نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گوشت سوسمار در اسلام
#21

سارا نوشته: قربان بنده می توانم برای همه ی چیزهایی که بیان داشتید دلیل و سند بیاورم

خب بیاورید ... هیچ ایرادی نداره !!


سارا نوشته: آیا بعد از آوردن دلایلم مثل الان نمی گویید همه اش دروغ و تحریف است؟

اگر دروغ و تحریف نباشه ، نه نمیگم ... اما اگه باشم میگم !! الان هم توجه داشته باشید نگفتم شما دروغ گفتید و تحریف کردید ... نویسنده متنی که شما بدون تحقیق از روش کپی کردید ، چنین کاری کرده !!



سارا نوشته: بعد هم اخطار و در نهایت اخراجم می کنید مثل همانکاری که با بقیه خدا باورها کردید.

کدوم خداباور رو اخراج کردیم ؟ شما چرا از چیزی که اطلاع ندارید ، با اطمینان صحبت میکنید . در این انجمن در حال حاضر یوزر اخراجی نداریم جز یک مورد که اونم با آی دی دیگه داره فعالیت میکنه ... بقیه اخراجی ها هم در واقع یوزر های تکراری همون کاربر هست که مسدود شدن . پس از این لحاظ اطمینان داشته باشید اینجا چنین جوری برقرار نیست .



سارا نوشته: الان کلی انگ بهم زده شده است متهم به دروغگویی و خالی بندی و تندروی و افراطی بودن و.......... شده ام.اگر بدنبال بهانه ای برای اخراج کردنم می گردید .

شخصا اینجا از حضور منتقدین استقبال میکنم . شما هم لطفا به اون مسائلی که میگید توجه نکنید و سعی کنید مطالب خودتون رو بذارید. اخراج کردن شما ، سودی برای ما نداره !!

E032

سارا نوشته: بنده فقط و فقط از طریق سرچی که در مورد ماهیت وجود و مجردات داشتم به این فروم رسیدم و چون دیدم عقاید آتیستی و.. اینها وجود دارد بگمانم فروم باز و بی تعصبی آمد پس ثبت نام کردم. ولی خب آنکسی که در باب مجردات جستار باز کرده بود (ابن سینا) گویا اخراج شده اند.

منهای یک سری بحث و حملات شخصی ، حقیقتا اینجا فضای بازی داره و کسی رو برای صرف ابراز عقیده ، اخراج نمیکنیم ... از دوستان دیگه هم خواهش میکنم به هم دیگه حمله شخصی نکنن تا فضای مثبتی برای بحث وجود داشته باشه .

کاربر ابن سینا هم اخراج نشده ، اما خودش مدت هاست اینجا لاگین نکرده :

Not Acceptable!

تاریخ و زمان واپسین فعالیت درسایت : 04-09-2015 10:23
پاسخ
#22

Anarchy نوشته: کدوم خداباور رو اخراج کردیم ؟ شما چرا از چیزی که اطلاع ندارید ، با اطمینان صحبت میکنید . در این انجمن در حال حاضر یوزر اخراجی نداریم جز یک مورد که اونم با آی دی دیگه داره فعالیت میکنه ... بقیه اخراجی ها هم در واقع یوزر های تکراری همون کاربر هست که مسدود شدن . پس از این لحاظ اطمینان داشته باشید اینجا چنین جوری برقرار نیست .
قصدم جسارت نبود عذر می خواهم. ولی در یک از جستارها که مربوط به دو تن از کاربران خدا باور بود (حزب الله و mbk) دیدم که یکیشان را اخراج کرده اید و دیگری هم تهدید شد اگر وسط بحث های جدی آیه قرآن بیاورد اخراج خواهد شد!Sad
Not Acceptable!
خب من می دیدم که در بحث ها شما فقط به بنده بابت حرف هایم تذکر می دهید در حالی که بدیگران کاری ندارید. در ضمن دیگر مدیر اینجا هم مرا متهم به آیدی سازی کرده و گفتند که بنده فلانی سابق هستم و اینکه نباید در برابر حرف های ایشان حرف بزنم. خب همه ی اینها چه معنایی می دهد؟ این یعنی که باید یوزرم مسدود شود و اخراج گردم ! می دانم کسی اینجا بدنبال حقیقت نیست همه اسلام ستیزند!من سر جنگ با هیچکس و هیچ دینی و هیچ نژادی ندارم فقط و فقط می خواهم از سرگردانی در بیایم و بعد از مدت ها به یک منزلی برسم به یک حقیقتی. همین E032






پاسخ
#23

سارا نوشته: قصدم جسارت نبود عذر می خواهم. ولی در یک از جستارها که مربوط به دو تن از کاربران خدا باور بود (حزب الله و mbk) دیدم که یکیشان را اخراج کرده اید و دیگری هم تهدید شد اگر وسط بحث های جدی آیه قرآن بیاورد اخراج خواهد شد!Sad

اخراج ( دائمی ) با تنبیه فرق داره ... یعنی ممکنه به دلیل بر هم زدن نظم ، برای مدت کوتاهی بازداشت بشه مثلا 3 روز !! این کاربر خاص mbk هم نه به دلیل مسلمان بودن بلکه به دلیل بی توجهی به جو تاپیک ها و اینکه وسط هم بر بحثی آیه ای از قرآن میاورد و کلا طرز نگارشی داره که قابل خوندن نیست و بارها هم بهش تذکر داده شده ولی خودشو اصلاح نکرده ، چند باری تنبیه شده ... اما میبینید که هنوز هم میتونه فعالیت کنه و ما کاری بهش نداریم .



سارا نوشته: خب من می دیدم که در بحث ها شما فقط به بنده بابت حرف هایم تذکر می دهید در حالی که بدیگران کاری ندارید.

دوست عزیز برای شما سوتفاهم شده ... این گفتگو هایی که در خلال بحث پیش میاد ، نه به عنوان تذکر مدیریتی یا اعمال قانون هست بلکه صرفا ابراز عقیده خودم هست . خب چون با شما اختلاف نظر دارم ، با شما الان بحث میکنم اما هرگز از ابزار مدیریتی استفاده نمیکنم .



سارا نوشته: در ضمن دیگر مدیر اینجا هم مرا متهم به آیدی سازی کرده و گفتند که بنده فلانی سابق هستم و اینکه نباید در برابر حرف های ایشان حرف بزنم. خب همه ی اینها چه معنایی می دهد؟

خب سابقه کاربر مذکور در بی نظمی انقدری خراب هست که ممکنه همه رو به شک بندازه و من هم این رویه انگ زدن به این شکل رو تایید نمیکنم . ولی به نظر من شما در اینجا به شکل دلخواه میتونید فعالیت کنید .



سارا نوشته: این یعنی که باید یوزرم مسدود شود و اخراج گردم !

خیر هرگز چنین اتفاقی نمیوفته صرفا به دلیل ابراز عقیده ...



سارا نوشته: ! می دانم کسی اینجا بدنبال حقیقت نیست همه اسلام ستیزند!

در همین مورد هم میشه گفتگو کرد . خب ظاهرا هر کدوم از ما حقیقت رو یه چیزی میبینه !! اسلام ستیزی هم به منظور خنثی کردن اثرات نا مناسب این آیین بر زندگی ماست .



سارا نوشته: من سر جنگ با هیچکس و هیچ دینی و هیچ نژادی ندارم فقط و فقط می خواهم از سرگردانی در بیایم و بعد از مدت ها به یک منزلی برسم به یک حقیقتی. همین

بسیار هم عالی ... شاید رویه برخورد در این انجمن نیاز به اصلاح داشته باشه !! شما هم بمونید و در این مسیر با ما همراه باشید .

E032

پ.ن : چند پست اخیر ، زیاد به این تاپیک مرتبط نیستن . احتمالا اونها رو به زودی منتقل میکنم .
پاسخ
#24

با سلام در باب حلیت گوشت سوسمار اقوال زیاد است ولی روایتی که بین همه ی مذاهب اسلامی از شیعه گرفته تا وهابیت یکسان است ، این است که خلیفه دوم جناب عمر بسیار گوشت سوسمار را دوست داشته اند. چون بر طبق نهج البلاغه گوشت سوسمار از غذا های رایج دوران جاهلیت بوده است. خب بعد از اسلام هم خیلی ها با حرمت آن کنار نیامده و باز استعمال آن تدوام یافت.
خلیفه دوم بقدری از خوردن گوشت آن لذت می برده اند که گفته اند : من دوست ندارم وحاضر نیستم شتران مو قرمز(گران قیمت) به من بدهند ولی مارمولک(چلپاسه) را از بگیرند. 1) کنزل العمال ج8جز15ص191حدیث41767 وهمچنین گفته اند: من خوردن مارمولک(چلپاسه)رااز مرغ بیشتر دوست دارم .کنزل العمال ج8جز15ص191حدیث41770 در حقیقت در زمان خلیفه دوم استعمال گوشت سوسمار اوج گرفت . در حالیکه در دوران پیامبر بشدت کاهش یافته بود. درکتاب المغنی الشرح الکبیرجلد۱۱صفحه۸۱ وکنزالعمال جز۱۵ صفحه۱۹۰ وبه گفته عمر:بیشتر اهل سنت گفتندحلال است ولی ابوحنیفه حرام دانسته است. مالکی شافعی وحنبلی حلال دانسته. خب جناب عمر خلیفه دوم است و اهل سنت بسیار ایشان را تکریم می کنند و بسیاری از سنت هایی که هست از دوران ایشان پایه گذاری شده اند. یکیش هم همین حلیت گوشت سوسمار. ولی نکته ای که مهم است آن است که ابوحنیفه آن را حرام کرده است !

خب در باب حلیت و عدم حلیت سوسمار در بین فقهای اهل سنت اختلاف نظر وجود دارد.جمهور اهل سنت قائل به مباح بودن آن می باشند،[1] ودر وجه حلال بودن خوردن گوشت آن به روایاتی از جمله این روایت تمسک نموده اند: ودر وجه حلال بودن خوردن گوشت آن به روایاتی از جمله این روایت تمسک نموده اند: «ابن عباس روایت نموده است: ام حفید خاله ی ابن عباس برای پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله کشک و روغن و سوسماری هدیه آورد. آنحضرت از کشک و روغن خوردند و سوسمار را به دلیل ناپسند شمردن نخوردند. ابن عباس می گوید: سوسمار بر سر سفره ی رسول خدا صلی الله علیه وآله خورده شد و اگر حرام می بود بر خوان رسول خدا صلی الله علیه و آله خورده نمی شد».[2] در روایت دیگری به نقل از ابن عمر آمده که از پیامبر صلی الله علیه وآله در مورد خوردن سوسمار سؤال شد. حضرت فرمودند من نه آنرا می خورم و نه آنرا تحریم می نمایم.[3] اما در این میان ابو حنیفه قائل به تحریم گوشت سوسمار شده است. ابو حنیفه به حدیثی استناد جسته که در آن بیان شده است در یکی از غزوات گرسنگی بر اصحاب رسول خدا صلی الله علیه وآله شدت گرفت. اصحاب آن حضرت سوسمارهایی را پیدا نموده و آنها را شکار کرده و طبخ نمودند. هنگامی که دیگها در حال جوشش بود پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله متوجه موضوع شدند و دستور دادند دیگها را کج نموده و محتوایشان را به دور بریزند.[4]

[1].الموسوعة الکویتیة، ج5،ص143:« اخْتَلَفَ الْفُقَهَاءُ فِی الضَّبِّ : فَذَهَبَ الْجُمْهُورُ إِلَى إِبَاحَتِهِ...».
[2]. صحیح البخاری، باب قبول الهدیة:«أهدت أم حفید خالة ابن عباس إلى النبی صلى الله علیه و سلم أقطا وسمنا وأضبا فأكل النبی صلى الله علیه و سلم من الأقط والسمن وترك الضب تقذرا قال ابن عباس فأكل على مائدة رسول الله صلى الله علیه و سلم ولو كان حراما ما أكل على مائدة رسول الله صلى الله علیه و سلم».
[3]. صحیح مسلم، باب اباحة الضب،‌ح5139:«عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ دِینَارٍ أَنَّهُ سَمِعَ ابْنَ عُمَرَ یَقُولُ سُئِلَ النَّبِىُّ -صلى الله علیه وسلم- عَنِ الضَّبِّ فَقَالَ « لَسْتُ بِآكِلِهِ وَلاَ مُحَرِّمِهِ ».
[4]. حدیث عبد الرحمن بن حسنة " أنهم أصابتهم مجاعة فی إحدى الغزوات . . . " أخرجه أحمد ( 4 / 196 - ط المیمنیة ) وابن حبان ( موارد الظمآن ص 1070 - ط السلفیة ) وصححه ابن حجر فی الفتح ( 9 / 665 - 666 - ط السلفیة ) .«أَنَّهُمْ أَصَابَتْهُمْ مَجَاعَةٌ فِی إِحْدَى الْغَزَوَاتِ مَعَ رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَوَجَدَ الصَّحَابَةُ ضِبَابًا فَحَرَشُوهَا وَطَبَخُوهَا ، فَبَیْنَمَا كَانَتِ الْقُدُورُ ، تَغْلِی بِهَا عَلِمَ بِذَلِكَ الرَّسُول صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَأَمَرَهُمْ بِإِكْفَاءِ الْقُدُورِ فَأَلْقُوا بِهَا».






پاسخ
#25

عن ابنِ عَبَّاسٍ رَضِیَ اللهُ عنهُمَا قالَ: (( دَخَلْتُ أَنَا وَخَالِدُ بْنُ الْوَلِیدِ مَعْ رَسُولِ اللهِ صَلى اللهُ علیهِ وسلمَ بَیْتَ مَیْمُونَةَ، فأُتِیَ بِضَبٍّ مَحْنُوذٍ، فَأَهْوَى إِلَیْهِ رَسُولُ اللهِ صَلى اللهُ علیهِ وسلمَ بِیَدِهِ، فَقَالَ بَعْضُ النِّسْوَةِ اللاَّتِی فی بَیْتِ مَیْمُونَةَ: أَخْبِرُوا رَسُولَ اللهِ صَلى اللهُ علیهِ وسلمَ بمَا یُرِیدُ أَنْ یَأْكلَ، فَرَفَعَ رَسُولُ اللهِ صَلى اللهُ علیهِ وسلمَ یَدَهُ. فَقُلْتُ: أَحْرَامٌ هُوَ یا رَسُولَ اللهِ ؟ قالَ : ((لاَ، ولَكِنَّهُ لَمْ یَكُنْ بِأَرْضِ قَوْمِی، فَأَجِدُنی أَعَافُهُ)) قَالَ خَالِدٌ: فَاجْتَرَرْتُهُ، فَأكَلْتُهُ، وَالنَّبِیُّ صَلى اللهُ علیهِ وسلمَ یَنْظُرُ .متفق علیه
ترجمه ای که بصورت تحت الفظی از این روایت شده این است:
برای پیامبر صلی الله علیه وآله سوسماری بریان آورده شد. آنحضرت دست خود را به سمت آن برد تا از آن تناول نمایند. به آن حضرت گفته شد: این گوشت سوسمار است، پس آنحضرت بلافاصله دست خود را کشیدند و از خوردن آن اجتناب فرمودند. خالد به آن حضرت عرض نمود: آیا خوردن آن حرام است؟ حضرت فرمودند: نه ولی در سرزمین قوم من چنین چیزی یافت نمی شود، پس می یابم که از آن امتناع نمایم.(یا احساس می کنم که از آن بدم می آید). پس خالد از آن غذا خورد در حالی پیامبر صلی الله علیه وآله این امر را مشاهده می نمود.
بِأَرْضِ قَوْمِی در اینجا یعنی چه؟
ابن حجر در شرح فتح الباری(ج9، ص665، دارلمعرفة) مطالبی را بیان نموده که خلاصه ی نظر وی اینچنین است: مراد از قول پیامبر صلی الله علیه وآله که فرمودند: در سرزمین من چنین موجودی یافت نمی شود؛ سرزمین قریش یعنی مکه و اطراف آن می باشد و چنین امری مانع آن نیست که این موجود در بلاد دیگر حجاز موجود بوده باشد. در حالیکه در سرزمین قریش بوفور گوشت سوسمار یافت می شده و همچنان یافت می شود! پس می توان معنی بارض را راضی بودن معنا کرد.






پاسخ
#26

جناب آنارشی
می دانم که می خواهید بگویید این دین اسلام دین حقیری است که گوشت سوسمار و مارمولک در آن حلال است و مسلمانان را سوسمار خور بنامید. ولی قربان خودتان هم که اذعان داشتید که ابو حنیفه هم آن را حرام دانسته است. این یعنی بین فقهای بزرگ اهل سنت نیز در این باب اختلاف است. البته لازم بذکر است که شافعی مذهب های کشورهای دیگر (غیر از عربستان) مثل ایران خوردن گوشت سوسمار کراهت دارد و استعمال نمی کنند.

پیامبر از بین میوه ها ، خربزه را دوست می داشت. و مولانا در این باب چنین سروده:

دوش دلا چه خورده‌ای راست بگو نهان مکن


چون خمشان بی‌گنه روی بر آسمان مکن


باده خاص خورده‌ای نقل خلاص خورده‌ای

بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن



این شعر هم اشاره به داستان معروفی است که عده ای از صحابه دیدند پیامبر چند روزی است چیزی نخورده است از اینرو خواستند از ایشان تبعیت کنند و چیزی نخورند ولی بعد از گذشت دو سه روز بسیار زرد رو و پژمرده گشتند. پیامبر احوال ایشان را بدید و فرمود من از جای دیگر خورانیده می شوم.

می دانم همه ی این حرفها برای شما چرند است. اما اگر می خواهید اسلام را بکوبید خب با تردید در وجود و هستی ، کهن الگو ها و.. اینکار را بکنید. چون این که شما عنوان کنید اسلام دین سوسمارخور ها هست .......... خب چه بگویمSad
با سپاسE032






پاسخ
#27

بنظر منکه خوردن سوسمار هیچ مشکلی نداره!
اینا همش چیزهای ظاهریه.
مثلا از نظر علمی گوشت سوسمار مشکلش چیه؟
من خودم توی تلویزیون یه دفه دیدم توی مکزیک جیرجیرک سرخ کرده میخوردن خودم هوس کردم جون شما فکر کنم خوشمزه باشه :e057:
آدمی که در بند ظواهره اونوقت چطور اسلام رو زیر سوال میبره.
ظواهر هیچ اهمیتی ندارن. مهم اینه مزش چطوره و خواصش چیه چه ویتامین ها چه مواد عالی و معدنی داره.
پاسخ
#28

سارا نوشته: جناب آنارشی
می دانم که می خواهید بگویید این دین اسلام دین حقیری است که گوشت سوسمار و مارمولک در آن حلال است و مسلمانان را سوسمار خور بنامید.

شما اگر میخواستید به من جواب بدین ، باید به اون پست من و مطالبی که نوشته بودم به صورت نقل قول جواب و بخش بخش جواب میدادین نه اینکه برید از یه سری سایت اسلامی کپی پیست کنید !! این مطالب رو که خودمم قبلا خونده بودم . من خودم شخصا منابع رو بررسی کردم و اون صفحه حدیثی که کپی کردم چیزی بود که خودم پیدا کرده بودم و فهمیدم که برادران اسلامیست تقیه کردن و مطلب رو ناقص نوشتن !!

شما باید بهتر بدونید که ارزش صحیح بخاری و صحیح مسلم از همه منابع دیگه بالاتره ... پس استناد به اونها اولویت داره و در هیچ کدوم دیگه هم واضحا گفته نشده گوشت سوسمار حرامه !!

حالا مگه سوسمار خوردن ایرادی داره که این همه سعی میشه بگن سوسمار خوردن در اسلام جایز نیست ؟ من به کسی نگفتم سوسمار خور ، اما اونهایی که سعی در توجیه دارن مثل اینکه خودشون بیشتر از همه با این مساله مشکل دارن ...



سارا نوشته: لی قربان خودتان هم که اذعان داشتید که ابو حنیفه هم آن را حرام دانسته است. این یعنی بین فقهای بزرگ اهل سنت نیز در این باب اختلاف است. البته لازم بذکر است که شافعی مذهب های کشورهای دیگر (غیر از عربستان) مثل ایران خوردن گوشت سوسمار کراهت دارد و استعمال نمی کنند.

بین فقهای بزرگ نه دوست عزیز ... تنها یکی از 4 فرقه اهل سنت !! اون هم به استناد به حدیثی که آوردین بوده که هیچ جاش نگفته گوشت سوسمار حرامه ... بحث فقها هم بیشتر یه برداشت و نظر شخصی هست !!
در مذهب شافعی هم هر حال گوشت سوسمار حرام نیست ....



سارا نوشته: می دانم همه ی این حرفها برای شما چرند است. اما اگر می خواهید اسلام را بکوبید خب با تردید در وجود و هستی ، کهن الگو ها و.. اینکار را بکنید. چون این که شما عنوان کنید اسلام دین سوسمارخور ها هست .......... خب چه بگویمSad

حرف در دهان من میذارین ؟ کجا گفتم دین سوسمار خور ها ؟ اگه خودتون احساس میکنین سوسمار خوری نقطه ضعفه اون بحثش جداس ... ایرادات اساسی که به اسلام گرفته شده و در همین انجمن هم موجوده ، نیازی نیست به بحث سوسمار خوری استناد کنیم. فقط خواستم نشون بدم این اسلامیست ها ( حالا باز به خودتون نگیرید ) ، حتی در این حد هم صداقت و شجاعت ندارن که بپذیرن سوسمار خوری در اسلام مشکلی نداشته ...


سارا نوشته: عن ابنِ عَبَّاسٍ رَضِیَ اللهُ عنهُمَا قالَ: (( دَخَلْتُ أَنَا وَخَالِدُ بْنُ الْوَلِیدِ مَعْ رَسُولِ اللهِ صَلى اللهُ علیهِ وسلمَ بَیْتَ مَیْمُونَةَ، فأُتِیَ بِضَبٍّ مَحْنُوذٍ، فَأَهْوَى إِلَیْهِ رَسُولُ اللهِ صَلى اللهُ علیهِ وسلمَ بِیَدِهِ، فَقَالَ بَعْضُ النِّسْوَةِ اللاَّتِی فی بَیْتِ مَیْمُونَةَ: أَخْبِرُوا رَسُولَ اللهِ صَلى اللهُ علیهِ وسلمَ بمَا یُرِیدُ أَنْ یَأْكلَ، فَرَفَعَ رَسُولُ اللهِ صَلى اللهُ علیهِ وسلمَ یَدَهُ. فَقُلْتُ: أَحْرَامٌ هُوَ یا رَسُولَ اللهِ ؟ قالَ : ((لاَ، ولَكِنَّهُ لَمْ یَكُنْ بِأَرْضِ قَوْمِی، فَأَجِدُنی أَعَافُهُ)) قَالَ خَالِدٌ: فَاجْتَرَرْتُهُ، فَأكَلْتُهُ، وَالنَّبِیُّ صَلى اللهُ علیهِ وسلمَ یَنْظُرُ .متفق علیه
ترجمه ای که بصورت تحت الفظی از این روایت شده این است:
برای پیامبر صلی الله علیه وآله سوسماری بریان آورده شد. آنحضرت دست خود را به سمت آن برد تا از آن تناول نمایند. به آن حضرت گفته شد: این گوشت سوسمار است، پس آنحضرت بلافاصله دست خود را کشیدند و از خوردن آن اجتناب فرمودند. خالد به آن حضرت عرض نمود: آیا خوردن آن حرام است؟ حضرت فرمودند: نه ولی در سرزمین قوم من چنین چیزی یافت نمی شود، پس می یابم که از آن امتناع نمایم.(یا احساس می کنم که از آن بدم می آید). پس خالد از آن غذا خورد در حالی پیامبر صلی الله علیه وآله این امر را مشاهده می نمود.

در این حدیث علت اصلی که پیامبر اسلام سوسمار نمیخورده مشخص شده ... هر چند ترجمه به نظر کمی دست کاری شده میاد ... در ترجمه انگلیسی این بخش این جوری معنی شده :

Allah's Messenger and I entered the house of Maimuna. A roasted mastigure was served. Allah's Messenger stretched his hand out (to eat of it) but some woman said, "Inform Allah's Messenger of what he is about to eat." So they said, "It is mastigure, O Allah's Messenger !" He withdrew his hand, whereupon I said, "O Allah's Messenger ! Is it unlawful?" He said, "No, but this is not found in the land of my people, so I dislike it." So I pulled the mastigure towards me and ate it while Allah's Messenger was looking at me.


گفته حرام نیست اما من دوست ندارم !!

یک حدیث قبل از این در صحیح بخاری به شکل خیلی خیلی واضح و صریح نقل شده :


حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ إِسْمَاعِیلَ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِیزِ بْنُ مُسْلِمٍ، حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ دِینَارٍ، قَالَ سَمِعْتُ ابْنَ عُمَرَ ـ رضى الله عنهما ـ قَالَ النَّبِیُّ صلى الله علیه وسلم ‏ "‏ الضَّبُّ لَسْتُ آكُلُهُ وَلاَ أُحَرِّمُهُ ‏"‏‏.‏

The Prophet said, "I do not eat mastigure, but I do not prohibit its eating."


دیگه نمیدونم صریح تر از این هم باید چیزی گفته بشه ؟!
پاسخ
#29

@سارا

نکته جالبی که نمیدونم اطلاع دارید یا نه اینه که در واقع اتهام سوسمار خوری اتهامی هست که امروز شیعیان افراطی به سنی های افراطی وارد میکنن نه دگراندیشان به مسلمانان !! یه دوری تو انجمن های شیعه بزنید ، حتما به این مورد بر میخورید .
پاسخ
#30

Anarchy نوشته: شما اگر میخواستید به من جواب بدین ، باید به اون پست من و مطالبی که نوشته بودم به صورت نقل قول جواب و بخش بخش جواب میدادین نه اینکه برید از یه سری سایت اسلامی کپی پیست کنید !! این مطالب رو که خودمم قبلا خونده بودم . من خودم شخصا منابع رو بررسی کردم و اون صفحه حدیثی که کپی کردم چیزی بود که خودم پیدا کرده بودم و فهمیدم که برادران اسلامیست تقیه کردن و مطلب رو ناقص نوشتن !!
ببخشید خب چون نتونستم. یعنی می خواستم ولی نشد !

Anarchy نوشته: شما باید بهتر بدونید که ارزش صحیح بخاری و صحیح مسلم از همه منابع دیگه بالاتره ... پس استناد به اونها اولویت داره و در هیچ کدوم دیگه هم واضحا گفته نشده گوشت سوسمار حرامه !!
از دید همه مذاهب و فرق اسلامی ؟ یعنی حتی از دید شیعه؟
Anarchy نوشته: حالا مگه سوسمار خوردن ایرادی داره که این همه سعی میشه بگن سوسمار خوردن در اسلام جایز نیست ؟ من به کسی نگفتم سوسمار خور ، اما اونهایی که سعی در توجیه دارن مثل اینکه خودشون بیشتر از همه با این مساله مشکل دارن ...

قربان در نهج البلاغه به صراحت آمده است که سوسمارخوری از صفات اعراب جاهل و پیش از اسلام بوده! و در زمان خلیفه ی دوم دوباره باب شد. به هرحال باید قبول کرد که اگر جناب عمر را بعنوان خلیفه ی دوم قبول داشته باشیم باید سوسمار را هم خورد ! حال مانده ام چرا ابو حنیفه همچین ذنبی مرتکب شده !




Anarchy نوشته: بین فقهای بزرگ نه دوست عزیز ... تنها یکی از 4 فرقه اهل سنت !! اون هم به استناد به حدیثی که آوردین بوده که هیچ جاش نگفته گوشت سوسمار حرامه ... بحث فقها هم بیشتر یه برداشت و نظر شخصی هست !!
در مذهب شافعی هم هر حال گوشت سوسمار حرام نیست ...
.

بر طبق احادیث و روایات پیامبر و امامان شیعه ، سوسمار حیوان مسخ شده است و حیوانان مسخ شده حرام گوشت می باشند!
چون جای این بحث در این تاپیک نیست. می خواهید یک جستار در این باب (گوشت سوسمار) باز کنید تا تمام روایات معتبر در باب حرمت کوشت سوسمار را برایتان بیاورم با کمک دوست عربم که یک خواهر اسلامیست هست!


Anarchy نوشته: حرف در دهان من میذارین ؟ کجا گفتم دین سوسمار خور ها ؟ اگه خودتون احساس میکنین سوسمار خوری نقطه ضعفه اون بحثش جداس ... ایرادات اساسی که به اسلام گرفته شده و در همین انجمن هم موجوده ، نیازی نیست به بحث سوسمار خوری استناد کنیم. فقط خواستم نشون بدم این اسلامیست ها ( حالا باز به خودتون نگیرید ) ، حتی در این حد هم صداقت و شجاعت ندارن که بپذیرن سوسمار خوری در اسلام مشکلی نداشته ...
خب چه بگویم! می بینید که شیعه و حنفی ها استعمال نمی کنند پس بحث عدم قطعیت مطرح می شود! نمی توان در این باب با قاطعیت نظر داد!
بر فرض که در این دین سوسمار و هر چه که بنظر شما کریه و ناخوشایند است بعنوان غذا مصرف شود اما اما در این دین صداقت حرف اول و آخر را می زند! بنده با مدیر دیگر اینجا سر ازدواج مرد مسلمان و زن غیر مسلمان بحث کردم چون نمونه اش را در خانواده ی خودم دیده ام و ایشان انکار کرد و............. در انتها بنده را دروغگو و .. نامید . الان هم که همه اتان احتمالا فکر می کنید من کاربر فلانی هستم ! چرا شما مسلمان ها را دروغگو می دانید؟






پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: