نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گفتگو پیرامون شکار
#11

تجربه ثابت کرده که هر وقت هر وقت شکار گونه ای در منطقه ای تو ایران آزاد بوده بغد از یه مدت نسل اون گونه منقرض شده در اون منطقه. و تجربه ثابت کرده مجوز دادن به شکار گونه ای در یک منطقه به شکارچیان باعث شکار غیر قانونی گونه های غیر مجاز هم شده. اکثر شکارچیان ایرانی شعور ندارن متاسفانه. و در مخیله شون نمیگنجه که انقراض یه گونه چه اهمیتی داره. جدا از اینکه متاسفانه جریمه های ناچیزی در نظرگرفته شده برای شکار غیر قانونی. و به همین دلیل هیچ شکارچی واهمه ای از مجازات شدن نداره. گوشت خرگوش تو ایران طرفدار نداره وگرنه نسلش تو ایران منقرض شده بود. خیلی از گونه های مهاجر در معرض تهدید هستن که هیچ جای دنیا شکار نمیشن غیر از تو ایران. مثل مرغابی سیبری. پاشون که به ایران میرسه تارو مار میشن.
پاسخ
#12

shirin نوشته: تجربه ثابت کرده که هر وقت هر وقت شکار گونه ای در منطقه ای تو ایران آزاد بوده بغد از یه مدت نسل اون گونه منقرض شده در اون منطقه. و تجربه ثابت کرده مجوز دادن به شکار گونه ای در یک منطقه به شکارچیان باعث شکار غیر قانونی گونه های غیر مجاز هم شده. اکثر شکارچیان ایرانی شعور ندارن متاسفانه. و در مخیله شون نمیگنجه که انقراض یه گونه چه اهمیتی داره. جدا از اینکه متاسفانه جریمه های ناچیزی در نظرگرفته شده برای شکار غیر قانونی. و به همین دلیل هیچ شکارچی واهمه ای از مجازات شدن نداره. گوشت خرگوش تو ایران طرفدار نداره وگرنه نسلش تو ایران منقرض شده بود. خیلی از گونه های مهاجر در معرض تهدید هستن که هیچ جای دنیا شکار نمیشن غیر از تو ایران. مثل مرغابی سیبری. پاشون که به ایران میرسه تارو مار میشن.

تجربه کجا و به چه کسی همچو چیزی ثابت کرده؟ وقتی در بهترین شرایط ممکن و آنهم پس از ماه‌ها سگ‌دوانی سالی یک عدد چهار پا به مردم مجوز می‌داده‌اند، اسم اینرا می‌گذارید «آزاد»؟ انقراض گونه هم که بیشتر شبیه به جوک بی‌مزه‌ و خنکی‌ست برای بالا بردن اثرگذاری پدیده‌ای که همه با آن مخالفند و خواستار حل کردنش، بجز سازمان محیط زیست! جریمه‌ها هم اصلا ناچیز نیستند، جریمه‌ی شکار یکی از آن جانورانی که واقعا در معرض انقراض است مثل یوزپلنگ دویست میلیون تومان است، بیشتر از دیه‌ی یک انسان! برای شکار غیرقانونی یک شاهین شما را ۱۲۰ میلیون تومان جریمه می‌کنند، مبلغی که بیش از کل دارایی‌های اشخاص در ۹۰٪ جامعه‌ی ایران است.

گوشت خرگوش هم در ایران بسیار پرطرفدار است و شکار آن به انحای مختلف، از تیراندازی تا تله‌گذاری و ... یکی از محبوب‌ترین فعالیتها در میان شکارچیان ایرانی. گونه‌ی جانوری بنام «مرغابی سیبری» وجود خارجی ندارد، اگر منظورتان اردک سرسفید است که از روسیه و قفقاز به ایران می‌کوچد، دلیل کشتار بی‌رویه آن تقاضای بازار و به فروش رساندن آنست، نه احمق بودن شکارچی‌ها! و این نوع از شکار همانطورکه راسل گفت بدلیل تغییرات و پیشرفتهایی که ما در تولید صنعتی مواد غذایی داشته‌ایم حتی برای گونه‌هایی که در معرض انقراض نیستند هم اخلاقی نیست و به فروش رساندن شکار باید غیرقانونی یا دستکم بسیار کنترل‌شده باشد. همه‌ی شکارچیانی که من می‌شناسم با شکارکشی(کشتن جانور به نحوی که قابل استفاده نیست فقط بخاطر کشتن آن یا بریدن قسمتی از بدن آن)، و شکارفروشی(به فروش رساندن فله‌ای محصولات شکاری)مشکل داشته‌اند. برای درک تفاوت میان اینها:

Poaching - WiKi
Hunting - WiKi

زنده باد زندگی!
پاسخ
#13

اردک سر سفید بهش مرغابی سیبری هم میگن. اون مبالغ هم به ریال هست نه تومان. یه یوزپلنگ جریمیش ییست میلیون هست نه دویست میلیون. به تجربه محیط زیستی ها که سالهاست کارشونه.
پاسخ
#14

shirin نوشته: اردک سر سفید بهش مرغابی سیبری هم میگن. اون مبالغ هم به ریال هست نه تومان. یه یوزپلنگ جریمیش ییست میلیون هست نه دویست میلیون. به تجربه محیط زیستی ها که سالهاست کارشونه.
اگر به ریال است پس بسیار کم است و در اینباره حق با شماست، قانونی کردن نیز به همین معناست که قانون بجای ریشه گرفتن از ترس حکومت بابت اسلحه‌دار شدن مردم، باید از نیازهای عینی ریشه بگیرد. شکار گونه‌ای که از آن فراوان هست آزاد باشد و شکار گونه‌ای که با مشکلات جمعیتی‌ روبروست حقیقتا غیرقانونی بشود(نه مثل حالا، روی کاغذ و فاقد ضمانت اجرایی)، شکارکشی و شکارفروشی هم بدلیل طبیعت غیراخلاقی که دارند ممنوع یا کنترل‌شده و محدود باشند. اکنون هیچ کدام از اینها برقرار نیست، و همه آسیب می‌بینند بجز کسانی که باید.

زنده باد زندگی!
پاسخ
#15

تا وقتی مردم به اهمیت حفظ گونه ها پی نبردن و معنی منقرض شدن نسل یه جانور و پرنده در اثر شکار بی رویه شون رو نفهمیدن این بگیر و ببندا هیچ اثری نداره. یارو یه مسافت هزارو خورده ای کیلومتری طی کرده به عشق شکار هوبره. بهش میگی هوبره داره نسلش منقرض میشه چرا شکارش میکنی؟ اصلا مگه غیرقانونی نیست؟ میگه چرا. ولی یه پولی ازمون میگیرن دیگه کاری ندارن باهامون. میگی خب دلت نمیسوزه برای اون پرنده بدبخت. چند سال دیگه هیچ اثری ازش نیست. میگه ول کن بابا. نمیدونی چه لذتی داره شکارش. آدم دلش میخواد تفنگشو بگیر یه ساچمه هم تو مغز خودش خالی کنه که لذت شکار یادش بره.
پاسخ
#16

0kay اصلا شوما آدم گنده و شجاعی هستی!
متاسفم:


[ATTACH=CONFIG]3749[/ATTACH]


فایل‌های پیوست
.jpg 1891093_10151964316537544_1835851198_n.jpg اندازه 69.57 KB  تعداد دانلود: 89

Catwoman: from here, Bane's men patrol the tunnels. And they're not your average brawlers
Batman: Neither am I
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
آخرین ارسال توسط
کمتر‌از 1 دقیقه قبل

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان