نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

نظرسنجی: برجسته ترین کارگردان سینمای ایران به نظر شما چه کسی است -
اصغر فرهادی
0%
0
0%
ابراهیم حاتمی‌کیا
0%
0
0%
مسعود کیمیایی
0%
0
0%
علی حاتمی
100.00%
1
100.00%
عباس کیارستمی
0%
0
0%
مجید مجیدی
0%
0
0%
کمال تبریزی
0%
0
0%
بهرام بیضایی
0%
0
0%
داریوش مهرجویی
0%
0
0%
رخشان بنی اعتماد
0%
0
0%
* چنانچه به گزینه‌ای رای داده اید، با علامت ستاره مشخص گردیده است. نمایش نتایج

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سینمای ایران به کجا می رود؟
#1

امروز عکسهای استقبال مردم برای دیدن فیلم در سینماها را می دیدم. در حالت عادی این باید خوب تلقی شود. اما وقتی متوجه می شوم این فیلم کاه قرمزی است کمی توی ذوقم می خورد! من انتظار ندارم از مردم که همه روشنفکر باشند و فیلمهای جدی ببینند اما وقتی نگاهی به آمار فروش سالهای قبل می اندازیم می بینیم پر فروشترین فیلمها، فیلمهایی هستند همچون اخراجیها (1 تا 3) قلاده های طلا و در کنارشان فیلمهای کمدی عطاران. در این میان گهگاه فیلمهایی همچون جدایی نادر از سیمین که شانس آورده و ساخته و نشان داده شده اند هم دیده می شوند.
:: http://www.CINETMAG.com - BoxOffice - در سینماهای تهران 1391 جدول فروش فیلم ها در سال



[عکس: 193.jpg]

[ATTACH=CONFIG]757[/ATTACH]


***** آسمان آبی ***** - دست به دامان کلاه قرمزی و رفقایش
نکات حاشیه ای مهمی به ذهن میرسد:

1. نکته ابتدایی ؛ فروش بسیار خوب کلاه قرمزی و بچه ننه است ، با وجود دعواهای بی پایان حوزه هنری و وزارت ارشاد و آن شورای کذایی نمایش که با این جمله از رئیسش ، سید ضیاء هاشمی در تاریخ ثبت می شود: فعلا ما قانون هستیم!!! ، که دودش مستقیما در چشم ابتدا مردم سینما دوست و سپس سینماگران واقعی می رود ، این رقم فروش با این تعداد سالن سینمای در حال اکران ، و با این اوضاع اقتصادی که هم در حوزه تولید فیلم سینمایی و هم به طور کلی بر مردم حاکم است ، به معجزه می ماند. سینمای ایران در دوران اضمحلال چاره ای نداشت جز دست یازی به این عروسکهای محبوب و تمام نشدنی. .

2. صف های طویل برای خرید بلیط این فیلم نشان از امر مهم دیگری هم دارد : اینکه همچنان این تکه پارچه و پنبه های چندش آور ( سخن عجیب اکبر عبدی !!!) در میان مردم از بسیاری از ستاره های پوشالی سینمای امروز ایران که حتی نمی توانند فروش یک فیلم را تضمین کنند ، محبوب تر و وخواستنی تر اند ، آنها بی غل و غش و بی ادایند، جلو دوربین چیزی نمی گویند و پشت آن جور دیگری عمل کنند ( به یاد بیاورید سخنان عبدی در برنامه هفت پایانی سال نود را درباره عذرخواهی از مردم برای بازی در اخراجی ها و سپس همکاری با کارگدان آن مجموعه مبتذل در کار دیگرش رسوایی، شاید او فراموش کرده که در این 15 سال اخیر تنها در خوابم میاد عطاران درخشیده ، فیلمی که برایش سیمرغ مکمل برد و از بازیش در آن ناراضی بود !!!)
...


فایل‌های پیوست
.jpg n00168354-r-b-002.jpg اندازه 106.01 KB  تعداد دانلود: 150
پاسخ
#2

البته کاوه جان از حق نگذریم سینمای ایران پس از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته و محصولات قبل از انقلاب به جز چند مورد انگشت شمار اصلن در حد و اندازه ای نیستند که بخواهیم با فیلمهای امروزی مقایسه کنیم .

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#3

مقایسه من هم با همان سینمای موفق است که امروزه دچار بحران شده است.

قبل انقلاب البته بحث دیگری است، سینمایی متفاوت و موفق از لحاظ اقتصادی که شاید
همان سیر اگر ادامه پیدا می کرد به نتایجی بهتری می رسد. همانطور که هند رسید و
امروز کارگردانانی در سطح جهانی دارد و برای چرخش سینماها دولت پولی کمک نمی کند.
پاسخ
#4

در اینکه سینما ایران خیلی وضع فلاکتباری داره با این سوسید و مدیریت این دیوانه های اسلامگرا و اینها شکی نیست.
اما کلاه قرمزی پرفروش بشه چیز بدی نیست،مخصوصا در مقایسه با اون دهنمکی چماقکش.
بالاخره در همه جا فیلمهای محبوب همچین چیزهایی هستند،فیلمهای عمیق و هنری و اینها هم مخاطب خودش رو داره.

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#5

مدتهاست که این چهره بر پرده سینما دیده نمی شود:

[عکس: n00129290-b.jpg]

انتقاد شدید پرویز پرستویی از وضعیت سینمای ایران

جـــرس: پرویز پرستویی با انتقاد از مطالب مطرح‌شده درباره کناره‌گیری‌اش از بازیگری گفت: "روی بازیگری تعصب دارم و هیچ وقت نمی‌توانم آن را کنار بگذارم اما با هر شرایطی هم مقابل دوربین نمی‌روم."


به گزارش ایسنا این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بعد از انتشار اخباری در مورد کناره گیری وی از سینما اظهار کرد: "آن عزیزانی که از سر خیرخواهی یا کنجکاوی می‌خواهند درباره من بدانند، اگر حال سینما خوب است، حال من هم خوب است!"


وی ادامه داد: "من با شرایط بیگانه نیستم و نسبت به اتفاقاتی که می‌افتد نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم اما حالم آنقدر هم بد نیست که آن‌طور که برخی مدعی شده‌اند، به کشاورزی رو آورده باشم."


پرستویی با اشاره به صحبت‌های عزت‌الله انتظامی گفت: "تمام دغدغه من آن بوده که پیر دیرم بیان کرد: از تماشاگر خجالت می‌کشم در این فیلم‌ها کار کنم و وقتی ایشان خجالت می‌کشند، من باید بمیرم!"


وی افزود: "به مخاطبی که در این شرایط پول تو جیبی‌اش را می‌خواهد صرف سینما کند احترام می‌گذارم و علی رغم پیشنهادات زیادی که داشته‌ام اما هر کاری را قبول نخواهم کرد."


پرستویی با بیان اینکه سینما را به عنوان شغل انتخاب نکرده است، خاطرنشان کرد: "من روی بازیگری تعصب دارم و تا زمانی که نفس داشته باشم نه به خاطر درآمد بلکه به عشق مخاطب کار خواهم کرد و هیچ وقت نمی‌توانم بازیگری را کنار بگذارم و اگر احساس کنم مقابل تماشاگر خجالت نکشم قطعا اولین کاری که پیشنهاد شود قبول خواهم کرد."


این بازیگر با انتقاد از شرایط موجود سینما گفت: "چرا ما به اینجا رسیده‌ایم که برای جذب تماشاگر آش رشته بدهیم و بازیگر در گیشه سینما بلیت فروشی کند؟ چه زمانی سینمای ما اینگونه بوده است؟"


بازیگر فیلم «آژانس شیشه‌ای» افزود: "در این وضعیت سینما کارهایی هم می‌شود و یکسری به خاطر خرج دفتر و زندگی‌شان کار می‌کنند و وقتی خود سینمایمان سامان درستی ندارد، من چگونه می‌توانم کار کنم؟"


پرستویی با بیان اینکه اهالی سینما باید با آرامش کار کنند، اظهار کرد: "باید فضا به گونه‌ای باشد که اعضای سینما احساس آرامش و امنیت کنند و کاری که می‌شود بدانیم به ثمر می‌رسد اما در حال حاضر هیچ چیزی به خاطر این آشفتگی ثبات نخواهد داشت."


وی ادامه داد: "من هم جزوی از همین سینما هستم و طوری تربیت شده‌ام که به مخاطب خودم در هر شرایطی احترام بگذارم و باز اعلام می‌کنم اگر فیلمی باشد که بتواند من را به مخاطب نزدیک کند، قطعا در اولین فرصت این کار را خواهم کرد. تا زمانی هم که پیش نیاید به احترام مخاطبم این کار را نخواهم کرد."


این بازیگر همچنین درباره پیشنهاد بازی در فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا به ایسنا اظهار کرد: "از طرف حاتمی‌کیا پیشنهاد شد اما به دلیل نامساعد بودن شرایط، از ایشان عذرخواهی کردم که این به وضعیت کلی سینما مربوط می‌شود. اینکه گفته می‌شود برای این فیلم ۶۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شد، تاکنون در عمر بازیگری‌ام چنین مبلغی به من پیشنهاد نشده و برای فیلم «چمران» هم اصلا کار به پیشنهاد مبلغ و خواندن سناریو نرسید."


خاطرنشان می شود برخی از سایت ها خبر داده بودند این بازیگر معروف و محبوب با خداحافظی از بازیگری به کشاورزی روی آورده است.
پاسخ
#6

Russell نوشته: در اینکه سینما ایران خیلی وضع فلاکتباری داره با این سوسید و مدیریت این دیوانه های اسلامگرا و اینها شکی نیست.
اما کلاه قرمزی پرفروش بشه چیز بدی نیست،مخصوصا در مقایسه با اون دهنمکی چماقکش.
بالاخره در همه جا فیلمهای محبوب همچین چیزهایی هستند،فیلمهای عمیق و هنری و اینها هم مخاطب خودش رو داره.

واقعیت این است که مردم هشیار و همیشه در صحنه اخراجی های سه را بیشتر از جدایی نادر از سیمین دیدند...
البته پر فروشترین فیلم امثال خوابم میاد از عطاران است با فروش یک میلیارد و هشتصد میلون تومان. به نظر می رسد کلاه قرمزی فروش بیشتری داشته باشد. ولی نکته این است که فیلمهای پر فروش ما محدود شده به کمدی. حتی فیلمهای ارزشی اینها هم کمدی شده تا فروش کند (اخراجی ها) آن هم به مسخره ترین و لوده ترین شکل ممکن. به باور من محدودیتهای سینما و ساخت فیلم باعث افت سلیقه و سطح فکر مخاطبان شده، و از آن سو تنبلی فیلم سازان. از طرفی شاید بتوان گفت این آمارها بیشتر ناشی از مردمی است که بیرون از خانه بودند و می خواستند وقتی بگذرانند و به سینما رفتند. زیاد به فیلم و سینما و ... کاری ندارند. چرا که برای فیلم دیدن متکی به فیلمهای کپی شده غربی هستند. بنابر این به نظر من روزی که فیلمهای غربی مجاز شوند و وزارت ارشاد جمع شود دیگر کسی سراغ فیلمهای داخلی نمی رود. این یعنی نابودی این صنعت در ایران. البته احتمال در آن روز هم تمام این دار و دسته سینمایی می روند پی داستان فیلمفارسی ها را می گیرند و با شکستن تابو و لخت شدن و غیره مخاطبان تشنه را جذب می کنند و در این میان کارگردانانی چون حاتمی کیا و کیارستمی و مجیدی دیگر نه فیلم می توانند بسازند و نه به وجود می آیند. همه اینها البته از الطاف نگاه حاکمیتی ج.ا. به سینما ناشی می شود.
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان