07-02-2012, 12:16 PM
Anarchy نوشته: خب آیا میشه فردی که کراوات رو به هر دلیلی دوست داره بگیم باخترزده شده؟
خیر.
ببینید نگرش نویسنده این بود: کسی هست که فرهنگ باختر را دوست دارد، ولی نمیتواند خود را کوچک کند و بگوید بهتر است، پس میگردد دنبال سند (مانند یافتن
سودمندی برای الکل) و کروات را به فرهنگ ایران باستان پیوند میزند. سپس کروات را میزند بی آنکه کوچکترین حسی از پاس داشتن فرهنگ باستان داشته باشد.
اگر چنین کسی باشد، آری میتوان وی را دچار بیماری روانی (بسیار خفیف) دانست.
Anarchy نوشته: به احتمال زیاد بله اما زمانی میشه نتیجه های این چنینی که فردی مثل سجادی گرفت که خودش در ابتدا تاریخچه قطعی کراوات رو بده نه این جور بر اساس فرض ذهنی یا حداقل بدون ارائه مدرک متنی رو پیش ببره و در انتها بر با تکیه بر سفسته مصادره به مطلوب نتیجه گیری کنه...من بیشتر سبک نوشتاری ایشون رو مشکل دار میدونم!!!
نگرش ایشان فکر میکنم همان روانشناسی داستان بود که نکته ارزندهای هم داشت. هر چند من را به هیچ روی متقاعد نکرد که کسان نامبرده مانند نیکآهنگ کوثر باخترزده باشند (و کسی دیگری را هم نباید بکند).
Anarchy نوشته: بحث من این نبود...من گفتم داد و ستد فرهنگی چیز رایجی هست...این به معنی باختر یا خاور زدگی نیست!!! حتی به فرض هم دروغ گویی کنند که کراوات ریشه ایرانی داشته باز هم اون باخترزدگی که ایشون میگه نیست...
رویکرد بالا باخترزدگی در خود دارد.
Anarchy نوشته: شاید هم من اشتباه میکنم اما با توجه به سابقه ایشون در حمله های شخصی بیشمار به هر کس و ناکسی و روند متن ایشون,من کاملا نتیجه گرفتم ابتدا ذهن خواننده رو با روایت دروغگویی ادعای ایرانی بودن کراوات بدون هیچ مدرکی به سمتی بردن که ملیون رو بکوبن و بعد هم فرهنگ ایرانی رو برتر از غرب بدونن و در پایان هم کمی ژست روشنفکری برای درمان از طریق روانشناسی بالینی بیماران دچار باختر زدگی...
جایی از نوشته را میتوانی کوت کنی آنارشی جان که فرهنگ کنونی را برتر دانسته باشد؟
و اینکه جدا از بحث، فرهنگ کنونی ما بد است و خودمان هم این را میدانیم، ولی از فرهنگ عرب بسیار بهتر است، این را نیز میدانیم.
.Unexpected places give you unexpected returns