نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جستار آزاد تالار فرهنگ و تاریخ
#51

undead_knight نوشته: ببینم کشته دادن بیشتر از کی تا حالا نشونه قدرت بیشتر هست؟!حملات هوایی بیشتر میتونست حجم بسیار بیشتری از کارخونه ها و تجهیزات نظامی روسیه رو نابود بکنه،ارتشی که تجهیزاتش ضعیف باشه و کشوری که قدرت صعنتیش از بین ببره چطور میخواد پیروز بشه!؟
کشته بیشتر نشونه این هست که حجم جنگی جبهه شرق ۳۰ برابر جبهه غرب بوده ، هر جا صحبت از جنگ جهانی‌ می‌شه همه یک دفعه یاد عملیات خلیج نرماندی می‌افتند ، ولی‌ کسی‌ از جنگ ارتش سرخ سخنی نمیگه!کسی‌ از نبرد برلین نمیگه که تانک‌های ارتش سرخ به صورت انتحاری وارد شهر می‌شدند ، با آگاهی‌ اینکه نازی‌ها اونها رو خواهند زد ، یعنی‌ سرباز ارتش سرخ وارد میشد به امید اینکه تا جایی که می‌تونه نازی بکشه زمانی‌ که زنده هست ، همین راه رو باز کرد تا پیاده نظام وارد بشه ، بعد که همچی‌ تموم شد ، چتر باز‌های انگلیسی‌ و آمریکایی آمدند برلین غربی رو گرفتند! جنگ سرد باعث شد تاریخ نویس‌های غربی کارهایی که ارتش سرخ کرد رو هیچ جلو بدند.

در مورد پرل هاربر بعدا جواب میدم

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#52

Theodor Herzl نوشته: کشته بیشتر نشونه این هست که حجم جنگی جبهه شرق ۳۰ برابر جبهه غرب بوده ، هر جا صحبت از جنگ جهانی‌ می‌شه همه یک دفعه یاد عملیات خلیج نرماندی می‌افتند ، ولی‌ کسی‌ از جنگ ارتش سرخ سخنی نمیگه!کسی‌ از نبرد برلین نمیگه که تانک‌های ارتش سرخ به صورت انتحاری وارد شهر می‌شدند ، با آگاهی‌ اینکه نازی‌ها اونها رو خواهند زد ، یعنی‌ سرباز ارتش سرخ وارد میشد به امید اینکه تا جایی که می‌تونه نازی بکشه زمانی‌ که زنده هست ، همین راه رو باز کرد تا پیاده نظام وارد بشه ، بعد که همچی‌ تموم شد ، چتر باز‌های انگلیسی‌ و آمریکایی آمدند برلین غربی رو گرفتند! جنگ سرد باعث شد تاریخ نویس‌های غربی کارهایی که ارتش سرخ کرد رو هیچ جلو بدند.

در مورد پرل هاربر بعدا جواب میدم
من نمیدونم این کجای حرف منو نقض میکنه؟!واقعا اگر اون بمباران ها و حملات هوایی سنگینی که علیه فقط بریتانیا میشد روی شوروی میشد خسارت قابل توجهی به ماشین جنگی شوروی وارد نمیومد!؟ :))
ما هم اینجا کارهای ارتش سرخ رو هیچ جلوه ندادیم و اتفاقا گفتم قطعا المان نازی به تنهایی اگر با هر کدوم درگیر میشد توانایی شکستش رو داشت ولی گویا شوروی رو میخوای شکست ناپذیر نشون بدی:))

To ravage, to slaughter, to usurp under false titles, they call empire; and where they make a desert, they call it peace
Tacitus-
پاسخ
#53

دوستان می‌دونستید هیتلر ، تروتسکی و زیگموند فروید و استالین یک زمانی‌ با فاصله چند کیلومتر از هم در اتریش زندگی‌ میکردند!

BBC News - 1913: When Hitler, Trotsky, Tito, Freud and Stalin all lived in the same place

[ATTACH=CONFIG]4212[/ATTACH]


فایل‌های پیوست
.jpg 45.jpg اندازه 594.88 KB  تعداد دانلود: 71

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#54

به نظرم این مستند انقالب 57 من و تو چیز جالبیه!
تا اینجا به خوبی نشون داده که اعطای آزادیهای مدنی در خلاء آزادیهای سیاسی در شرایطی که جامعه هنوز توانایی هضم این آزادیها رو نداره و به خاطر نبود آزادیهای سیاسی و جریان آزاد اطلاعات روند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی متوقف شده، چه طور آخوندها، کمونیستها، مجاهدین و باقی اراذلی که به کل رابطه ای با انسانیت و انسان دوستی و آزادی و پیشرفت و حقوق بشر و ... ندارند و فقط در فکر تصاحب قدرت هستند با دروغ جامعه رو تحریک و وادار به شورش میکنند.

هر چند که از اشتباهات شاه و ایرادهای بنیادین و اساسی که در سیستمش وجود داشت به شکل واضح حرف نمیزنه ولی نتیجه گیری در باره این مسایل خیلی سخت نیست.

مثلن به جای دستگیر کردن و زندانی کردن خمینی که منجر به شورش شد حکومت میبایستی منتقدانی جدی رو در مقابل اراجیف خمینی قرار میداد و به جای سانسور و خفقان اطلاعاتی به همه اجازه حرف زدن میداد. این طوری نه تنها شورش نمیشد بلکه محکم ترین ضربه به پایه های عقیدتی مردم هم وارد میشد.

یا مثلن وقتی خمینی در مورد حق و حقوق زنان ابراز نگرانی میکنه و میگه این مساله اسلامی نیست و زن باید تو سری بخوره و جاش توی اندرونیه باید با کمال احترام (برای اینکه منجر به شورش نشه) این مساله رو همگانی میکرد.

یا اگر اون قدری که روی ارتش مقتدر درست کردن فوکوس کرده بود روی مسایل داخلی فوکوس میکرد شاید الان وضع طور دیگری میبود!

حالا بریم بقیه اش رو ببینیم تا اینجاش که بد نبوده.

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#55

خیلی مستند جالبی بود. بخشی از روایت ها و تصاویری که نشون داد فکر کنم هیچجا نمیشه پیدا کرد!

[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]
خردگرایی و ایمان ستیزی
پاسخ
#56

اینهم مثل اینکه خیلی سر و صدا کرده:
رونمایی تلویزیونی از نامه سری محسن رضایی در پایان جنگ - BBC Persian

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان