09-04-2013, 02:22 PM
با درود
چون دوستان همگی نقل قول گرفتند و همه بر یک موضوع اشاره داشتند بنده هم با یک پست پاسخ می گوییم
شیعه یکی از فرق اسلام است
فرق اسلام بسیار زیاد هست حدود 253 مورد را سعید نفیسی نام برده که البته بیش از اینهاست چنانچه در کتاب الفهرست ابن ندیم فرقی بیان شده که هیچ مشخصاتی از انها تا به حال یافت نشده و گویا منقرض شده اند
این فرقه سازی ها عمدتا کار ایرانی ها بود این یک ابزار عرفانی دینی بود در دست ایرانیان برای مخالفت با اعراب
دوستان به خطا می روند زیرا از این فرق تنها شیعه قدرت گرفته تا کنون این یک بخش از ملیت ماست(هر چند که مملو از مزخرفات است)
ولی این یک ابزار است اگر این فرق نبود هویت ما پس از اسلام نابود شده بود
چنانکه می بینیم ریشه های باورهای شیعه بیشتر ایرانی است و بقول دوارد بروان شیعه از اسلام تنها قران را دارد(که البته انرا نیز شیعه تاویل می کند)
و چنانکه استاد نفیسی و البته تیودور نولدکه بیان کرده اند این ریشه های ایرانیت را ما در شعوبیه و معتزله و البته در تصوف و دیگر فرق می بینیم
حتی ما میبینیم این مبارزه فرهنگی ایرانی با هویت تازیان تا انجاست که مثلا شعوبیه کلا از اسلام گاهی خارج میشود مبانیشان یا معتزله قران را مخلوق میداند
یا تصوف که کلا قضیه ادیان را زیر پرسش می برد با این افکار و تعالیم و مکتب عشقی که راه انداختند چنانچه منصور حلاج می گوید اناالحق
یا ابن مقفع که یک شعوبیه بود می بینیم که کار فرهنگی می کند یعنی متون پهلوی را به عربی ترجمه کرده و به تازیان فخر می فروشد و یا دیگران که در اشعارشان از فرو مایگی تازیان و اقتدار ایرانیان می گویند و البته در چهار قرن نخست این بلوا ها چه کرد و چه شد سخن بسیار باید گفت ای جوان
در کل این شیعه(باور ملی ایران) یک فرقه خوبی هست برای ایران حتی هم اکنون هم کاربرد دارد چنانکه می تواند باعث ممانعت از حضور اجانب و باز ستانی هویت و حقوق ایرانی و مبارزه با فرهنگهای پست اطراف شود
متاسفانه روزی رسیده که جوانان ایران هویت خود را می کوبند با ابزار منطق
مشکل شیعه نیست و البته دین هم نیست
مشکل جایی دیگر است
چون دوستان همگی نقل قول گرفتند و همه بر یک موضوع اشاره داشتند بنده هم با یک پست پاسخ می گوییم
شیعه یکی از فرق اسلام است
فرق اسلام بسیار زیاد هست حدود 253 مورد را سعید نفیسی نام برده که البته بیش از اینهاست چنانچه در کتاب الفهرست ابن ندیم فرقی بیان شده که هیچ مشخصاتی از انها تا به حال یافت نشده و گویا منقرض شده اند
این فرقه سازی ها عمدتا کار ایرانی ها بود این یک ابزار عرفانی دینی بود در دست ایرانیان برای مخالفت با اعراب
دوستان به خطا می روند زیرا از این فرق تنها شیعه قدرت گرفته تا کنون این یک بخش از ملیت ماست(هر چند که مملو از مزخرفات است)
ولی این یک ابزار است اگر این فرق نبود هویت ما پس از اسلام نابود شده بود
چنانکه می بینیم ریشه های باورهای شیعه بیشتر ایرانی است و بقول دوارد بروان شیعه از اسلام تنها قران را دارد(که البته انرا نیز شیعه تاویل می کند)
و چنانکه استاد نفیسی و البته تیودور نولدکه بیان کرده اند این ریشه های ایرانیت را ما در شعوبیه و معتزله و البته در تصوف و دیگر فرق می بینیم
حتی ما میبینیم این مبارزه فرهنگی ایرانی با هویت تازیان تا انجاست که مثلا شعوبیه کلا از اسلام گاهی خارج میشود مبانیشان یا معتزله قران را مخلوق میداند
یا تصوف که کلا قضیه ادیان را زیر پرسش می برد با این افکار و تعالیم و مکتب عشقی که راه انداختند چنانچه منصور حلاج می گوید اناالحق
یا ابن مقفع که یک شعوبیه بود می بینیم که کار فرهنگی می کند یعنی متون پهلوی را به عربی ترجمه کرده و به تازیان فخر می فروشد و یا دیگران که در اشعارشان از فرو مایگی تازیان و اقتدار ایرانیان می گویند و البته در چهار قرن نخست این بلوا ها چه کرد و چه شد سخن بسیار باید گفت ای جوان
در کل این شیعه(باور ملی ایران) یک فرقه خوبی هست برای ایران حتی هم اکنون هم کاربرد دارد چنانکه می تواند باعث ممانعت از حضور اجانب و باز ستانی هویت و حقوق ایرانی و مبارزه با فرهنگهای پست اطراف شود
متاسفانه روزی رسیده که جوانان ایران هویت خود را می کوبند با ابزار منطق
مشکل شیعه نیست و البته دین هم نیست
مشکل جایی دیگر است