نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۵ دلیل محکم برای بیخدایی
#1

دوستان محترم بیخدا در این جستار ۵ دلیل محکم به عقیده خود در دفاع از بیخدایی بنویسید و آن را توضیح بدهید.


من حدود۲ سال پیش شک کردنم شروع شد و ۱ ماه بعد خداباوری را کنار گذشتم ، شاید به ظاهر خدا باور بودم ، ولی‌ به باطن خیر ، اکنون هم بیش از ۱ سال هست که آشکارا بیخدا هستم ، ۵ دلیل اصلی‌ من برای خردمندانه بودن موضع بیخدایی در مقابل خدا باوری اینها هستند.


۱-خلقت و دیگر اشتباهات علمی‌ تورات.


من با کمی‌ مطالعه به این نتیجه رسیدم که داستان خلقت که در تورات ذکر شده است حقیقت ندارد و این دنیا ۶۰۰۰ سال نیست. از این جریان می‌توان نتیجه گرفت که خدای کاملا دانایی وجود ندارد ، چون اگر بود می‌دانست که جهان چگونه به وجود آمده است.


۲-تناقض‌ها در صفات خدا.


چندین صفت مشخص هست که به یهوه نسبت میدهند مثل قادر مطلق و خوب مطلق. به عنوان مثال این ۲ صفت با هم در تضاد هست ، اگر خدا قادر مطلق باشد باید بتواند ظلم هم بکند و این در مقابل خوب مطلق قرار می‌گیرد ، پس چنین خدایی نمیتواند با این ۲ صفت در کنار هم وجود داشته باشد.


۳- مساله شر.


یک سری مسائلی‌ در جهان هست که هیچ خدای مهربانی نمیتواند فقط بنشیند و نگاه کند ، مثلا چگونه خدا میتواند بنشیند و نگاه کند که یک نفر مورد تجاوز قرار می‌گیرد؟ این لزوماً برهانی برای بیخدایی نیست ولی‌ حداقل ثابت می‌کند که با این اوضاع جهان اگر هم خدا باشد یک خدای شر است و لایق احترام نیست ، اما این برهان برای عدم وجود یهوه کافی‌ است ، چون یهوه خوب مطلق است ، ولی‌ این برهان می‌گوید که خدای خوب مطلق وجود ندارد ، پس یهوه نیز وجود ندارد.


۴- معجزه و پیامبر در حال حاضر.


چرا در دورانی که امکان بررسی دقیق ادعای پیامبری هست خدا یک پیامبر نمیفرستد تا کاملا اثبات شود که یک شخصی‌ واقعا قادر به انجام معجزه است؟


۵-نبود مدرک.


در آخر اینکه هیچ مدرک قانع کننده از هیچ نوی نیست که اثبات کند خدایی وجود دارد.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#2

نقل قول: ۱-خلقت و دیگر اشتباهات علمی‌ تورات.


من با کمی‌ مطالعه به این نتیجه رسیدم که داستان خلقت که در تورات ذکر شده است حقیقت ندارد و این دنیا ۶۰۰۰ سال نیست. از این جریان می‌توان نتیجه گرفت که خدای کاملا دانایی وجود ندارد ، چون اگر بود می‌دانست که جهان چگونه به وجود آمده است.
خلقت در تورات رو كاری ندارم اما خلقت در قران میتونه سمبلیك باشه!!! همونطور كه استاد مطهری هم فرمودن داستان ادم و حوا یك داستان نمادین است و دلایل خودشون رو هم اقامه كردن
خلقت خداوند در چند روز هم به زمان زمینی نیست و تفاسیر مختلفی دراین مورد وجود داره!!!
نقل قول: ۲-تناقض‌ها در صفات خدا.


چندین صفت مشخص هست که به یهوه نسبت میدهند مثل قادر مطلق و خوب مطلق. به عنوان مثال این ۲ صفت با هم در تضاد هست ، اگر خدا قادر مطلق باشد باید بتواند ظلم هم بکند و این در مقابل خوب مطلق قرار می‌گیرد ، پس چنین خدایی نمیتواند با این ۲ صفت در کنار هم وجود داشته باشد.
خداوند به هركاری قادر است! یعنی قادر مطلقه همونطور كه مقابل ظالمان ظلم می كند در مقابل نیكوكاران هم نیكی می كند! كجای این متضاد است؟؟؟

نقل قول: ۳- مساله شر.


یک سری مسائلی‌ در جهان هست که هیچ خدای مهربانی نمیتواند فقط بنشیند و نگاه کند ، مثلا چگونه خدا میتواند بنشیند و نگاه کند که یک نفر مورد تجاوز قرار می‌گیرد؟ این لزوماً برهانی برای بیخدایی نیست ولی‌ حداقل ثابت می‌کند که با این اوضاع جهان اگر هم خدا باشد یک خدای شر است و لایق احترام نیست ، اما این برهان برای عدم وجود یهوه کافی‌ است ، چون یهوه خوب مطلق است ، ولی‌ این برهان می‌گوید که خدای خوب مطلق وجود ندارد ، پس یهوه نیز وجود ندارد.
این مسئله پیچیده است. لطفن در مورد توضیحات قبلی شرح دهید تا به این مسئله هم بپردازیم.
نقل قول: ۴- معجزه و پیامبر در حال حاضر.


چرا در دورانی که امکان بررسی دقیق ادعای پیامبری هست خدا یک پیامبر نمیفرستد تا کاملا اثبات شود که یک شخصی‌ واقعا قادر به انجام معجزه است؟
معجزه امروز از جنس كتاب است.
پاسخ
#3

بله واضح است كه قابل بررسی است.معجزه امروز از نوع كتاب است. شما با مراجعه به قران به وجود خدا پی خواهید برد.
پاسخ
#4

نقل قول:خلقت خداوند در چند روز هم به زمان زمینی نیست و تفاسیر مختلفی دراین مورد وجود داره!!!
ببخشید منظورتون از زمان زمینی چیه که اون رو متفاوت میدونید؟
در قران به صراحت از واژه ی یوم استفاده شده و یوم زمینیه.
ضمنا ببخشید من پست قبلیم رو پاک کردم .اما در جواب شما اینکه شما اول خدای ادیان رو باید ثابت کنید بعد به کمک اون حقانیت ادیان رو اثبات کنید.
پاسخ
#5

نقل قول:ببخشید منظورتون از زمان زمینی چیه که اون رو متفاوت میدونید؟
در قران به صراحت از واژه ی یوم استفاده شده و یوم زمینیه.
خب خانم عزیز بهتر نیست كمی تفاسیر علما رو بخونید تا متوجه بشید؟؟؟ من هم هر تفسیری اینجا قرار بدم شاكی می شید كه چرا كپی پیست میكنم. لطفن یه كم تفسیر قران بخونید. یوم به معنای مجازی خودش استفاده شده
پاسخ
#6

محمد نوشته: خلقت در تورات رو كاری ندارم اما خلقت در قران میتونه سمبلیك باشه!!! همونطور كه استاد مطهری هم فرمودن داستان ادم و حوا یك داستان نمادین است و دلایل خودشون رو هم اقامه كردن. خلقت خداوند در چند روز هم به زمان زمینی نیست و تفاسیر مختلفی دراین مورد وجود داره!!!
اصلا خلقتی در کار نیست که حالا چه سحر ۶ یا ۷ روز باشد چه در۱۰۰۰ روز ، حالا که شما می‌گوئید سمبلیک است ، خوب برای ما توضیح بدهید که به صورت واقعی‌ چگونه است؟

محمد نوشته: خداوند به هركاری قادر است! یعنی قادر مطلقه همونطور كه مقابل ظالمان ظلم می كند در مقابل نیكوكاران هم نیكی می كند! كجای این متضاد است؟؟؟

آیا خدا میتواند یک شخص کاملا بیگناه را از زندگی‌ محروم کند و تمام خانواده او را بدون هیچ دلیلی‌ و برای سرگرمی خودش بکشد تا آن شخص را عذاب بدهد؟ اگر خدا قادر مطلق است باید بتواند این کار را انجام بدهد ، ولی‌ اگر خوب مطلق است نمیتواند این کار را انجام بدهد!



محمد نوشته: این مسئله پیچیده است. لطفن در مورد توضیحات قبلی شرح دهید تا به این مسئله هم بپردازیم.

مسئله شر - WiKi


محمد نوشته: معجزه امروز از جنس كتاب است.
مزخرف! خوب به خدای خود بگویید دریا را تبدیل به خون کند و یا مرده را زنده کند تا ببینیم معجزه کتاب دیگر چیست!

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#7

[quote=محمد]خب خانم عزیز بهتر نیست كمی تفاسیر علما رو بخونید تا متوجه بشید؟؟؟ من هم هر تفسیری اینجا قرار بدم شاكی می شید كه چرا كپی پیست میكنم. لطفن یه كم تفسیر قران بخونید. یوم به معنای مجازی خودش استفاده شده[/quot
چرا کپی پیست؟هر اونچه که خودتون متوجه شدید و باهاش ایمان آوردید رو قرار بدید با هم ببینیم.
خیالتون راحت من بی پایه سوالی رو نپرسیدم چرا که یوم واژه ای عربی و معناش هم مشخصه که روز هست.از اونجایی هم که قبل از آفرینش خورشید و زمینی نبوده پس یومی هم نبوده پس دوباره خدای قران اشتباه کرده.ببخشید این مفاهیم خیلی پیش پا افتادس
پاسخ
#8

نقل قول:خیالتون راحت من بی پایه سوالی رو نپرسیدم چرا که یوم واژه ای عربی و معناش هم مشخصه که روز هست.از اونجایی هم که قبل از آفرینش خورشید و زمینی نبوده پس یومی هم نبوده پس دوباره خدای قران اشتباه کرده.ببخشید این مفاهیم خیلی پیش پا افتادس
لغت یوم در معنای زمان و دوره است. در معنای مجازی غیر مادی هم امده مثل الیوم الاخر، یوم القیامة!!!
یوم معنای مستعمل این لغت هست و این معنای حقیقی و مجازی این کلمه در گذشته با امروز فرق دارد. برای توضیح بیشتر به تفاسیر علما مراجعه کنید!!!

نقل قول:اصلا خلقتی در کار نیست که حالا چه سحر ۶ یا ۷ روز باشد چه در۱۰۰۰ روز ، حالا که شما می‌گوئید سمبلیک است ، خوب برای ما توضیح بدهید که به صورت واقعی‌ چگونه است؟
قران داستان ادم و حوا را به منظور یک سری اموزه های اخلاقی و رفتاری بیان میکند. هیچ ارتباطی هم به افرینش ندارد!!! استاد مطهری خیلی خوب و جامع در این مورد توضیح داده. اونجا دلایل محکمی مبنی بر سمبلیک بودن این ایات اورده شده است. کلمه یوم هم همونطور که گفتم فقط به معنای روز نیست!!
نقل قول:آیا خدا میتواند یک شخص کاملا بیگناه را از زندگی‌ محروم کند و تمام خانواده او را بدون هیچ دلیلی‌ و برای سرگرمی خودش بکشد تا آن شخص را عذاب بدهد؟ اگر خدا قادر مطلق است باید بتواند این کار را انجام بدهد ، ولی‌ اگر خوب مطلق است نمیتواند این کار را انجام بدهد!
خدا قادر مطلق است. یعنی میتواند این کاری که بیان کردید را انجام دهد!!! اما این قدرت به معنای انجام دادن ان نیست!مثلن من میتوانم در خیابان راه بروم و ادم بکشم. قادر به این کار هستم اما این کار را میکنم؟؟؟
پس هیچ تناقضی در این مبحث وجود ندارد
نقل قول:مزخرف! خوب به خدای خود بگویید دریا را تبدیل به خون کند و یا مرده را زنده کند تا ببینیم معجزه کتاب دیگر چیست!
خداوند معجزه کتاب را برای تمام زمان ها قرار داده است. پس نیازی نیست معجزه دیگری بیاورد.
پاسخ
#9

محمد نوشته: قران داستان ادم و حوا را به منظور یک سری اموزه های اخلاقی و رفتاری بیان میکند. هیچ ارتباطی هم به افرینش ندارد!!! استاد مطهری خیلی خوب و جامع در این مورد توضیح داده. اونجا دلایل محکمی مبنی بر سمبلیک بودن این ایات اورده شده است. کلمه یوم هم همونطور که گفتم فقط به معنای روز نیست!!
خوب شما بفرمایید به دیدگاه قرآن جهان چگونه به وجود آماده بدون اینکه سمبلیک و با اشاره و لفافه چیزی بگید!


محمد نوشته: خدا قادر مطلق است. یعنی میتواند این کاری که بیان کردید را انجام دهد!!! اما این قدرت به معنای انجام دادن ان نیست!مثلن من میتوانم در خیابان راه بروم و ادم بکشم. قادر به این کار هستم اما این کار را میکنم؟؟؟ پس هیچ تناقضی در این مبحث وجود ندارد


خدا نمیتواند کاری بر خلاف ذات خودش انجام بدهد ، خوب مطلق یعنی‌ اینکه امکان ظلم کردن وجود ندارد ، نه اینکه خدا تصمیم می‌گیرد که ظلم نکند ، حالا یک مثال دیگر آیا خدا دانای مطلق است؟ اگر هست از آینده نیز خبر دارد ، اگر از آینده خبر دارد ، مثلا چرا جلوی مرگ یک کودک که بدون هیچ دلیلی‌ یک کامیون به او میزند را نمی‌گیرد؟ یا خدا دانای مطلق نیست یا خوب مطلق نیست، و چون الله مثلا باید خوب مطلق باشد ، پس الله وجود ندارد.


محمد نوشته: خداوند معجزه کتاب را برای تمام زمان ها قرار داده است. پس نیازی نیست معجزه دیگری بیاورد.
چه چیزی در مورد قرآن مثلا معجزه انگیز است؟ دوید هیوم می‌گوید که برای قبول کردن یک موضوع به عنوان معجزه باید دروغ بودن آن معجزه از خود آن معجزه انگیز تر باشد.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#10

محمد نوشته: لغت یوم در معنای زمان و دوره است. در معنای مجازی غیر مادی هم امده مثل الیوم الاخر، یوم القیامة!!!
یوم معنای مستعمل این لغت هست و این معنای حقیقی و مجازی این کلمه در گذشته با امروز فرق دارد. برای توضیح بیشتر به تفاسیر علما مراجعه کنید!!!
این بحث رو قبلا در فرومی کرده بودم و چه قدر جالب است که توجیهات مذهبی به هیچ عنوان نتوانست دوره,زمان,برهه و یا قطعی از زمان را تعریف کند.اصلا شما میتوانید بگویید منظور از زمان چیست؟آیا قرار دادی است یا وجو خارجی دارد؟
من با همان به اصطلاح علماهایتان نیز بحث کردم و در نهایت به من گفتند که باید منتظر امام زمان بود تا اینگونه اسرار قران رمز گشایی شودE415
اللهم عجل لولیک الفرج تا ببینیم چه طور قراره از پس سوتی های الله بر بیاد....
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان