03-21-2015, 10:09 PM
جالب بود، ولی خب خیلی شک توش هست. چون روش علمی دقیقی نداشت و میشه ایراداتی بهش وارد کرد.
اون پرتقال دوم من فکر کنم چون خشک تر بود، یعنی رطوبت آب موجود درش کمتر بود، اثر و میدان الکتریکی بدن انسان رو به صفحه منتقل نکرد. ولی پرتقال اول رطوبت بیشتری داشت و این کار رو کرد. یعنی این طرف این به فکرش نرسید؟
من با چند شیء دیگه تست کردم. مثلا با دسته چاقوی میوه خوری (پلاستیکی) وقتی خشک باشه کار نمیکنه ولی وقتی خیسش کردم تقریبا کار کرد. با قاشق چایخوری استیل هم تست کردم که بدون خیس بودن هم کار میکنه؛ البته واقعا به سختی! بنابراین من فکر میکنم احتمال زیاد خاصیت قطبی مولکولهای آب این وسط نقش مهمی داره. رطوبت! که در بدن ما هست. رسانایی هم البته، شاید نقش داره، ولی رسانایی الکتریکی به تنهایی شاید کافی نباشه یا خیلی ضعیف عمل کنه.
اون مهر اول هم از کجا معلوم میزان رطوبت بیشتری نسبت به مهر دوم نداشته؟ تازه مهر دوم روکش پلاستیکی داشت که دست رو از خود مهر عایق میکرد.
خلاصه اینطور آزمایشها علمی نیستن و امکان تقلب هم که طبیعتا توشون مثل آب خوردنه.
اگر چنین چیزهایی بود و واقعا دلیل واضحی از نظر علمی نداشت خود خارجی ها خوره تر و نخبه تر هستن توی این مسائل و قبلا ترکونده بودن و همه فهمیده بودن! غیر از اینه؟ ولی هرچی از اونا هم دراومده آخرش مشخص شده که مشکل داره بوده و شبه علم و دروغ و کلاهبرداری و شایعه بوده و این حرفا. مثل اون داستان شهادت آب! حداقل ما هرچی خبر داریم اینطوری بوده. هرچی زیر تیغ بررسی و تحلیل دقیق و معتبر علمی رفته نتونسته ثابت بشه.
و نهایتش من مشکلی با معجزه ندارم و خیلی هم دوست دارم و امیدوارم که معجزه ببینم و بهم ثابت بشه روزی و امیدی به وجود ماوراء داشته باشم، چون گرچه من اعتقاد چندانی به ادیان و مذاهب کلاسیک و خداشون ندارم، اما بنوعی آدم معنوی ای هستم و انواع معقول و درست و حسابی از خدا و تفکر و مرام معنوی رو میتونم باور کنم.
یه موضوع هم اینه که حتی مثلا اگر بعنوان مثال فرض کنیم این مورد درست هم بود و ثابت شد، بازم به دلایل قوی روشنی که دارم دلیل کافی و قابل قبولی برای این نمیشه که بیام کلیت و تمام موارد و جزییات ادیانی مثل اسلام و چیزهایی که نسبت میدن و خدایی رو که تعریف کردن باور کنم و بهش متعهد بشم، چون بنظر من معجزه در این سطح نیست و برخلاف تصور سطحی و عجولانه خیلی ها، سطح برهان معجزه از عقل و بینش و تجربه و درک مستقیم و شخصی خود آدم کمتره. ضمن اینکه ارتباط دادن معجزه به یک دین و اعتقاد و تفسیر خاص خودش کار مشکل یا نشدنی هست و میشه برای معجزات دلایل دیگری هم آورد اعم از علمی تا ماورایی، و نه لزوما اون دین و خدا و آموزه های خاص مثل اسلام. قبلا در این مورد صحبت کردم و مطلب دادم و بحثش طولانی میشه و نیاز به تمرکز و تفکر مجدد داره اگر بخوام واردش بشم، پس فعلا در همین حد اشاره کردم. وقتی اینقدر چیزهای زورگویانه و غیرمنطقی و چرند و متناقض در ادیان هست، دیگه معجزه میخواد چه چیزی رو چطوری حل کنه؟ منکه به شخصه تشخیص عقل و بینش و وجدان خودم رو دارای ارجحیت بر چنین معجزاتی (بر فرض وجود و صحت) میبینم. این واقعا اینقدر مسئلهء غیرمنطقی و ناروشنیه بنظر شما؟
اون پرتقال دوم من فکر کنم چون خشک تر بود، یعنی رطوبت آب موجود درش کمتر بود، اثر و میدان الکتریکی بدن انسان رو به صفحه منتقل نکرد. ولی پرتقال اول رطوبت بیشتری داشت و این کار رو کرد. یعنی این طرف این به فکرش نرسید؟
من با چند شیء دیگه تست کردم. مثلا با دسته چاقوی میوه خوری (پلاستیکی) وقتی خشک باشه کار نمیکنه ولی وقتی خیسش کردم تقریبا کار کرد. با قاشق چایخوری استیل هم تست کردم که بدون خیس بودن هم کار میکنه؛ البته واقعا به سختی! بنابراین من فکر میکنم احتمال زیاد خاصیت قطبی مولکولهای آب این وسط نقش مهمی داره. رطوبت! که در بدن ما هست. رسانایی هم البته، شاید نقش داره، ولی رسانایی الکتریکی به تنهایی شاید کافی نباشه یا خیلی ضعیف عمل کنه.
اون مهر اول هم از کجا معلوم میزان رطوبت بیشتری نسبت به مهر دوم نداشته؟ تازه مهر دوم روکش پلاستیکی داشت که دست رو از خود مهر عایق میکرد.
خلاصه اینطور آزمایشها علمی نیستن و امکان تقلب هم که طبیعتا توشون مثل آب خوردنه.
اگر چنین چیزهایی بود و واقعا دلیل واضحی از نظر علمی نداشت خود خارجی ها خوره تر و نخبه تر هستن توی این مسائل و قبلا ترکونده بودن و همه فهمیده بودن! غیر از اینه؟ ولی هرچی از اونا هم دراومده آخرش مشخص شده که مشکل داره بوده و شبه علم و دروغ و کلاهبرداری و شایعه بوده و این حرفا. مثل اون داستان شهادت آب! حداقل ما هرچی خبر داریم اینطوری بوده. هرچی زیر تیغ بررسی و تحلیل دقیق و معتبر علمی رفته نتونسته ثابت بشه.
و نهایتش من مشکلی با معجزه ندارم و خیلی هم دوست دارم و امیدوارم که معجزه ببینم و بهم ثابت بشه روزی و امیدی به وجود ماوراء داشته باشم، چون گرچه من اعتقاد چندانی به ادیان و مذاهب کلاسیک و خداشون ندارم، اما بنوعی آدم معنوی ای هستم و انواع معقول و درست و حسابی از خدا و تفکر و مرام معنوی رو میتونم باور کنم.
یه موضوع هم اینه که حتی مثلا اگر بعنوان مثال فرض کنیم این مورد درست هم بود و ثابت شد، بازم به دلایل قوی روشنی که دارم دلیل کافی و قابل قبولی برای این نمیشه که بیام کلیت و تمام موارد و جزییات ادیانی مثل اسلام و چیزهایی که نسبت میدن و خدایی رو که تعریف کردن باور کنم و بهش متعهد بشم، چون بنظر من معجزه در این سطح نیست و برخلاف تصور سطحی و عجولانه خیلی ها، سطح برهان معجزه از عقل و بینش و تجربه و درک مستقیم و شخصی خود آدم کمتره. ضمن اینکه ارتباط دادن معجزه به یک دین و اعتقاد و تفسیر خاص خودش کار مشکل یا نشدنی هست و میشه برای معجزات دلایل دیگری هم آورد اعم از علمی تا ماورایی، و نه لزوما اون دین و خدا و آموزه های خاص مثل اسلام. قبلا در این مورد صحبت کردم و مطلب دادم و بحثش طولانی میشه و نیاز به تمرکز و تفکر مجدد داره اگر بخوام واردش بشم، پس فعلا در همین حد اشاره کردم. وقتی اینقدر چیزهای زورگویانه و غیرمنطقی و چرند و متناقض در ادیان هست، دیگه معجزه میخواد چه چیزی رو چطوری حل کنه؟ منکه به شخصه تشخیص عقل و بینش و وجدان خودم رو دارای ارجحیت بر چنین معجزاتی (بر فرض وجود و صحت) میبینم. این واقعا اینقدر مسئلهء غیرمنطقی و ناروشنیه بنظر شما؟