دفترچه

نسخه‌ی کامل: فرتور‌های گیرا و بامزه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
undead_knight نوشته: جل الخالق!:)))))))))))))))
ما اینجا تاپیکی داریم به نام " گیس خنده ها" بعد اینقدر مظلوم نمایی میفرمائید من یاد روضه های حسین می افتم:)))
البته از دید من خندیدن به هر چیز و هر کس! نه فقط مجاز بلکه بایسته هست تا هاله تقدس دورش شکل نگیره:)
خب ما هم چیزی نگفتیم که عزیزم، بخندید، مشکلی ندارد. بعد هم، به جای سر زدن به جستارِ «گیس‌خنده‌ها»، یک جستار داریم به نامِ «انتخاب کنید» که سراسر قرار بود فان باشد و این چیزها، بد نیست یک سری به آنجا بزنید تا معنای مظلوم‌نمایی را دریابید؛ بگذریم که در این مدت ما عملا از تخریبِ شخصیت و حمله‌ی شخصی تا دیوانگی و جنون را به جانِ خریده و لذت برده‌ایم.
البته اعتراف می‌کنم که من خودم عمدا قدری مظلوم‌نمایی هم می‌کنم و از این هدفی دارم که ترجیح می‌دهم فعلا آن را نگویم؛ چیزی که الان می‌خواهم بگویم این است که نوشته‌های من مشخصا مخاطبِ خود را می‌شناسند و در آنها هرگز امیدی برای اینکه دیگران چیزی را با صداقت در آنها بپذیرند یافته نمی‌شود.

خلاصه بخندید، ما هم با شما به این جانوران می‌خندیم، تا ببینیم به کجا می‌رسیم...
Alice نوشته: سرنام جُستار را بخوانید بعد وارد شوید. اینجا محلی‌ست برای فکاهی و سرگرمی، نه مباحث ایدئولوژیک!
موردی ندارد آلیس‌جان، گفتیم که بخندید...
فقط شما هم زمانی که واردِ جستارهایِ ما می‌شوید، پیش از اینکه به دنبالِ مصادیقِ زن‌ستیزی باشید، به عنوان یا توضیحات‌اش نگاهی بکنید.
undead_knight نوشته: آنددنایت پسر نیست فقط پسرها رو دوست داره:))بعد پست ژانر چش بود!؟بدبخت هر کی رو مسخره میکنه یقشو میگیرند،سلطنت طلبا رو مسخره میکنه میگن بسیجیه،بسیجیا رو مسخره میکنه میگن سلطنت طلبه،کمونیست ها رو مسخره میکنه میگن کاپتالیسته و آمریکا رو مسخره میکنه میگن کمونیسته!زن ها رو مسخره میکنه میگن ضد زنه،مردها رو مسخره میکنه میگن ضد مرده و... :))))
برای مسخره کردن و خندیدن اینجور الفاظ هیچ اشکالی نداره:)
بگم خودشیفته خوبه؟ پست ژانر که طوریش نبود. ولی حس کردم اگه تو اون پست نذاشته بودی بانو آلیس هم همچین کلمه ای بکار نمیبرد. جدی نگیر. مشکل فقط با همون کلمه جونور بود.

Alice نوشته: سرنام جُستار را بخوانید بعد وارد شوید. اینجا محلی‌ست برای فکاهی و سرگرمی، نه مباحث ایدئولوژیک!
البته من هم انتقاد اصلیم به همون که داریوش گفت هست چون حس کردم این واژه درباره زنان بکار نمیره و اگر هم استفاده بشه به واکنش جدی منجر میشه. بخاطر همین انتقاد کردم..
[ATTACH=CONFIG]2307[/ATTACH]
Bibak نوشته: اگه تو اون پست نذاشته بودی بانو آلیس هم همچین کلمه ای بکار نمیبرد.

چه عیبی دارد؟! همه‌ی ما جانورانِ دوپا هستیم... چه در معنای تحت‌الفظی (~ جان‌وَر) و چه در معنای مستعمل.
Alice نوشته: چه عیبی دارد؟! همه‌ی ما جانورانِ دوپا هستیم... چه در معنای تحت‌الفظی (~ جان‌وَر) و چه در معنای مستعمل.
E40d
آلیس جان حس میکنم دارم توی هم میهن بحث میکنم. این دیگه چه توجیهیه. قصد جسارت ندارم ولی کسی به خود شما بگه جانور ناراحت نمیشی؟ البته که میشی.
Bibak نوشته: آلیس جان حس میکنم دارم توی هم میهن بحث میکنم. این دیگه چه توجیهیه. قصد جسارت ندارم ولی کسی به خود شما بگه جانور ناراحت نمیشی؟ البته که میشی.

اگر بار توهین‌آمیز داشته باشد خب ناراحت می‌شوم. اگرنه همه‌مان بارها در متون علمی انسان را مترادف حیوان دیده‌ایم، باید ناراحت
بشویم که چرا حیوان هستیم؟ طبیعتاً هر واژه‌ای که در معنای تحقیر و اهانت استعمال شود ناراحت‌کننده و منزجر خواهد بود، حتی واژگان عام
و عادی. لفظی هم که من عامداً بکار بردم جنبه‌ی شوخی و بذله داشت، نه استخفاف و توهین به جامعه‌ی دخترباز. بقول شوالیه برای
شوخی و خنده این الفاظ موردی ندارد، خواه دختر باشد خواه پسر...
یک بار نوشتم پاک شد...
اوکی. خب طرز نگارش خاص شما و کلماتی که استفاده میکنید باعث شد دوبار اول توضیح شما رو نفهمم! البته مشکل از بی دقتی و کم سوادی خودم هست، اتفاقا شیوه نگارش شما تحسین آمیزه. مثلا در مورد "معنی مستعمل" فکر کردم منظور شما برداشت عمومی و رایج از واژه جانور هست. فکر کردم منظورتون این هست که این واژه در جامعه معنای توهین آمیزی نداره! در واقع همیشه معنای لغوی و اصطلاحی رو میارن. من هم اینجا ناخودآگاه مستعمل رو همون اصطلاحی فرض کردم!

+ البته خودم اگر آگاهانه بدون قصد توهین گفته بشه نه تنها هیچ مشکلی با این دست واژه ها ندارم موافق هم هستم..
بیاباک جان ناراحتی نداره که، جانور معنای مارموز و خلاف آدمیزاد معمولی و... میده در این نوع استفاده ولی شوخی هست دیگه، حتی فحش خواهر و مادر رو هم در چنین معانی زیاد استفاده میشه، در کل شما بدل نگیر و نهایتش یک شوخی اینجوری هم شما با طرف مقابل بکن که دلخوری هم نماند !!
[ATTACH=CONFIG]2316[/ATTACH]