01-17-2015, 06:54 PM
برخی استدلال کرده اند که چون مسلمانان جمعیت زیادی دارند و چون به خشونت متوسل میشوند پس نباید کاریکاتور محمد بن عبدالله کشیده شود.
پاسخ من این است که حتی اگر مسلمانان به خشونت متوسل نشوند خودسانسوری به علت جمعیت عین نقض حقوق بشر است چون قبول کردیم اگر شخصی پیروان زیادی داشته باشد باید مانع نقد شدن آن شخص شد یعنی پیروان زیاد برایش حقانیت آورده! یعنی خشونت تعدد هوادار علیه نشر اندیشه منتقدان.
کاریکاتور نوعی روش نقد به زبان هنر است و یک کاریکاتور می تواند پیامی داشته باشد که یک کتاب نوشته نتواند آنقدر تاثیر گذار و گویا باشد. اصولا کاریکاتور به معنی توهین نیست مثلا کاریکاتور فرضا وزرای حکومت اسلامی را کسی توهین نمی داند ولی یادم هست کاریکاتور خاتمی که حتی منظور مثبت به نفع خاتمی ریس جمهور داشت موجب توقیف یک نشریه شد گفتند وهن روحانیت است.
پاسخ من این است که حتی اگر مسلمانان به خشونت متوسل نشوند خودسانسوری به علت جمعیت عین نقض حقوق بشر است چون قبول کردیم اگر شخصی پیروان زیادی داشته باشد باید مانع نقد شدن آن شخص شد یعنی پیروان زیاد برایش حقانیت آورده! یعنی خشونت تعدد هوادار علیه نشر اندیشه منتقدان.
کاریکاتور نوعی روش نقد به زبان هنر است و یک کاریکاتور می تواند پیامی داشته باشد که یک کتاب نوشته نتواند آنقدر تاثیر گذار و گویا باشد. اصولا کاریکاتور به معنی توهین نیست مثلا کاریکاتور فرضا وزرای حکومت اسلامی را کسی توهین نمی داند ولی یادم هست کاریکاتور خاتمی که حتی منظور مثبت به نفع خاتمی ریس جمهور داشت موجب توقیف یک نشریه شد گفتند وهن روحانیت است.
عمل به دستورات و قوانین اسلام ترویج فحشا و قباحت و زشتی واقعی است. رقص و آواز و سکس و برهنگی و پورنوگرافی و اختیار زن به تعدد شریک جنسی نه فساد است و نه فحشا بلکه از حقوق مسلم زنان و مردان جامعه میباشد.