07-24-2015, 07:15 AM
سارا نوشته: در روایت های کتب اهل سنت آمده است: « أن النبی صلى اللَّه علیه و سلم كان معه ناس من أصحابه فیهم سعد، و أتوا بلحم ضب، فنادت امرأة من نساء النبی صلى اللَّه علیه و سلم أنه لحم ضب، فقال رسول اللَّه صلى اللَّه علیه و سلم:
كلوا فإنه حلال، و لكنه لیس من طعامی [1]» : پیامبر در میان گروهی از یارانش بود که از آن جمله سعد را نام برده اند. برای ایشان گوشت سوسمار پخته شده آوردند. یکی از زنان پیامبر صدا زد ای پیامبر این گوشت سوسمار است. پیامبر نخورد و فرمود: شما بخورید برای شما حلال است اما من نمی خورم.
این متن هایی که بدون تحقیق کپی کردید ، سرشار از دروغ و تحریفه !! یک نمون ترجمه رو ببینید :
"فانه حلال" رو ترجمه کرده "برای شما حلال است" تا القا کنه یعنی یه گیری در کاره ... در حالی که ترجمه درستش میشه : " آن ( گوشت سوسمار ) حلال است."
سارا نوشته: بخاری می گوید این خبر واحد است و استناد به خبر واحد در بین فقها مربوط به شرایط خاصی است. یعنی نمی توان روایت را به راحتی پذیرفت.
این خدعه برادران اسلامیست است و گرنه در هر دو کتاب صحیح اهل سنت این روایت آمده پس در کل از نظر روایی خبر واحد نیست ...
حَدَّثَنَا آدَمُ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ إِیَاسٍ، قَالَ سَمِعْتُ سَعِیدَ بْنَ جُبَیْرٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ـ رضى الله عنهما ـ قَالَ أَهْدَتْ أُمُّ حُفَیْدٍ خَالَةُ ابْنِ عَبَّاسٍ إِلَى النَّبِیِّ صلى الله علیه وسلم أَقِطًا وَسَمْنًا وَأَضُبًّا، فَأَكَلَ النَّبِیُّ صلى الله علیه وسلم مِنَ الأَقِطِ وَالسَّمْنِ، وَتَرَكَ الضَّبَّ تَقَذُّرًا. قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ فَأُكِلَ عَلَى مَائِدَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم، وَلَوْ كَانَ حَرَامًا مَا أُكِلَ عَلَى مَائِدَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم.
صحیح بخاری حدیث 2575
وَحَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، وَأَبُو بَكْرِ بْنُ نَافِعٍ قَالَ ابْنُ نَافِعٍ أَخْبَرَنَا غُنْدَرٌ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ أَبِی بِشْرٍ، عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ، قَالَ سَمِعْتُ ابْنَ عَبَّاسٍ، یَقُولُ أَهْدَتْ خَالَتِی أُمُّ حُفَیْدٍ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم سَمْنًا وَأَقِطًا وَأَضُبًّا فَأَكَلَ مِنَ السَّمْنِ وَالأَقِطِ وَتَرَكَ الضَّبَّ تَقَذُّرًا وَأُكِلَ عَلَى مَائِدَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم وَلَوْ كَانَ حَرَامًا مَا أُكِلَ عَلَى مَائِدَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم .
صحیح مسلم حدیث 1947
سارا نوشته: در گزارشی تاریخی چنین آمده است. روى أنّه أتی به [ ضب ]على خوان النبی صلّى اللّه علیه و سلّم فلم یأكله، و قال : «لیس من طعام قومی». برای پیامبر گوشت سوسمار آوردند ایشان فرمود : نه من و نه پیروان من از این گوشت نمی خورند.
و أكله خالد بن الولید فلم ینكر علیه : اما خالدبن ولید خورد و پیامبر او را نهی نکرد.
در کدوم گزارش تاریخی ؟ کدوم کتاب ؟ برای اهل سنت ، صحیحین از همه کتب معتبر تر هست ... خب اینجا هم پیامبر نهی نکرده یعنی حرام نیست !! من فکر میکنم قضیه این بوده که یک نفر یه غذایی رو دوست نداشته و نمیخورده ... ولی گفته شما بخورید !!
سارا نوشته: در تمام روایاتی که جمعی از اهل سنت در باب حلیت سوسمار آورده اند پیامبر از گوشت سوسمار نخورده. خب در قرآن گفته شده النبی اولی بالمومنین من انفسهم. در نتیجه اگر خود پیامبر از سوسمار نخورده نباید هم اجازه ی خوردن آن را به دیگران بدهد.
این که سفسطه ای بیش نیست !! به قول خود قرآن "قل انما انا بشر مثلکم" !! خب هر بشری هم یک سری عادات غذایی داشته ... قرار نیست که همه مثل هم باشن !! وقتی واضحا گفته بخورید مشکلی نداره ، یعنی نداره دیگه ...
سارا نوشته: و رووا أن النبی صلّى اللّه علیه و سلّم قال : «لا أحلّه و لا أحرّمه». و أنكر ذلك ابن عباس و قال:
ما بعثه اللّه تعالى إلّا لیحلّ و یحرّم. از پیامبر نقل شده که من گوشت سوسمار را نه حرام کردم و نه حلال کردم. اما ابن عباس این روایت را انکار می کند و می گوید این روایت دروغ است چرا که پیامبر می فرمود : خداوندمرا فرستاده تا حلال و حرام را بیان کنم.
این هم باز خدعه برادران اسلامیست هست که ناقص نقل قول کردن ... اصل حدیث میگه "بعضی ها گفتن پیامبر نه حلال کرده و نه حرام" اما ابن عباس میگه نه پیامبر اومده تا حلال و حرام رو مشخص کنه و در ادامه اون بخشی که سانسور شده اینه :
[TABLE="class: tborder, width: 0, align: center"]
[TR]
[TD="class: alt1"]"هذا لحم لم آکله و لکن کلوا"[/TD]
[/TR]
[TR]
[/TR]
[/TABLE]
یعنی اینجا هم نگفته حرامه ....
سارا نوشته: اکثر اهل سنت یا حنبلی هستند یا حنفی یا شافعی که از بین این سه مذهب تنها شافعی رای بر حلال بودن گوشت سوسمار داده است و آن دوی دیگر یعنی حنفی و حنبلی رای بر حرام بودن داده اند.
سارا نوشته: هر چی من می گم بیشتر اهل سنت هم سوسمار را حرام می دانند گوش نمی دهید!
بیشترشان نه ... در اهل سنت ، تنها حنفی ها گوشت سوسمار رو حرام میدونن که اونم به دلیل فتوای ابوحنفیه هست و تنها یه برداشت فقهی !! اما تمام شواهد و اسناد روایی و تاریخی نشون میده پیامبر اسلام ، گوشت سوسمار رو حرام نمیدونسته !!
درکتاب المغنی الشرح الکبیرجلد۱۱صفحه۸۱ وکنزالعمال جز۱۵ صفحه۱۹۰ وبه گفته عمر: بیشتر اهل سنت گفتند حلال است ولی ابوحنیفه حرام دانسته است. مالکی شافعی وحنبلی حلال دانسته.
نقل قول:در اسلام
- خزندگان حرام گوشت در مذهب امامیه: در فقه امامیه تمام اقسام خزندگان حرام گوشت هستند.[SUP][۷][/SUP]
- خزندگان حرام گوشت در مذهب شافعی: در فقه شافعی اکثر خزندگان از جمله مار و تمساح حرام گوشت هستند.[SUP][۸][/SUP][SUP][۹][/SUP]اما گوشت سوسمار حلال شمرده میشود.[SUP][۱۰][/SUP]
- خزندگان حرام گوشت در مذهب حنفی: در فقه حنفی همه خزندگان از جمله مار و تمساح حرام گوشت هستند.[SUP][۱۱][/SUP][SUP][۱۲][/SUP] گوشت سوسمار نیز برخلاف سایر مذاهب اهل سنت حرام شمرده میشود.[SUP][۱۳][/SUP]
- خزندگان حرام گوشت در مذهب حنبلی: در فقه حنبلی اکثر خزندگان از جمله مار و تمساح حرام گوشت هستند.[SUP][۱۴][/SUP][SUP][۱۵][/SUP] اما گوشت سوسمار حلال شمرده میشود.[SUP][۱۶][/SUP]
- خزندگان حرام گوشت در مذهب مالکی: در فقه مالکی خوردن خزندگان اگر ضرری برای انسان نداشته باشد حلال است.[SUP][۱۷][/SUP] از نظر فقه مالکی تمساح جزء حیوانات دریایی محسوب و گوشت آن حلال شمرده میشود،[SUP][۱۸][/SUP] مار هم اگرسمی نباشد و ذبح شرعی گردد (گردن آن قطع شود و ذکر یاد خدا شود) گوشت آن جایز است.[SUP][۱۹][/SUP] گوشت سوسمار نیز حلال شمرده میشود.[SUP][۲۰][/SUP]
پ.ن : دقت کنید سوسمار ، نه تمساح !!