08-01-2013, 11:55 PM
سامان نوشته: این رو هم بخاطر داشته باشیم که رضاشاه همه ی اون کارها رو با امکانات ۸۰ سال پیش و فقط در طی ۱۹ سال انجام داده.. فکر کنم اگه میخواستن در جمهوری اسلامی اون همه راه آهن رو بکشن ۵۰ ساله هم تموم نمیشد!
جمهوری اسلامی 80 سال بعد این طوری راه آهن میکشه :
تصاویری از پروژه پرافتخار دولت نهم! - Tabnak.IR | تابناك
نقل قول:قطار شیراز ـ اصفهان به طور نمادین شروع به کار کرد. این خبری بود که چند روز پیش روی تمام خبرگزاریها رفت و به عنوان یکی از خدمات و دستاوردهای دولت نهم اعلام شد. اما در واقع این خط راه آهن یکی از پروژههایی بود كه به صورت صوری افتتاح شد تا سند افتخار آن به نام دولت نهم ثبت شود.
یكی از بینندگان «تابناك» در پیامی چنین نوشت: همه دوستان شیرازی میدانند که خبری از قطار در شیراز نیست و نزدیکترین ایستگاه حدود 100 کیلومتر با شیراز فاصله دارد. ایستگاه کیلومتر 101 که به گفته نماینده شیراز کاربردی نمایشی برای افتتاح داشته، چند صد میلیون هزینه برداشته و جابجایی آن نیز دوباره چند صد میلیون هزینه دارد.
متاسفانه قسمتی از خط هم که نصب شده به صورت کاملا غیر استاندارد و عملهساز کار شده به طوری که بعد از همان یک بار حرکت نمایشی آن هم با سرعت 50 کیلومتر در ساعت، بسیاری از تراورتها از بین رفته و خط آهن کج شده و تاب برداشته است.
واقعا تا کی باید شاهد دور ریختن بیت المال برای پروزههای تبلیغاتی باشیم؟ چه کسی پاسخگوی این همه هزینه است؟ چه کسی پاسخگوی جان مسافرانی است که قرار است با این قطار سفر کنند؟ عکسها به قدر کافی گویا هستند.
ایستگاه قطار شیراز که هنوز ساخته نشده افتتاح شد
تراورسهایی که با اولین حرکت قطار خرد شدهاند
مسیری که هنوز ساخته نشده افتتاح شد
ریلهایی که بعد از اولین حرکت کج شدهاند
ریلهای کح شده در طول مسیر
زیر سازی موقتی و سر هم بندی (لطفا به فضای خالی زیرسازیها توجه فرمایید)
البته با گذشت زمان خود به خودی و بسته به موقعیت زمانی که درش هستیم همین طوری کیلویی و کشکی کشور پیشرفت میکند !
خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری