشته: سایش (اصطکاک) کمتر خودرو؟
خوب مهربد گرامی دنده عوض کردن هم منجر به جدا شدن دیسک و صفحه کلاچ از هم و دوباره چسبیدنشون به هم میشه، و برای کم کردن سرعت چند بار این کار باید انجام بشه، و درگیر شدن و جدا شدن چرخدنده ها هم همینطوره، و اینا هم همه با اصطکاک همراهن.
روی iphone یک app هست حضور ماشین‌های پلیس رو در خیابون‌ها نشون میده ، آدم حواسش باشه مست داره رانندگی‌ می‌کنه یا سرعت بالا میره ، خیلی‌ مفید هست:e420:
Philo نوشته: کسی میدونه فایده کم کردن سرعت با دنده (به جای ترمز) چیه؟
البته این کار همیشه فایده نداره. در برخی موارد خوبه از این روش استفاده بشه از جمله وقتی که دفعات ترمز کردن زیاد هست. به این دلیل که لنت و دیسک (اگر ترمز کاسه ای باشه کفشک ها) داغ میشن و به دلیل اینکه ترکیبات آزبستی و یا کربنتی این ها یا حتی سرامیکی برخی از این قطعات در دماهای بالا عملکرد اصطکاکی خودشون رو از دست میدن پس بهتره به جای ترمز های مکرر از روش دنده معکوس استفاده بشه. مثالش در سرازیری ها هست.

یک مورد دیگه اینه که خودرو سنگین باشه. وقتی ماشین سنگین هست نمیتونید با فشار همیشکی خودرو رو متوقف کنید و لازمش فشار بیشتر بر پدال ترمزه. در این حالت باید دنده معکوس بدید. به همین دلیل هم هست که در خودروهای سنگین از ترمز موتور یا ریتاردر استفاده میشه.

یک نکته هم اینه که در خودروهای اتوماتیک به دلیل (معمولن) هزینه بالای تعویض لنت ها، راننده های حرفه ای کمتر از ترمز استفاده میکنند. راه مناسب اینه که دنده رو زیاد چاق نکنید و معکوس بدید (در تیپ ترونیک ها).
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8