11-19-2015, 12:38 PM
سارا نوشته: نمی دانم باید چه بگویم؟! می شود زبان رسمی جامعه اتان یعنی همان فراتنان را به بنده هم بیاموزید بلکه از این الکنی بدر آیم!
واقعا سخن شما مثل اینست که بنده بیایم و "سیال" را تعریف کنم بعد شما بیایید بگویید سیال ربطی به اسلام ندارد ها!! یا بیایم از فلسفه بگویم بعد شما دوباره بفرمایید فلسفه ربطی به اسلام ندارد ها!!
اینکه شما و دوستانتان فلسفه ی اسلامی را برگرفته از اسلام میدانید آنهم کاملا! همین است دیگر!! اینکه فلسفه مشایی فلسفه ارسطو است که ابن سینا و فارابی آن را ادامه دادند پس در اثبات وجود خدا و معانی فلسفی وامدار فلسفه ی یونانی است و بس.
حال این عالم معنا هم همین حکایت را دارد حکایت عالم معنا بسی مفصلتر از فلسفه است چرا که همه ی فلاسفه ی بزرگ هم برای خلق اندیشه های فلسفیشان در همین عالم سیر کرده اند. حتی فلاسفه ی بی خدا حتی همان نیچه که در چنین گفت زرتشتش بارها و بارها به این عالم معنا گریز زده است! و عجیب آنکه تمام اصلاحات عارفانه ای که عرفا آنهم از نوع اسلامیش در عرفان نظری خود دارند را شما می توانید در همان کتاب نیچه هم ببینید! ولی تنها تفاوتی که در خروجی (output) بین کسی چون نیچه و کسی چون شیخ اشراق هست در دستگاهی است که آن دو در آن به بررسی و تحلیل دریافته هایشان از عالم معنا پرداخته اند!
نکتهیِ سخن بسیار سادهتر از اینها بود:
١- گفتید "عالم معنا" هست.
٢- از "عالم معنا" پی به هستی خدا بردهاید.
٣- هستی خدا را از گونهیِ اسلام پنداشتهاید.
٢- از "عالم معنا" پی به هستی خدا بردهاید.
٣- هستی خدا را از گونهیِ اسلام پنداشتهاید.
هر سهیِ اینها را در دیگر گفتگوها با شما, در اندربارهیِ همین پُرسمان "عالم معنا", پیشتر روشن
شدهاند و بوارونهیِ برداشت نادرست پیشین شما در اینجا, کوچکترین پیوندی به "سفستهیِ پرداختن به سخنگو" نداشتهاند.
برای اینکه آسانتر گرفته شود, سفستهیِ پرداختن به سخنگو بجای سخن اینجا این میشد که نمونهوار¹ گفته شود: «شما آدم
مسلمان و کینهتوزی هستید و این را بارها در دیگر گفتگوها نشان دادهاید و ما دستتان را دیگر خواندهایم و بهمان و بیسار».
سارا نوشته: بدیهی است وقتی ما نقاط مختلفی را برای سیستم مختصاتی امان در نظر می گیریم و در آن به بررسی شتاب و حرکت و سرعت ذره می پردازیم جواب های گوناگونی بدست خواهیم آورد اما مسئله آنجاست که همه ی این جوابها نسبی اند و با هم متفاوت و آنکه دستگاهش به دستگاه مطلق نزدیکتر باشد بدیهی است که پاسخ هایش هم نزدیکتر به مطلق خواهد بود!
و پیوند به اینکه "عالم معنا" به "هستی خدا" میرسد؟
سارا نوشته: در جای دیگری در همین فروم هم فرموده بودید هر چه تو بگویی برایم پذیرفتنی نیست که نتوانستم آن را بیابم یعنی انگیزه اش را ندارم
پس اینهم ادعایی پوچ بیشتر نبود و روشن است, هر چه بگردید هم همچون گفتهای از من یافت نمیشود.
سارا نوشته: دلم می گیرد که اینهمه بی دلیل در این فروم حرف شنیدم! شما که فرموده بودید که بحث کردن با بنده بیهوده است و سرتان هم درد می گیرد البته در جای دیگری! حال چه شد که در اینجا سردردتان خوب شد؟ چون اینجا خب برای شماست و هر رفتاری که دلتان بخواهد می توانید با بنده داشته باشید و کسی هم جلو دارتان نیست!
کاش اینقدر با دیگران فقط بخاطر آنکه شبیه شما فکر نمی کنند دشمنی نمی کردید!
= سفستهیِ پرداختن به سخنگو, بجای سخن:
¹ شما (مهربد) آدم بد و بیسار و بهمانی هستید و با همه بد تا میکنید و دوستتان ندارند و ... —> بی اینکه نمایانده شود "عالم معنا" چه پیوندی به "هستی آفریدگار" دارد.
.Unexpected places give you unexpected returns