03-13-2013, 07:16 AM
Mehrbod نوشته: محدث = آفریده؟
قدیم = ازلی؟
آری؛ از آنجایی كه قدیم بودن جهان را فلاسفه ی بزرگی مانند ابو علی سینا اثبات كرده اند چون قدیم بودن به معنای ازلی بودن است و همان طور كه می دانیم قدیم نام یكی از اسماء خداوند در دعای جوشن كبیر است پس خود به خود با اثبات قدیم بودن جهان توسط فلاسفه؛ خدا هم كنار می رود چون دیگر جهان نیازی به آفریننده ندارد همیشه بوده هست و خواهد بود برای همین هم هست كه امام محمد غزّالی در كتاب «تهافت الفلاسفه» فلاسفه ای را كه قائل به قدیم بودن جهان هستند را تكفیر كرده و مرتد اعلام كرده است.
تهافتالفلاسفه - WiKi
اما درباره فرتوری كه آوردید خیلی ممنون كه هم ارزی جرم و انرژی را به راستی نشان داده اید؛اما من نهوشیدم كه چرا «مایه» را با تو پیكان به طرف «توانمایه» و «تنمایه» نشان داده اید شما كه می گوید نسبیت خاص انیشتن رابطه هم ارزی جرم و انرژی را نشان می دهد پس در كدام زاویه از دانش فیزیك اثبات شده كه «مایه» همان «تنمایه» و «توانمایه» است كه شما با پیكان آن ها را به هم متصل كرده اید؟!
نقل قول:پس در فیزیک (نسبیت) دگرسانی میان گِنِ (جنس, type) تنمایه و توانمایه ندارید,این درست!
نقل قول:....هر دو یک چیز یکسان و همارز (=«مایه»), ولی در دو چهرهیِ گوناگونِ تنمایه و توانمایه میباشندولی ببینید؛به نگرم شما هم اینجا دچار این سوء برداشت شده اید كه رابطه هم ارزی جرم و انرژی را هم ارزی ماده و انرژی هم می دانید در حالی كه این اشتباه است چرا كه نسبیت خاص انیشتن می گوید جرم و انرژی هم ارز هستند نه ماده و انرژی!
مهربد گرامی شما می توانید رفرنسی به من نشان دهید كه بگوید ماده و انرژی هم ارز هستند؟!