نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخ ، فرهنگ ، و قوانین آمریکا
#1

در متمم دوم قانون اساسی‌ آمریکا آماده است که مردم حق تشکیل militia و حق داشتن حمل و نگهداری سلاح گرم را دارند. این قانون به این دلیل به قانون اساسی‌ آمریکا اضافه شده است که مردم آمریکا به عنوان آخرین وسیله برای سرنگونی دولت آمریکا از آن استفاده کنند. در واقع آمریکا تنها کشوری هست که قیام مسلحانه به عنوان آخرین راه جهت سرنگونی دولت در آن قانونی است. نظر شما در این مورد چیست?

[ATTACH=CONFIG]1362[/ATTACH]


فایل‌های پیوست
.jpg 2ndAmendment_s640x427.jpg اندازه 62.07 KB  تعداد دانلود: 189

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#2

البته این رسما در قانون اساسی‌ نیست که مردم حق دارند با قیام مسلحانه دولت را سرنگون کنند ، اما همین قانون حمل اسلحه هست ، کسی‌ که این متمم را نوشت توماس جفرسون بود که گفته بود مردم میتوانند از جنگ مسلحانه به عنوان آخرین راه استفاده کنند.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#3

در آینده بعد از جمهوری اسلامی به نظرم یک قانونی‌ مثل این باید در قانون اساسی‌ باشه تا دولت آینده یکدفعه یابو ورش نداره و دیکتاتور بشه!

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#4

ممکنه یکی از دلایلش تامین بازار مناسب برای کارخانه های اسلحه سازی باشه.
اینم یه جور بازاریابیه.
پاسخ
#5

mahtab71 نوشته: ممکنه یکی از دلایلش تامین بازار مناسب برای کارخانه های اسلحه سازی باشه.
۲۲۰ سال پیش که این قانون نوشته شد، کارخانه اسلحه سازی در آمریکا نبود.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#6

David Hume نوشته: ۲۲۰ سال پیش که این قانون نوشته شد، کارخانه اسلحه سازی در آمریکا نبود.
حق باشماست.
اما اینکه الان آزادی حمل اسلحه برای افراد وجود داره فکر نکنم به دلیل ذکر شده در 200سال پیش باشه و اجرای این قانون در حال حاضر بیشتر فروش و ایجاد یک بازار ثابت برای اسلحه هست.(البته این تنها یک حدسه)
پاسخ
#7

mahtab71 نوشته: اما اینکه الان آزادی حمل اسلحه برای افراد وجود داره فکر نکنم به دلیل ذکر شده در 200سال پیش باشه و اجرای این قانون در حال حاضر بیشتر فروش و ایجاد یک بازار ثابت برای اسلحه هست.(البته این تنها یک حدسه)
خوب اون که آره ، ولی‌ مردم آمریکا یک علاقه عجیبی‌ به اسلحه دارند ، توی فروشگاه‌های walmart که در اروپا فکر کنم فقط در آلمان هست که مواد غذائی و لباس و وسایل خونه اینها هم میفروشند یک قسمت برای خرید اسلحه از سلاح کمری گرفته تا مسلسل نیمه اتوماتیک و انواع و اقسام گلوله هست، در هر خیابان یک عالم مغازه‌های خصوصی فروش انواع اسلحه هست. از هر ۱۰۰ نفر ۸۸ نفر در آمریکا مسلح هستند، و کل قتل‌های ناشی‌ از سلاح گرم فقط ۱۱ هزار نفر در سال هست که در مقابل ۲۷۰ میلیون تا اسلحه در دست مردم هیچی‌ نیست!

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#8

[ATTACH=CONFIG]1363[/ATTACH]

این در آمریکا قانونی هست و خشاب تا ۱۰۰ گلوله هم همینطور! فکر کنید اگر این در ایران قانونی‌ بود در طول جنبش سبز بسیجی‌‌ها جرات میکردند به سمت مردم شلیک کنند؟


فایل‌های پیوست
.jpg gl-shock-ar-15.jpg اندازه 733.81 KB  تعداد دانلود: 202

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#9

David Hume نوشته: در آینده بعد از جمهوری اسلامی به نظرم یک قانونی‌ مثل این باید در قانون اساسی‌ باشه تا دولت آینده یکدفعه یابو ورش نداره و دیکتاتور بشه!
این به راستی استدلال مضحکی‌ست!
دولتها امروز جت و جنگنده و موشک قاره‌پیما و بمب اتمی و شیمایی و بیولوژیکی دارند، چهارتا مسلسل و هفت‌تیر قرار است چه قدرت بازدارنده‌ای داشته باشد؟

زنده باد زندگی!
پاسخ
#10

Ouroboros نوشته: دولتها امروز جت و جنگنده و موشک قاره‌پیما و بمب اتمی و شیمایی و بیولوژیکی دارند، چهارتا مسلسل و هفت‌تیر قرار است چه قدرت بازدارنده‌ای داشته باشد؟
۲۰۰ هزار سرباز ارتش آمریکا نتوانستند یک شهر بغداد را امن کنند ، ارتش آمریکا با کشورهای ناتو ۱۱ سال است در افغانستان گرفتار هستند ، ۲ سال است ارتش آزاد سوریه با کلاشینکف و نارنجک دستی‌ جلوی بمب و موشک اسد ایستاده است ، هرچقدر هم که دولت قوی تر باشد ، یک ملت مسلح میتواند جلوی آن ایستادگی کند.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان