04-22-2013, 11:08 AM
Dariush نوشته: اساسا تا دویست سال پیش(حداقل) دستگاه دولت آنچنان شاخههای اقتدارِ قدرتمندی در سراسر سرزمینِ خود نداشته که بتواند همجنسگرایان را تحت تعقیب قرار دهد.در یونانِ باستان این موضوع بسیار رایج بوده و بسیاری از درباریان و هتا فلاسفه و ادبا نیز همجنس گرا بودهاند . در ایران پس از اسلام نیز میدانیم که همجنسگرایی در ایران بسیار شایع بود ، مثلا بسیاری از شعرا به وضوح اشعارشان در وصف «شاهدبازی» است! (کافیست بابِ عشق و جوانی از گلستانِ سعدی را به نمونه بخوانید!).درست است ولی قانونی نبوده،اگر سعدی میرفت وسط بازار با شاهدش سکس میکرد میبردن دارش میزدن!
Dariush نوشته: آنچه در میانِ دو شخص است، هر دو به قوهی عقل و اختیارِ خود آنرا پذیرفتهاند و به کسی صدمهای مستقیم وارد نمیکند، اساسا در حوزهی اخلاقیات قرار نمیگیرد و کاملا مشروع است.ولی چنان که خودتان گفتید برای نمونه در قدیم اگر در میان قشری این گرایش بروز میکرد گویا تقریبن همه گیر میشده،
مانند شاهد بازی در میان شاعران و... هرچند غیر قانونی یا غیر شرعی بوده.
یک چنین مساله ای که امکان همه گیر شدنش هست بایسته هست که در مورد قانونی کردن یا نکردنش بیش از این ها اندیشه بشه نه صرفن چون میان دوشخص است کاری بهشان نداشته باشیم!
بانگارید فردا کسی به دوستش اجازه داد دست او را ببرد، کباب کند و بخورد،تنها چون بین خودشان بوده دلیل نمیشود کارشان را قانونی بدانیم و بپذیریم.
Dariush نوشته: و در وهلهی نخست آن سیستم، آن سنت، آن فرهنگ و تفکری مذموم است که این حقِ انتخابِ فردی را بخواهد نامشروع یا ممنوع اعلام کند. من نیز از آنجایی که همه جا از آزادیهای فردیِ دفاع میکنم، از همجنس گرایان نیز دفاع میکنم،کسی اگر بخش بالا را بپذیرد طبیعتن نباید از هر آزادی فردی دفاع کند، تنها به دلیل خوب بودن آزادی.
Dariush نوشته: چرا که ایراد از او نیست که عاشقِ همجنسِ خود شده، بلکه ایراد از نگاهِ دگران و اگر چیزی باید اصلاح شود (که باید شود) آن چیز،همان نگاه است!چقدر یاد این جمله افتادم... بسیار شبیه به هم هستند، ولی یکجا و در یک هوا نادرست و در جایی و هوایی دیگر درست!
[ATTACH=CONFIG]1775[/ATTACH]
ولی هر دو سخن در هر دو جا نادرستند
در یک همبودقوانین به همه ربط دارند نه تنها به گروهی همجنسگرا
و نمیتوان دیگران را بخاطر نوع نگاهشان و غیر "قانونی خواستنِ" همجنسگرایی بد دانست و لایق اصلاح
چون طرف دیگر هم دیگران را به همین دلایل بد و لایق اصلاح شدن میداند.
آمد شدن تو اندرین گیتی چیست؟
آمد مگسی پدید و ناپیدا شد!
آمد مگسی پدید و ناپیدا شد!