10-12-2013, 01:04 PM
کوشا نوشته: همانطور که عرض کردم مقصود تنها بیان این مطلب بود که از تاریخ و روایات استفاده یک طرفه نمی توان کرد.
خب خود شما که این کار ( استفاده یک طرفه از تاریخ بدون به کار بردن متد علمی) رو کردید !!
کوشا نوشته: همانطور که عرض کردم مقصود تنها بیان این مطلب بود که از تاریخ و روایات استفاده یک طرفه نمی توان کرد.
کوشا نوشته: نه آقا فهمیدیم!
لازم نیست خودتان را به زحمت بیندازید.
sonixax نوشته: بعید میدانم !کار خوبی می کنید!
Anarchy نوشته: خب خود شما که این کار ( استفاده یک طرفه از تاریخ بدون به کار بردن متد علمی) رو کردید !!کجا؟
کوشا نوشته: کجا؟
Anarchy نوشته: روایت واقدی...گفته شد در هیچ کتاب تاریخی به معجزه اشاره نشده است گفتم چرا شده است.
کوشا نوشته: گفته شد در هیچ کتاب تاریخی به معجزه اشاره نشده است گفتم چرا شده است.
در همین حد نه بیشتر.
sonixax نوشته: شما نشان ندادید که سخنی از معجزه به میان آمده باشد و درست به مانند این میماند که اوباما در یک سخنرانی بگوید میشل برای من مانند یک معجزه است و بعد 1500 سال بعد یکی بیاید و از معجزه میشل حرف بزند !!!گفته شد که معجزه یعنی کاری که در حالت عادی انجامش ممکن نیست و در قصه نقل شده شخصی خبری مبنی بر مرگ کسی می دهد که در حالت عادی امکان اطلاع از آن وجود ندارد و باید مقداری از زمان سپری شود تا پیک مسافتی معین را طی کند و خبر را برساند لذا فرستادگان کسری با مشاهده این معجزه تسلیم شده و ایمان می آورند.
تنها نشان دادید که یک بابایی در نقل قولش از واژه معجزه استفاده کرده . و این کجا و آن کجا !
کوشا نوشته: گفته شد که معجزه یعنی کاری که در حالت عادی انجامش ممکن نیست و در قصه نقل شده شخصی خبری مبنی بر مرگ کسی می دهد که در حالت عادی امکان اطلاع از آن وجود ندارد و باید مقداری از زمان سپری شود تا پیک مسافتی معین را طی کند و خبر را برساند لذا فرستادگان کسری با مشاهده این معجزه تسلیم شده و ایمان می آورند.
لازم نیست همیشه معجزه در حد شکافتن دریا یا دو نیم کردن ماه باشد.
کوشا نوشته: خلاصه قصه اینکه فرستادگان کسری جهت کشتن پیامبر، توسط پیامبر از قتل کسری توسط شیرویه مطلع می شوند و این را نشانه (معجزه) پیامبری او دانسته و ایمان می آورند.
نقل قول:حدس و گمان و برداشت فرد A از آنچه فرد B انجام داده اسمش معجزه نیست .